دستگاه کارتونینگ

دستگاه کارتونینگ چیست؟

این دستگاه بسیار مناسب برای کارخانه هایی است که مقدار تولید روزانه بالایی دارند و محصولات خود را به صورت کارتنی و با سرعت بالا بسته بندی می کنند، مثل تولیدکنندگان صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غذایی. عملکرد این دستگاه کاملا اتومات می باشد و تنها قرار دادن محصول بسته بندی شده و کارتن ها بر روی دستگاه و برداشتن کارتن های آماده شده از آن به عهده اپراتور می باشد. البته اگر دستگاه در ادامه دستگاه های بسته بندی باشد، می توان محصول بسته بندی شده را به وسیله یک نوار انتقال، بدون دخالت دست به دستگاه کارتونینگ منتقل نمود. در این حالت کل پروسه تولید شما کاملا بدون دخالت دست صورت می گیرد. این دستگاه هزینه نیروی انسانی را به شدت کاهش می دهد.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده دستگاه کارتونیگ در انواع زیر می باشد:

  • دستگاه کارتونینگ محصولات جامد
  • دستگاه توزین و کارتونینگ پودر خطی چسب سرد غذایی
  • دستگاه کارتونینگ چسب سرد

کاتالوگ دستگاه کارتونینگ

دستگاه کارتونینگ

این دستگاه می تواند در انتهای یک خط تولید قرار گیرد و سرعت و دقت تولید شما را بسیار بالا ببرد و موجب رعایت بهداشت کامل در بسته بندی محصولات شما گردد. از این جهت دارای استاندارد GMP می باشد. این دستگاه بازدهی و سرعت بالایی دارد و بسیار بی صدا می باشد. اگر به دنبال بسته بندی بطری ها داخل کارتن هستید، استفاده از یک میز ترافیک در این امر کار شما را بسیار آسان خواهد نمود. در این دستگاه امکان استفاده از سیستم بچ نامبر برای درج اطلاعاتی مثل تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شناسه تولید بر روی درب کارتون وجود دارد که با توجه به سفارش مشتری قابل نصب بر روی دستگاه می باشد.

همچنین این دستگاه می تواند بروشور محصول را بدون دخالت دست تا کند و در داخل کارتن قرار دهد که این قابلیت هم قابل نصب بر روی دستگاه با توجه به نوع سفارش مشتری می باشد. دستگاه کارتونینگ دارای سیستم PLC و HMI لمسی 7 اینچی برای کنترل و تنظیم دقیق عملکرد دستگاه است. ظرفیت تولید این دستگاه 80 بسته در دقیقه می باشد.

دستگاه کارتونینگ چگونه کار می کند؟

ابتدا محصول بسته بندی شده، کارتن ها و بروشور های تا نزده توسط اپراتور بر روی دستگاه قرار می گیرند. همزمان با حرکت محصول درب کارتن ها باز می شود و دستگاه محصول بسته بندی شده و اگر نیاز باشد بروشور را تا زده و توسط بازوی پنوماتیکی داخل کارتن قرار می دهد. تا زدن بروشور توسط دستگاه به صورت اتومات و کاملا بدون دخالت دست بوده که یک قابلیت قابل سفارش و نصب بر روی دستگاه با توجه به نیاز مشتری می باشد. این امر منجر به رعایت بهداشت هر چه بیشتر در بسته بندی محصولات می گردد. سپس درب کارتن محصول توسط دستگاه بسته شده و کارتن توسط نوار نقاله دستگاه از آن خارج می گردد. در نهایت اپراتور باید کارتن ها را از دستگاه خارج نماید.

دستگاه کارتنینگ چگونه کار می کند؟

نکته ای که در استفاده از این دستگاه باید رعایت شود این است که باید حتما طول، عرض و ارتفاع کارتن ها، محصول بسته بندی شده و بروشور محصول از یک حداقل و حداکثر اندازه ای برخوردار باشد.

انواع دستگاه کارتونینگ

دستگاه کارتونیگ محصولات جامد فول اتوماتیک

این دستگاه مناسب جهت بسته بندی اتوماتیک محصولات جامد کاملا بدون دخالت دست می باشد به گونه ای که محصولات اصلی بر روی نوار نقاله دستگاه حرکت نموده و دستگاه به صورت خودکار کارتن ها را باز نموده محصول را به داخل کارتن از طریق جک پنوماتیک هل می دهد، سپس دربندی دستگاه انجام می شود. این دستگاه تماما اتوماتیک بوده و تنظیم و کنترل عملکرد این دستگاه توسط سیستم PLC و HMI لمسی انجام می گردد.

دستگاه توزین و کارتونینگ پودر توسط چسب سرد

این دستگاه می تواند به صورت کاملا اتوماتیک کارتن ها را باز نموده و محصول پودری را داخل کارتن ها به میزان تنظیم شده بریزد، سپس به صورت خطی حرکت نماید و دربندی کارتن ها را توسط چسب سرد انجام دهد. این دستگاه اتومات بوده و کاملا بدون دخالت دست عملیات بسته بندی را انجام می دهد. این دستگاه مجهز به سیستم HMI می باشد و کنترل آن توسط سیستم مانتورینگ انجام می گردد و مناسب برای بسته بندی محصولاتی جهت توزین کارتنینگ پودرهایی چسبنده مانند پودر لباسشویی، پودر صابون، پودر کاکائو، نسکافه و غیره می باشد.

مشخصات فنی دستگاه توزین و کارتونینگ پودر توسط چسب سرد
عملکرد فول اتوماتیک
تعداد ترازوی دیجیتال یا سیستم لودسل 4 عدد
وزن کلی دستگاه 1100 کیلوگرم
ابعاد دستگاه (طول*عرض*ارتفاع) 6000*4600*2000
(میلیمتر)
توان برق مصرفی دستگاه 3.5 الی 4 کیلووات
تعداد اپراتور مورد نیاز 1 نفر
ظرفیت تولید 40 عدد در دقیقه
نوع برق مصرفی سه فاز
جنس بخش های در تماس با محصول تماما استیل 304 استنلس
جنس بدنه دستگاه آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک

دستگاه کارتونینگ توسط چسب سرد

این دستگاه به صورت خطی کارتن ها را باز می نماید و سپس محصول توسط اپراتور داخل کارتن های باز شده، قرار می گیرد و در نهایت دستگاه توسط چسب سرد، درب کارتن های را به صورت کاملا اتوماتیک می بندد. این دستگاه مجهز به سیستم HMI می باشد و کنترل آن توسط سیستم مانتورینگ انجام می گردد.

مشخصات فنی دستگاه کارتونینگ توسط چسب سرد
عملکرد اتوماتیک
وزن کلی دستگاه 700 کیلوگرم
قابلیت استفاده برای جعبه های مکعبی
ابعاد دستگاه (طول*عرض*ارتفاع) 3000*660*1000
(میلیمتر)
توان برق مصرفی دستگاه 3.5 الی 4 کیلووات
تعداد اپراتور مورد نیاز 3 نفر
ظرفیت تولید 35 تا 50 عدد در دقیقه
نوع برق مصرفی سه فاز
جنس بخش های در تماس با محصول تماما استیل 304 استنلس
جنس بدنه دستگاه آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک

کاربرد دستگاه بسته بندی کارتونینگ

این دستگاه مناسب برای قرار دادن تیوب، بطری، قرص های بسته بندی شده در داخل کارتن برای محافظت بیشتر از محصول، برای ارائه به بازار است که برای محصولاتی چون انواع کرم ها، خمیر دندان، چسب، رنگ، رنگ مو، پماد، شکلات و غیره در صنعت دارو، آرایشی بهداشتی، غذایی و شیمیایی در کارخانه های تولیدی که سطح تولید متوسط و بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای دستگاه کارتونینگ
  • سرعت بالا
  • ظرفیت بالای تولید
  • بخش های در تماس با محصول تماما استیل 304 استنلس گرید غذایی و دارویی می باشد.
  • دربندی کارتن ها با سرعت بالا، بدون دخالت دست

قیمت دستگاه کارتونینگ

با توجه به این امر که دستگاه کارتونینگ متناسب با نیاز مشتری و نوع محصول و همچنین تیراژ تولید مشتریان ساخته می شود، لذا جهت اطلاع از قیمت دقیق دستگاه مورد نیاز خود لازم است که اطلاعات دقیق محصولات خود، تیراژ تولید و نوع کاربری را با کارشناسان ما در این زمینه در میان بگذارید تا محاسبات لازم جهت قیمت دهی محصولات شما کامل صورت گیرد و قیمت نهایی دستگاه مورد نظر شما اعلام گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
نجفی
ارسال شده در : جمعه 26 آبان 1402

سلام، وقتتون بخیر باشه. ضمن تشکر بابت توضیحاتتون، خواستم بدونم آیا می شه از دستگاه کارتونینگ بعد از دستگاه ساشه پرکن برای پک کردن ساشه استفاده کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 28 آبان 1402

سلام دوست عزیز، بله، این امر امکان پذیر است مشروط بر اینکه 1 عدد ساشه در کارتن قرار بگیرد.