انواع قفل مناسب درب ضد سرقت

در صورتی که می خواهید درب ضد سرقت بخرید یا قصد تعویض قفل درب ضد سرقتتان را دارید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر بهترین درب را نیز تهیه نمایید در صورتی که قفل ایمن نداشته باشد نقش امنیت را به خوبی ایفا نخواهد کرد. پس از خواندن مقاله انواع قفل مناسب درب ضد سرقت شما می توانید با دانش بیشتری برای خرید اقدام نمایید.

امن ترین قفل درب ضد سرقت

برای اینکه بتوانیم امن ترین و مناسب ترین قفل را برای درب ضد سرقت انتخاب نماییم لازم است با انواع آن و ویژگی های هر قفل آشنا شویم تا هنگام خرید درب ضدسرقت قفل مناسبی انتخاب نماییم.

امن ترین قفل درب ضد سرقت

ویژگی های بهترین قفل درب ضد سرقت

اصلی ترین ویژگی قفل درب ضد سرقت که آن را از قفل معمولی متمایز می کند، تعداد زبانه های آن است که از چندین جهت وارد چهارچوب می شوند. این ویژگی موجب می شود درب ضد سرقت اصلی ترین وظیفه خود که افزایش امنیت و کاهش امکان ورود سارقین به داخل ساختمان است را انجام دهد. شاید یکی از باورهای عموم این باشد که دستگیره در امنیت نقش بسزایی ایفا می کند اما جالب است بدانید دستگیره بیشتر جنبه بصری دارد و در امنیت نقش قابل توجهی ندارد، اما بهتر است برای جلوه بهتر و همچنین جلوگیری از هزینه های اضافی در آینده، یک دستگیره با کیفیت تهیه نمایید.

از دیگر ویژگی های مهم قفل در ضد سرقت می توان به مغزی و سیلندر آن اشاره کرد که هرچه تعداد و همچنین تفاوت شیارها بیشتر باشند امنیت بیشتری در پی خواهد داشت. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی های قفل مناسب برای افزایش امنیت درب ضد سرقت اشاره می کنیم:

  • سیستم ضد هک
  • سیستم هشدار حریق
  • ضد اسید بودن
  • امنیت بالا و غیرقابل نفوذ بودن
  • قفل اتوماتیک

انواع قفل درب ضد سرقت

در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی انواع قفل درب ضد سرقت می پردازیم:

قفل ضد سرقت نیمه مرکزی

این سری از قفل های مناسب درب ضدسرقت دارای 4 تا 6 زبانه هستند و از نظر امنیت در دسته قفل های بسیار ایمن قرار نمی گیرند به همین علت برای واحدهای مسکونی استفاده و توصیه نمی شوند.

قفل ضد سرقت نیمه مرکزی

قفل ضد سرقت مولتی پوینت (قفل مرکزی)

قفل ضد سرقت مولتی پوینت یا قفل اصلی، یکی از ایمن ترین و متداول ترین قفل های درب ضد سرقت می باشد. این قفل ها دارای 12 زبانه و 3 تا 5 قفل اصلی و مجاز هستند که این قفل ها به وسیله اهرم یا میله برای باز و بسته شدن به هم متصل هستند. از ویژگی های این قفل این است که از بالا و پایین و جلو (افقی و عمودی) داخل چهارچوب می روند. به عبارتی باز کردن آن بدون کلید غیرممکن است.

قفل ضد سرقت مولتی پوینت (قفل مرکزی)

یراق تک قفل درب ضد سرقت

این قفل به دلیل طول عمر، کیفیت و مقاومت بالایی که دارد مناسب استفاده در مکان های پر رفت و آمد مانند ورودی ساختمان و لابی می باشد.

یراق تک قفل درب ضد سرقت

قفل مونولاک (یراق دو قفل)

یکی از رایج ترین قفل های در ضدسرقت که احتمالا در ساختمان های زیادی دیده اید قفل مونولاک درب ضد سرقت است که دارای دو قفل مجزا می باشد. یکی از قفل های آن دارای 5 زبانه و دیگری که به آن قفل شب بند نیز می گویند دارای 3 زبانه است. قفل 5 زبانه در مرکز و قفل شب بند در بالای درب نصب می شوند.

قفل مونولاک (یراق دو قفل)

قفل هوکی شکل (قفل چنگکی)

قفل های هوکی شکل یا چنگکی به شکل چنگک هستند و چون اولین بار توسط شرکت هوک ترکیه تولید شده اند با دو اسم هوکی شکل و چنگکی در بازار شناخنه می شوند. این قفل ها به دلیل شکل ظاهری که دارند و نداشتن توپی به هیچ عنوان قابل باز شدن با دیلم و ضربه نیستند. این قفل ها به قدری ایمن هستند که به راحتی جایگزین قفل های اصلی می شوند.

قفل هوکی شکل (قفل چنگکی)

قفل گاوصندوقی ضد سرقت

قفل گاوصندوقی درب ضد سرقت که شباهت زیادی به قفل گاوصندوق دارد یکی از ایمن ترین قفل های مکانیکی است. این قفل، توپی و سیلندر ندارد و با یک کلید بلند به صورت مستقیم در قفل فرو می رود. همچنین این قفل دارای دو قسمت قابل استفاده جداگانه (بالا و پایین درب) است اما برخلاف قفل مونولاک، یک کلید برای هر دو قسمت استفاده می شود و برای افرادی که تمایلی به حمل کلیدهای متعدد ندارند بسیار کاربردی است. همچنین لازم به ذکر است این قفل قابلیت ساخت مجدد از روی کلید اصلی را ندارد.

قفل گاوصندوقی ضد سرقت

قفل دیجیتال و هوشمند ضد سرقت

قفل های دیجیتال و هوشمند بدون نیاز به کلید قابل نصب بر روی انواع درب ضد سرقت با هر متریال و جنسی می باشند. اگر دائما کلید خود را فراموش می کنید این کلیدها انتخاب هوشمندانه و کاربردی برایتان خواهند بود. یکی از ویژگی های اصلی این قفل ها، لزوم وجود دستگیره هوشمند می باشد.

قفل دیجیتال و هوشمند ضد سرقت

قفل های هوشمند دارای حافظه پشتیبان ثبت تاریخ ورود و خروج افراد می باشند و برخی از آنها که دارای دوربین هستند قابلیت ثبت و تشخیص چهره را دارند. یکی از قابلیت این قفل ها دارا بودن صفحه نمایش هوشمند و امکان تعریف کد اختصاصی برای صاحب خانه یا مهمان ها است. از دیگر ویژگی های آن می توان قابلیت کنترل از راه دور با استفاده از اینترنت و نصب نرم افزار مخصوص روی تلفن همراه اشاره کرد که با این قابلیت در صورتی که فراموش کنید درب را قفل نمایید، زنگ هشدار یا پیام روی موبایلتان خواهد آمد و با استفاده از نرم افزار می توانید درب را از راه دور قفل نمایید.

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

  • قفل تشخیص چهره
  • فقل اثر انگشتی
  • قفل کارتی
  • قفل رمزدار

قفل آژیردار ضد سرقت

قفل های آژیردار درب ضد سرقت دارای باطری هستند و صدای آنها بسته به شدت ضربه، متغییر است و زیاد و کم می شود. این قفل ها به عنوان قفل کمکی استفاده می شوند و قفل اصلی در نیستند.

قفل آژیردار ضد سرقت

قفل پستچی ضد سرقت

اگر به یاد داشته باشید در درب های قدیمی برای نیمه باز کردن درب از قفل های زنجیری که حدودا 10 سانتیمتر بودند استفاده می شد اما این قفل ها امنیت چندادن بالایی نداشتند و ممکن بود با یک فشار، زنجیرشان پاره شود. قفل پستچی درب ضدسرقت مدل پیشرفته همان قفل های زنجیری است که مستقیم در چهارچوب قرار می گیرد و برای زمان هایی که نیاز به کامل باز شدن درب نیست کاربردی است. چشمی درب یک یراق تکمیل کننده این قفل است. البته استفاده از این قفل توصیه نمی شود زیرا ممکن است پس از مدتی به چهارچوب درب آسیب بزند و آن را مستهلک نماید.

قفل پستچی ضد سرقت

برندهای مطرح قفل درب ضد سرقت

شما می توانید در بین قفل های ترک یا قفل های ایرانی که هر دو دارای کیفیت خوبی هستند قفل مورد نظرتان را انتخاب نمایید اما برندهای زیر از پرطرفدارترین ها هستند:

  • قفل ضد سرقت کاله (Kale)
  • قفل ضد سرقت DESI
  • قفل ضد سرقت داف (DAF)

نتیجه گیری

همانطور که مطالعه نمودید با توجه به تنوع و گستردگی قفل ها در درب ضد سرقت شما می توانید بسته به نیاز و بودجه مورد نظرتان از یک یا چند قفل استفاده نمایید. در این بین برخی از قفل ها مانند قفل هوشمند برای شما آسایش بیشتری به همراه دارند اما استفاده از قفل مرکزی یا چنگکی نیز به تنهایی می تواند امنیت لازم را تامین نماید. شما می توانید در هنگام خرید درب ضد سرقت از هایپر صنعت فامکو هر قفلی که مورد نیازتان است را نیز برای نصب روی درب سفارش دهید.

همچنین بخوانید
امروزه با توجه به نیاز عموم مردم به استفاده از درب ضدسرقت جهت افزایش امنیت منازل، گاها با عدم آگاهی یا آگاهی کم از نحوه انتخاب این درب ها مواجه هستیم. در این مقاله سعی داریم اصلی ترین و مهم ترین نکات خرید درب ضد سرقت را بررسی و بیان کنیم. در صورت وجود پرسش در ارتباط با نحوه خرید یا نکاتی که نیاز به در نظر گرفتن شرایط خاصی برای انتخاب درب ضد سرقت دارید می توانید در قسمت کامنت درج نمایید تا پاسخی تخصصی دریافت نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: