پکیج بهتر است یا بخاری؟

انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یک می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.

بررسی تفاوت های پکیج و بخار

با توجه به نیازهای مردم سیستم های گرمایشی پکیج و بخاری هر کدام به شکل جداگانه و ویژه ای مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند ولی به طور کلی اگر بخواهیم انتخاب مناسبی بین این دو داشته باشیم پکیج از نظر امنیت و گرمایش یکسان محیط گزینه مناسب تری برای اقلیم ایران می باشد. جهت مقایسه این دو محصول در ابتدا به صورت مختصر به مشخصات فنی و مزایای هر یک اشاره خواهیم کرد.

پکیج بهتر است یا بخاری؟

پکیج

سیستم پکیج را در واقع می توان جایگزین موتورخانه های امروزی دانست و به دلیل اشغال فضای کمتر از محبوبیت بالایی برخوردار است. پکیج ها در انواع دیواری و زمینی با توجه به نیاز و شرایط کاربر مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای پکیج

  • کارکرد بی صدا
  • اشغال فضای کم
  • به دلیل داشتن سنسور دارای ایمنی بسیار بالایی می باشند.
  • قابلیت تنظیم دمای پکیج تا دمای مورد نظر

پکیج

بخاری

متداول ترین و رایج ترین سیستم گرمایش در ایران می باشد که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بخاری ها سیستم گرمایشی با بهره وری بالا هستند و همچنین دارای انواع مختلفی بوده که رایج ترین آنها بخاری های گازی می باشد. نحوه گرمایش بخاری به طور موضعی است که در نهایت با استفاده از قانون انتقال گرما باعث گرم شدن هوای محیط خواهد شد.

مزایای بخاری

  • راه اندازی بسیار آسان
  • مقرون به صرفه
  • هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین

بخاری

امنیت بخاری بهتر است یا پکیج

با توجه به اینکه رایج ترین نوع بخاری، بخاری گازی می باشد ممکن است گاز طبیعی یا گاز مایع به دلایل مختلف از جمله نصب اشتباه برای سلامت انسان خطرناک باشد اما در پکیج ها به دلیل استفاده از آب داغ برای گرمایش دیگر مشکلات و خطرات ناشی از گاز افراد را تهدید نمی کند و در نتیجه پکیج امنیت بالاتری نسبت به بخاری دارد.

مقایسه بازده انرژی بین پکیج و بخاری

اگر بخواهیم بازده حرارتی بین این دو را باهم مقایسه کنیم باید گفت که بازده بخاری به دلیل استفاده از گاز طبیعی بالاتر از پکیج است البته در پکیج با استفاده از تنظیمات می توان بازده را بالا برد.

از نظر نصب و راه اندازی بخاری بهتر است یا پکیج

نصب و راه اندازی بخاری به مراتب آسان تر از پکیج است زیرا برای نصب و راه اندازی پکیج و اتصال آن به شوفاژ به زیر ساخت هایی مانند اجرای لوله کشی نیاز است اما در زمان مشکل و خرابی دستگاه شما به راحتی می تواند با نشان خطا بر روی پکیج باعث سهولت در تعمیر و نگهداری شود اما در نصب بخاری نیاز به لوله بخاری، بست و شیلنگ دارید.

بخاری و پکیج کدام یک الاینده های بیشتری تولید می کنند؟

بخاری گازی به دلیل اینکه احتراق آن با گاز مایع می باشد باعث ایجاد دود و و سیاهی بر روی دیوار منازل خواهد شد همچنین در صورت غیر استاندارد بودن لوله های بخاری باعث ایجاد لکه های زرد بر روی دیوار و در نهایت باعث سوختگی دیوار اطراف بخاری خواهد شد اما در مقابل تنها آلودگی که در استفاده از پکیج برای شما ممکن است اتفاق بیافتد ایجاد مقدار بسیار اندکی گرد و خاک روی وسایل شما خواهد بود پس با توجه به این نکات پکیج از نظر ایجاد آلاینده های محیطی سهم بسیار اندکی در این بخش دارد.

بررسی تفاوت های مصرف انرژی و هزینه ها

یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب بین بخاری یا پکیج مقدار هزینه ای است که برای آن پرداخت خواهیم کرد که در ادامه به مقایسه این دو خواهیم پرداخت.

  • نکته اول هزینه کلی برای خرید بخاری یا پکیج می باشد که در نگاه اول هزینه خرید بخاری نسبت به پکیج بسیار ارزان تر و به صرفه تر می باشد اما نکته قابل توجه این است که در زمان خرید پکیج برای محل مورد نظر خود نیازی به خرید آبگرمکن برای تامین آب گرم مصرفی خود ندارید اما در صورت خرید بخاری با توجه به اینکه هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد اما باز هم باید هزینه جداگانه ای برای خرید آبگرمکن بپردازید.
  • نکته دوم هزینه قبوض می باشد، کسانی که از بخاری گازی استفاده می کنند فقط باید هزینه گاز مصرفی را پرداخت کنند اما در پکیج علاوه بر مصرف گاز هزینه مصرف برق هم را خواهیم داشت که البته با توجه به استاندارد بودن و گرید انرژی پکیج های موجود این هزینه به کم ترین میزان خود خواهد رسید.

طراحی بخاری بهتر است یا پکیج؟

در مورد طراحی و زیبایی بین دو محصول بخاری یا پکیج رادیاتور هر کدام طراحی خاص خود را دارند امروزه با توجه به افزایش روز افزون درخواست بخاری برای سلایق مختلف، شرکت های تولید کننده مدل هایی اعم از مدل های خاص برای اتاق های و نوجوانان یا بخاری های دکوراتیو در نظر گرفته شده است. اما رادیاتور های جدید با توجه به استقبال و علایق خریداران از این کالای رقابتی مدل های زیبایی نظیر رادیاتورهای پنلی، رادیاتورهای قرنیزی و رادیاتور های دکوراتیو که ترکیبی از هنر مدرنیته است توسط شرکت های معتبر عرضه می شود.

نتیجه گیری:

همانطور که ذکر شد بخاری و پکیج باید با در نظر گرفتن نکات زیادی خریداری شوند اما از نظر امنیت و طراحی خاص پیشنهاد ما به شما استفاده از پکیج می باشد البته با توجه به مطالب بالا شاید این سوال مطرح شده باشد که برای منزل شما پکیج بهتر است یا بخاری؟ برای پاسخ به این سوال و انتخاب بهتر و با صرفه تر در خصوص خرید پکیج و یا بخاری بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • نوع کاربرد آپارتمان
  • آب و هوای منطقه مورد استفاده
  • عایق بند بودن محیط کاربردی
  • تعداد افرادی که در آن محیط زندگی می کنند.

همچنین بخوانید
از پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در سیستم های گرمایشی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. امروزه به منظور عملکرد بهتر این دو سیستم از پمپ هایی مخصوص افزایش فشار و میزان آبدهی آب گرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی پمپ های مخصوص آبگرمکن و پکیج و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
پمپ پکیج از سری پمپ های سانتریفیوژ است که به دلیل هم راستا بودن دهانه ورودی و خروجی، با عنوان پمپ سیرکولاتور خطی نیز شناخته می شود. این پمپ ها برای به گردش درآوردن (سیرکوله کردن) آب گرم در سیستم پکیج واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال آیا این پمپ به افزایش فشار آب واحد نیز کمک می کند؟
سیستم پکیج امروزه به عنوان یک سیستم جایگزین برای آبگرمکن در نظر گرفته شده و استفاده می گردد. از دلایل این امر می توان به کارایی بالاتر پکیج، اشغال فضای کمتر، صدا و لرزش کمتر، نصب و نگهداری آسان و در نهایت دارا بودن امکانات بیشتری همانند كنترل هوشمند، تایمر، تنظیم دقیق دما و غیره، نسبت به آبگرمکن اشاره نمود. در این مقاله می خواهیم به تاثیر وجود پمپ پکیج در فشار آب، بپردازیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: