هوشمند سازی استخر

هوشمند سازی استخر

استخر هوشمند شنا به استخری می گویند که مجهز به تجهیزات هوشمند و پیشرفته می باشد و توانایی انجام فرایندهای خودکار مانند نورپردازی، تنظیم سطح pH آب، گرمایش، ترکیبات شیمیایی آب و پاکسازی آب استخر را دارد.

اضافه شدن فضاهایی مانند استخر به ویلاها و مشاعات ساختمان، وجود تاسیسات پیچیده موتورخانه، جلوگیری از اتلاف انرژی و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر نیاز به هوشمند سازی ضروری می باشد. مهم ترین اقدامات برای هوشمند نمودن استخر شامل کنترل پمپ های استخر، پمپ های تصفیه استخری، کنترل جت جکوزی و گرمایش استخر می باشد. همچنین از دیگر امکانات قابل اجرا در استخرها می توان به ایجاد سیستم صوتی، کنترل آبنماها و روشنایی اشاره نمود. از دیدگاه دیگر، استخرها به منظور ایجاد فضایی برای تفریح در ساختمان ها ایجاد می شوند لذا استفاده بیشتر از آپشن های هوشمند سازی در تجهیزات استخر، ارزش افزوده بالاتری را برای پروژه رقم می زند. در نظر داشته باشید که استخر مشاعات آپارتمان ها به منظور استفاده ساکنین باید زمانبندی شده و نیازمند تعریف سانس می باشد که این موضوع با سیستم کنترل تردد هوشمند به سادگی امکان پذیر می باشد.

سیستم کنترل هوشمند استخر

سیستم کنترل هوشمند استخر یا اینترنت اشیا یک فناوری پیشرفته است که در واقع جزئی از هوشمندسازی ساختمان محسوب می شود و برای کنترل  از راه دور استخر، مدیریت هوشمندانه و افزودن عملکرد های مختلف به استخر استفاده می شود. این سیستم به وسیله تکنولوژی های پیشرفته قادر است تجهیزات و عناصر قابل کنترل با سیستم هوشمند را کنترل نماید. از جمله این قابلیت ها می توان به سنسور تشخیص دهنده میزان آب لازم، پمپ هوشمند، روکش هوشمند استخر، کنترل هوشمند تصفیه آب استخر، سنسورها، اتصال به شبکه اینترنت، قابلیت کنترل و نظارت بر اجزای مختلف استخر اشاره نمود. داشتن چنین امکاناتی در بخش استخر باعث افزایش قیمت ملک مورد نظر و رفاه بیشتر ساکنین شده و از اساسی ترین بخش ها در مبحث بی ام اس (سیستم خانه هوشمند) می باشد.

سیستم کنترل هوشمند استخر

سیستم پاکسازی خودکار استخر

سیستم پاکسازی خودکار استخر از دیگر فناوری های هوشمندسازی استخرها به حساب می آید و برای تمیزکاری و حفظ کیفیت آب استخر استفاده می شود. این سیستم با استفاده از تکنولوژی های مدرن و سنسورها به صورت خودکار، عملیات پاکسازی و نظافت هوشمند استخر را انجام می دهد و با استفاده از آن، صاحبان استخر می توانند به راحتی استخر خود را تمیز نگه داشته و کیفیت آب را در سطح مطلوبی کنترل نمایند و این امر موجب صرفه جویی در زمان و کاهش نیروی انسانی برای انجام فرایندهای این چنینی می گردد. در ادامه به صورت دقیق تر سیستم پاکسازی خودکار استخر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • جارو هوشمند استخر: از این تکنولوژی برای تمیز کردن استخر به صورت خودکار و هوشمند استفاده می شود. این جاروها به کمک روش های جذب عمل کرده یا مانند جارو برقی عمل می کنند و برای استخرها و محیط های آبی بهینه می شوند. با استفاده از جارو هوشمند استخر، می توانید به راحتی و به صورت خودکار، استخر خود را تمیز نگه داشته و ذرات معلق در آب را جمع آوری کنید. همچنین این تکنولوژی به استخر شما، ظاهری تمیز و زیبا می بخشد.

جارو هوشمند استخر

  • دستگاه کلر زن نمکی هوشمند: از دستگاه کلرزن نمکی هوشمند برای پاکسازی آب استخر و حفظ کیفیت آب استفاده می شود. کلر زن نمکی با استفاده از نمک و فناوری های هوشمند، کلر را به صورت خودکار به آب استخر اضافه می کند. این تکنولوژی موجب صرفه جویی در زمان و کاهش فعالیت های فرد در جهت تزریق دستی کلر می گردد.

دستگاه کلر زن نمکی هوشمند

  • فیلتراسیون هوشمند استخر: این سیستم دارای فیلترهایی است که ذرات معلق در آب را جمع‌آوری کرده و فیلترها می توانند از نوع ماسه، کربن فعال یا دیگر فناوری های پیشرفته باشند.

سیستم فیلتراسیون استخر هوشمند

  • پمپ های آب: پمپ هایی که در سیستم نصب می شوند، آب را از استخر جمع آوری کرده و آن را از طریق فیلترها و سیستم های تمیزکاری بهبود دهنده، عبور می دهند.
  • تمیزکاری بهبود دهنده: این قسمت از سیستم معمولا شامل یک یا چند سیستم است که  وظیفه بهبود و کنترل کیفیت آب را بر عهده دارند که این فرایند شامل سیستم هایی مانند اضافه کننده مواد شیمیایی، سیستم های UV، سیستم های اوزن و غیره می باشد.
  • کنترل هوشمند: سیستم پاکسازی خودکار استخر معمولا دارای یک کنترلر هوشمند است که عملکرد و تنظیمات سیستم را کنترل می کند. این سیستم کنترل کننده می تواند از طریق تلفن هوشمند یا رابط های کاربری دیگر به راحتی تنظیم شود.

سیستم گرمایش استخر هوشمند

این سیستم گرمایش هوشمند برای گرم نگه داشتن آب و محیط استخر به صورت خودکار استفاده می شود. به کمک این تکنولوژی می توان سیستم های گرمایش، سنسورها، سیستم اطلاع رسانی و درجه حرارت آب استخر را تنظیم و کنترل نمود. همچنین در نظر داشته باشید که کنترل نمودن میزان دمای آب در مبحث هوشمند سازی استخر ماهی نیز کاربرد دارد.

سیستم گرمایش هوشمند استخر

سیستم صوتی استخر

اولین سیستمی که در استخرها پیاده سازی می شود، سیستم صوتی هوشمند استخر می باشد که نحوه انتخاب نوع و مدل این سیستم وابسته به مساحت استخر و همچنین فضای تحت پوشش می باشد. توصیه می شود برای اسپیکرها از بلندگو های IP بالا استفاده گردد و مشروط بر اینکه کل مجموعه هوشمند باشد، استفاده از پلیرهای مخفی نسبت به پلیرهای دیواری ارجحیت دارد. ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از پلیرهای دیواری حتما توجه داشته باشید جانمایی پلیر در ورودی استخر یا در محیطی با رطوبت کمتر صورت گیرد.

سیستم صوتی استخر

اسپیکر چراغ دار ضد آب هوشمند

همچنین نوع دیگر از اسپیکر که در داخل استخر قابل استفاده می باشد، اسپیکر چراغ دار هوشمند است که قابلیت قرار گیری بر روی سطح آب استخر را دارد و مجهز به چراغ های LED نیز می باشد که با پخش کردن نورهای رنگی در آب، حالت درخشندگی به استخر می بخشد. این اسپیکر‌ها از مواد ضد آب ساخته شده اند و دارای قابلیت شناوری هستند. همچنین، می توانند از طریق بلوتوث با دستگاه های صوتی مانند تلفن همراه یا تبلت متصل شوند و موزیک را پخش کنند. در کنار این قابلیت ها، اسپیکر چراغ دار روی آب می تواند با تغییر رنگ چراغ های LED، جلوه‌ای زیبا و آرامش بخش به استخر ببخشد. این اسپیکرها در استخرها، جکوزی ها و حمام ها استفاده می شوند.

اسپیکر چراغ دار ضد آب هوشمند

کنترل پمپ های موتورخانه استخر

کنترل دمای آب جکوزی، جت جکوزی و موارد کنترلی موتورخانه در سیستم هوشمند استخر قابل تعریف می باشد و در مواقعی که نیاز دارید استخر خود را از راه دور آماده استفاده کنید این امکان فراهم می باشد. همچنین مهم ترین فاکتوری که در هوشمند سازی موتورخانه استخر باید لحاظ شود کنترل از راه دور سیستم استخر می باشد. این موضوع در استخر ویلاها کاملا کاربردی می باشد و می توان به راحتی و ساعاتی قبل از رسیدن به ویلا و استفاده از استخر، شرایط استفاده از آن مثل دمای آب استخر، تصفیه و سیرکولاسیون آب را از راه دور انجام داد.

کنترل روشنایی استخر

کنترل روشنایی استخر و فضاهای مختلف آن در زیر مجموعه هوشمند سازی ساختمان قرار می گیرد. عدم کنترل روشنایی در استخرهای شخصی باعث اتلاف انرژی می شود و موجب روشن ماندن تعداد زیادی چراغ در فضاهایی می شود که در آن کسی حضور ندارد. روشنایی اتوماتیک می تواند این نقص را بر طرف کرده و ضمن حل این مشکل امکاناتی نظیر کنترل از راه دور و کنترل روشنایی از طریق نرم افزار را به سیستم خود اضافه کرده اید. این نکته را در نظر بگیرید که در زمان خروج احتیاجی به بررسی روشنایی ها ندارید و آنها بعد از خروج شما به صورت اتوماتیک خاموش می گردند. لازم به ذکر است که نور پردازی ها در زمان استفاده کاربران از استخر قابل کنترل می باشد و در کنار تمام این کنترل ها، شما می توانید روشن و خاموش شدن فواره ها و پرده های آبی را متناسب با مدت حضور خود کنترل نمایید.

کنترل روشنایی استخر

گرین وال و تراریوم

از دیگر امکاناتی که ممکن است در استخرها طراحی و اجرا شود انواع گرین وال های داخلی و یا تراریوم ها می باشد که می توان تجهیزات کنترلی آن را تحت کنترل سیستم هوشمند طراحی کرد که نورپردازی و آبیاری هوشمند گرین وال ها جزیی از این امکانات می باشد. این امکانات از سیستم های رفاهی می باشد که قابلیت اجرا در فضای استخر را در قالب هوشمند سازی دارد و به منزله ضرورت و الزام برای هوشمند سازی استخر نمی باشد.

گرین وال و تراریوم

کنترل تردد

کنترل تردد هوشمند و تعریف سانس و سناریو برای استخرهای مشاعات آپارتمان ها از ضروری ترین نیاز های استخر آپارتمان ها می باشد. شما می توانید با نصب یک سیستم کنترل تردد که شامل اکسس کنترل هوشمند، کارتخوان و قفل برقی می باشد این امکان را فراهم کنید از این رو برای هر یک از کاربران، سطح دسترسی در روزهای مختلف، ساعات خاص و فضاهای مجاز قابل تعریف است و بدین ترتیب هر فرد با کارت مغناطیسی خود اجازه تردد خواهد داشت. به علاوه کاربران عادی مجاز به استفاده از استخر، لزوما اجازه ورود به موتورخانه را ندارند و این موارد با هوشمند سازی استخر در حوزه کنترل تردد مرتفع می شود.

سقف متحرک در استخرهای چهار فصل

از مهم ترین امکاناتی که ممکن است در استخرها استفاده شود، سقف های متحرک می باشند. استفاده از سقف های متحرک در استخرهای چهار فصل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هوشمند سازی سقف های متحرک از ویژگی هایی است که می توان در این گونه استخرها استفاده نمود. تمام امکانات ذکر شده در این مقاله را می توان به صورت یکپارچه در سیستم های هوشمند تعریف کرد و به کمک سناریوهای مختلف و متناسب با سلیقه کاربر می توان از استخر با کنترل های شخصی سازی شده، استفاده نمود.

سقف متحرک در استخرهای چهار فصل

نکات قابل توجه برای هوشمند سازی استخر

انتخاب تجهیزاتی نظیر اسپیکرها و سایر تجهیزات رفاهی که در استخر استفاده می شود باید با استاندارد های حفاظتی مناسب صورت گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. همچنین به منظور انتخاب درست تجهیزات با کاربری محیطی مختص استخر می توان از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده کرد. قبل از ساخت و تکمیل استخر حتما تجهیزاتی که قرار است در فضای استخر نصب گردد را مشخص کنید و بستر سازی آن را از نظر سیم کشی، جانمایی و لوله گذاری احتمالی بررسی نمایید. در جانمایی تجهیزات حتما به سهولت استفاده یا امکان استفاده درست از تجهیز در فضای استخر بررسی شود. به عنوان مثال از گرین وال با دیوار مشترک با سونای خشک خودداری کنید و از عایق های مناسب استفاده نمایید. توصیه می شود در محیط نزدیک به سونای بخار از اسپیکر و موارد مشابه ای که در آینده برای استفاده از آن به مشکل بر خواهید خورد، استفاده نکنید.

مزایا استفاده از سیستم هوشمند در استخر

یکی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی استخرها، صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد فضایی لوکس با امکانات ویژه کنترلی می باشد. در کل هوشمند سازی هر فضایی از ساختمان به بالا رفتن ارزش افزوده آن کمک بسیاری می کند. حتی وجود این گونه سیستم ها به سهولت در فروش ساختمان کمک کرده و هوشمند سازی فضای استخر هم از این قائده مستثنی نیست.

هزینه های هوشمند سازی استخر

هزینه هایی که برای هوشمند نمودن فضاهای خاص مانند استخر در ساختمان در نظر گرفته می شود به مواردی نظیر سطح هوشمند سازی اجرا شده و تعداد تجهیزات کنترلی مورد استفاده در بستر مورد نظر بستگی دارد.

همچنین بخوانید
عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: