پمپ مجزا برای آبگرمکن و پکیج چیست؟

پمپ مجزا برای آبگرمکن و پکیج چیست؟

از پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در سیستم های گرمایشی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. امروزه به منظور عملکرد بهتر این دو سیستم از پمپ هایی مخصوص افزایش فشار و میزان آبدهی آب گرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی پمپ های مخصوص آبگرمکن و پکیج و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع پمپ آبگرمکن

پمپ های آبگرمکن در دو نوع پمپ آبگرمکن کنترل دستی و پمپ آبگرمکن کنترل اتوماتیک عرضه می شوند که در ادامه عملکرد هر دونوع پمپ آبگرمکن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پمپ های آبگرمکن کنترل دستی: همانطور که از اسم آنها مشخص است با فرمان کاربر، فعال و غیر فعال می شوند.

پمپ آبگرمکن کنترل اتوماتیک: عملکرد این نوع پمپ ها به صورت خودکار و هوشمند می باشد. بدین ترتیب وقتی شیر آب باز باشد، پمپ روشن می شود و فعالیت می کند و در زمان بسته شدن شیر، پمپ به صورت خودکار خاموش می شود.

در نظر داشته باشید که پمپ آبگرمکن عملکردی مشابه با پمپ‌های آب دارد با این تفاوت که در پمپ آبگرمکن، جریان آب به منظور انتقال حرارت صورت می‌ گیرد. این پمپ‌ ها علاوه بر انتقال حرارت، قادر به تامین فشار در سیستم نیز هستند.

پمپ آبگرمکن

پمپ های آبگرمکن تحت عنوان پمپ پشت آبگرمکن و پمپ آبگرمکن دیواری نیز شناخته می شوند که به آنها Heater Booster Pump هم گفته می شود از سری پمپ های سیرکولاتور خطی هستند که به منظور افزایش فشار و آبدهی و در واقع تامین آب گرم در واحد های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ آبگرمکن

پمپ پکیج

پمپ پکیج از انواع پمپ های سانتریفیوژ سیرکولاتور خطی (دهانه ورودی و خروجی در یک خط قرار دارند) محسوب می شود که به جهت به گردش درآوردن (سیرکوله کردن) آب برای آبرسانی به سیستم های گرمایشی در داخل پکیج واحد های مسکونی و تجاری، نصب می شود. برای اینکه بدانیم پمپ پکیج چیست، باید درباره نحوه عملکرد این پمپ بیشتر بدانیم. مکانیزم عملکرد پمپ پکیج به گونه ای است که با گردش پروانه و ایجاد نیروی گریز از مرکز بر آب، آن را به سیستم های گرمایشی انتقال داده و آبی که منتقل شده است، پس از سرد شدن مجددا به سیستم پکیج بر می گردد و دوباره عمل انتقال و برگشت آب به سیستم های گرمایشی صورت می گیرد و این چرخه تا زمانی که آب گرم باز است، ادامه دارد.

پمپ پکیج

طریقه نصب پمپ زیر آبگرمکن

نصب پمپ آبگرمکن یک فرآیند کارآمد و مهم است که برای تأمین آب گرم در واحد استفاده می‌ شود. در اینجا، مراحل کلی نصب پمپ آبگرمکن را توضیح خواهیم داد.

بررسی و طراحی: قبل از نصب پمپ آبگرمکن، باید سیستم گرمایش و تأمین آب گرم ساختمان را بررسی کنید که شامل بررسی نوع سیستم (تک لوله‌ای یا دو لوله‌ای)، محل نصب پمپ، اندازه لوله ‌ها و فشار آب است. همچنین، باید روش نصب را طراحی کرده و مطابق با استانداردهای معتبر اقدام به نصب کنید.

نصب پمپ: در این مرحله، پمپ آبگرمکن را در محل تعیین شده نصب می ‌کنیم. قبل از هر چیز، باید از قدرت برق مورد نیاز پمپ آگاه شوید و اطمینان حاصل کنید که سیستم برق ساختمان قادر به تأمین این قدرت است. سپس، پمپ را با استفاده از اتصالات لوله ‌کشی به سیستم آبگرمکن متصل می ‌کنیم. در این مرحله، باید مطمئن شوید که همه اتصالات به درستی و بدون نشتی نصب شده‌اند.

تنظیمات و آزمایش: پس از نصب پمپ آبگرمکن، باید تنظیمات لازم را انجام دهید که شامل تنظیم فشار آب و دمای آب گرم است. همچنین باید سیستم را آزمایش کنید و مطمئن شوید که پمپ به درستی عمل می‌ کند و آب گرم به صورت مناسب تأمین می‌شود.

عیب یابی و نگهداری: پس از نصب پمپ آبگرمکن، باید به عیب یابی و نگهداری منظم آن توجه کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل، باید علت آن را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهید. همچنین باید به صورت دوره‌ ای پمپ را تمیز کرده و سرویس ‌های لازم را انجام دهید. پیشنهاد می شود نصب پمپ توسط یک تکنسین مجرب و حرفه‌ ای انجام شود.

تفاوت پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج

تفاوت پمپ های آبگرمکن و  پمپ پکیج بر اساس پارامترهای مختلف بررسی می شود که شامل موارد زیر است:

طراحی: یکی از تفاوت ‌های اصلی پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در طراحی آن‌ها می باشد. پمپ آبگرمکن به صورت یک قطعه جداگانه عرضه می‌ شود که باید به سیستم گرمایش متصل شود. از طرف دیگر، پمپ پکیج شامل تمام قطعات لازم برای عملکرد سیستم است و به صورت یک واحد کامل عرضه می‌شود.

نصب و راه ‌اندازی: نصب پمپ آبگرمکن ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. این پمپ باید به صورت جداگانه نصب شده و به سیستم گرمایش متصل شود. از طرف دیگر، پمپ پکیج به صورت یک واحد کامل عرضه می‌شود و نصب آن بسیار ساده است.

کاربرد پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج

پمپ آبگرمکن در کاربری های مسکونی و تجاری که نیاز به بهبود فشار و توزیع گرما وجود دارد، استفاده می شود و پمپ آبگرمکن عموما در سیستم‌ های گرمایش مورد استفاده قرار می ‌گیرد، در حالی که پمپ پکیج علاوه بر سیستم ‌های گرمایش در سیستم ‌های سرمایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پمپ آبگرمکن

استفاده از پمپ آبگرمکن مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهبود توزیع آب گرم: از مهمترین مزایای پمپ آبگرمکن، توزیع یکنواخت آب گرم در سراسر واحد است. این پمپ با افزایش سرعت جریان آب با غلبه بر نقاط سرد بالقوه یا مناطق با گرمای آب ناکافی کمک می کند.

بهره وری انرژی: یک پمپ آبگرمکن می تواند با کاهش مدت زمانی که طول می کشد تا آب به دمای مطلوب (گرم) رسیده و در سراسر واحد توزیع شود، به صرفه جویی در انرژی کمک می کند.

صدای کم: پمپ آبگرمکن بسیار بی صدا است و از این حیث مصرف کنندگان می توانند این پمپ را با خیالی آسوده در واحد خود نصب کنند.

مزایای پمپ پکیج

سهولت نصب:  پمپ پکیج به صورت یک واحد کامل عرضه می‌ شود و نیاز به نصب جداگانه قسمت ‌های مختلف ندارد. این ویژگی باعث سهولت و سرعت بالای نصب و راه‌اندازی آن می ‌شود.

اشغال فضای کم: با توجه به اینکه تمام قسمت ‌های پمپ پکیج در یک واحد قرار دارند، فضای کمتری را اشغال می ‌کند و به راحتی درون پکیج جای می گیرد.

کارایی بالا: پمپ پکیج با توجه به طراحی و عملکرد یکپارچه خود، کارایی بالایی در انتقال آب دارد و قادر به تأمین فشار مطلوب در سیستم پکیج است.

انواع برند پمپ پکیج و پمپ آبگرمکن

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع پمپ آبگرمکن در انواع زیر می باشد:

بهترین برندهای پمپ پکیج و آبگرمکن
پمپ سیرکولاتور داب VA پمپ سیرکولاتور داب VS
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ سیرکولاتور اتوماتیک داب EVOSTA پمپ سیرکولاتور گراندفوس UPS100
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
الکتروپمپ خطی ابارا EG پمپ سیرکولاتور خطی لوارا TLC و TLCH
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ سیرکولاتور لیو LRP پمپ پکیج الکتروژن
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ پکیج ویتو پمپ پکیج نوید موتور
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
پمپ آنشی سری WG
اطلاعات بیشتر

در حالت کلی، پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج هر دو به منظور به گردش درآوردن آب و انتقال آن به سیستم های گرمایی با فشار و میزان آبدهی مطلوب مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم بهترین مارک پمپ آبگرمکنی را بررسی کنیم می توانیم پمپ پشت آبگرمکنی آنشی را معرفی کنیم و از معایب پمپ آبگرمکنی نسبت به پمپ پکیج پرفورمنس، داشتن عملکرد ضعیف تر می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب مناسب ترین پمپ آبگرم کن و پمپ پکیج، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمائید.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: