نحوه انتخاب کولر گازی یا اسپلیت

نحوه انتخاب کولر گازی مناسب چگونه است؟

اگر شما هم از افرادی هستید که قصد خرید کولر گازی را دارید اما با سوالاتی همچون اینکه کدام برندهای کولر گازی اورجینال بوده، برای ابعاد محیط مورد نظر چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی مناسب است و مراکز معتبر جهت خرید کولر گاز کدام است مواجه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی پس از دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کولر گازی نمایید.

نحوه انتخاب کولر گازی

تا سالها در ایران استفاده از کولر آبی به عنوان یک تجهیز خنک کننده بسیار متداول بود اما با ورود کولر گازی به بازار با توجه به دارا بودن قابلیت هایی همچون عدم نیاز به کانال کشی و دارا بودن ترموستات همچنین امکان تنظیم دما با توجه به محیط، اقبال عمومی جهت جایگزینی این تجهیز با کولر آبی بسیار افزایش یافته است.

برای انتخاب کولر گازی می بایست فاکتور های مختلفی در نظر گرفته شود. فاکتور های انتخاب کولر گازی متعدد می باشد به همین دلیل در ادامه به شرح برخی از این فاکتور های انتخاب می پردازیم:

روش انتخاب کولر گازی با توجه به انواع

کولر گازی در انواع دیواری، ایستاده، پنجره ای و پرتابل ارائه می شود، نکته ای که در ارتباط با این انواع وجود دارد این است که کولر گازی های پرتابل و پنجره ای مناسب فضا های کوچک بوده و یک تکه می باشند که همین موضوع سبب شده به دلیل کمپرسوری که در ساختارشان قرار داده شده است صدای بیشتری نسبت به انواع دیگر تولید کنند.

کولر گازی های ایستاده و دیواری به صورت دو تکه بوده و به دلیل قرار گیری کمپرسور در پنل خارجی این کولر گازی ها صدای کمتری را در محیط داخلی منتشر می کنند و از قدرت بیشتری نیز برخوردار هستند.

نحوه انتخاب کولر گازی یا اسپلیت مناسب

اگر بخواهیم محیط های مناسب کاربری را با توجه به نوع کولر گازی ها بیان کنیم می توان گفت کولر گازی ایستاده مناسب فضاهای بزرگ همچون فروشگاه ها یا مغازه ها می باشد اما برای منازل مسکونی همچون آپارتمان ها نوع دیواری مناسب است. برای وسعت های کوچک نیز پنجره ای، پرتابل و دیواری با ظرفیت کم توصیه می شود.

انتخاب کولر گازی بر اساس ظرفیت کولر گازی

ظرفیت کولر گازی یکی از مهم ترین شاخص های انتخاب کولر گازی می باشد که بر اساس متراژ، تعداد پنجره ها و غیره تعیین می گردد. انتخاب کولر گازی اگر مناسب نباشد به طور مثال اگر ظرفیت کولر گازی کمتر باشد، ممکن است در محل مورد نظر خنک سازی به صورت مطلوب انجام نشود و در شرایط عکس که ظرفیت کولر گازی بیش از میزان مورد نیاز است ممکن است میزان هزینه پرداختی برق بیش از میزان پیش بینی شده باشد.

افراد بسیاری برای خرید کولر گازی با سوالاتی همچون کولر گازی 24000 یعنی چه؟ رو به رو هستند در جواب به این سوال باید گفت واحد ظرفیت کولر گازی بی تی یو می باشد. هر واحد بی تی یو قادر است در فشار یک اتمسفر یک پوند آب را از دمای 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت افزایش دهد یا به عبارت دیگر شاخص ظرفیت سرمایشی یا BTU نمایانگر میزان ظرفیت سرمایشی کولر گازی در بازه زمانی مشخص در متراژ معین می باشد و مخفف British Thermal Unit است. این شاخص برای اولین در کشور انگلستان به کار برده شده است.

کولر گازی های دیواری در ظرفیت های 9000 الی 36000 و ایستاده 36000 الی 100000 ارائه می شوند و نوع پرتابل و پنجره ای نیز در ظرفیت 12000 و 14000 در بازار موجود می باشد.

عوامل موثر در تعیین میزان ظرفیت کولر گازی

محاسبه ظرفیت کولر گازی با توجه به عوامل مختلفی صورت می پذیرد که موجب می شود برای دو محیط با ابعاد یکسان مقادیر ظرفیت کولر گازی متفاوت باشد. برای تخمین میزان ظرفیت کولر گازی مهم ترین عوامل متراژ، نوع آب و هوای منطقه مورد نظر و کاربری محل مورد نظر می باشد به همین دلیل در ابتدا به تعیین ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ می پردازیم:

چگونه ظرفیت کولر گازی را بر اساس متراژ محاسبه کنیم؟

اگر برند کولر گازی خود را انتخاب نموده اید می توانید با روش های محاسبه ای که در کاتالوگ های این محصولات درج شده است ظرفیت کولر گاز را تعیین نمایید چنانچه برند را انتخاب نکرده اید و قصد دارید ابتدا ظرفیت کولر گازی را تعیین نمایید به کمک مطالب زیر می توانید ظرفیت را به طور حدودی محاسبه نمایید: 

در اولین قدم با توجه به وسعت محل مورد نظر توصیه می شود که ظرفیت کولر گازی را انتخاب نماید:

ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ
متراژ (متر مربع) نوع فضا ظرفیت مورد نظر (BTU)
9 یک اتاق 4000 الی 9000
9 الی 17 یک اتاق 6000 الی 7500
17 الی 25 یک اتاق 7500 الی 9000
25 الی 37 یک اتاق 9000 الی 10500
تا 37 چند اتاق 10500 الی 12000
37 الی 46 چند اتاق 12000 الی 13500
46 الی 65 چند اتاق 13500 الی 15000
65 الی 75 چند اتاق 15000 الی 16500
بیشتر از 84 فضای بزرگ 16500 الی 18000
84 الی 92 فضای بزرگ 18000 الی 19500
92 الی 102 فضای بزرگ 19500 الی 21000
102 الی 111 فضای بزرگ 21000 الی 22500
111 الی 140 فضای بزرگ 22500 الی 24000
140 الی 158 فضای بزرگ 24000 الی 25500
158 الی 177 فضای بزرگ 25500 الی 27000
177 الی 205 فضای بزرگ 27000 الی 28500

مکان هایی با متراژ یکسان یکی در طبقات میانی و دیگری در طبقات انتهایی ساختمان نیازمند کولر گازی با ظرفیت های متفاوتی هستند، زیرا که برای طبقات میانی به ازای هر متر مربع 400 الی 600 و برای طبقات انتهایی 600 الی 800 بی تی یو ظرفیت باید در نظر گرفته شود. همچنین تعداد نفرات موجود در یک فضای بسته در فرایند گرم شدن آن مکان بسیار موثر هستند. به همین دلیل در هنگام خرید کولر گازی می بایست به تعداد افرادی که در یک فضای مشترک از کولر گازی استفاده می کنند توجه شود به طور معمول و به ازای هر نفر 500 بی تی یو می بایست به ظرفیت کلی اضافه شود. عواملی این چنین در میزان ظرفیت کولر گازی موثر می باشند به همین دلیل به موارد گفته شده در زیر توجه فرمایید:

  • 4000 بی تی یو به ازای هر اتاقی که در واحد طبقه آخر قرار دارد به ظرفیت کل اضافه نمایید.
  • 4000 بی تی یو به ازای هر اتاقی که در مجاورت آشپزخانه است.
  • 1500 بی تی یو به ازای هر پنجره ای که در اتاق در معرض نور خورشید است.
  • 1500 بی تی یو به ازای اتاق هایی که در طبقه زیرین آنها آشپزخانه یا موتور خانه قرار دارد.
  • 500 بی تی یو به ازای هر شخصی که در اتاق قرار دارد.

به طور کلی علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، عوامل زیر را نیز در تعیین میزان ظرفیت کولر گازی می توان موثر دانست:

  • تعداد پنجره های موجود در فضای مورد نظر و نوع پنجره ها
  • منافذ موجود در فضای محل مورد نظر که موجب خروج هوا می شوند.
  • نوع دیوار های ساختمان و میزان انتقال گرما یا سرما از آنها
  • نوع سیستم روشنایی و تعداد آنها با توجه به ابعاد فضای مورد نظر
  • ارتفاع سقف فضای مورد نظر از موارد مهم به شمار می رود.
  • تعداد دفعات خروج و ورود افراد

پس از تعیین متراژ می بایست به دو سوال زیر پاسخ داده شود تا ظرفیت نهایی محاسبه گردد:

منطقه مورد نظر چه نوع آب و هوای دارد؟

نوع آب و هوایی که کولر گازی در آن نصب می شود از عوامل مهم محسوب می شود به همین دلیل اکثر شرکت های تولیدی، کولر گازی های مناسب مناطق گرمسیری و معتدل را در گروه های متفاوت تولید می کنند که اغلب با حروف T1 برای مناطق خنک، T2 برای مناطق معتدل و برای گرمسیری با T3 مشخص می گردد که در بخشی از ادامه مطلب که به کمپرسور های کولر گازی پرداخته شده این موضوع را به تفصیل بیان کرده ایم.

محیطی که در آن کولر گازی نصب می شود اداری است یا مسکونی؟

پاسخ به این سوال به این دلیل مهم است که معماری محیط و تعداد لوازم الکتریکی موجود در آن از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب ظرفیت کولر گازی می باشد به طور مثال در محیط های اداری با توجه به وجود تعداد سیستم ها ممکن است ظرفیت کولر گازی انتخاب شده برای یک متراژ معین با کاربری اداری و مسکونی متفاوت باشد.

در مورد کابل هایی که برای نصب کولر گازی می بایست با توجه به ظرفیت کولر گازی خریداری شود لطفا به جدول زیر توجه فرمایید:

کابل نصب کولر گازی
طول کابل (متر) ظرفیت (BTU) سایز کابل
10 18000 3 در 2.5
20 18000 تا 32000 3 در 4
بالاتر از 20 بیش از 32000 3 در 6
میزان برق مصرفی در کولر گازی ها

اگر بخواهیم در مورد میزان مصرف برق در کولر گازی ها صحبت کنیم در ابتدا باید به یک سوال متداول پاسخ دهیم اینکه کولر گازی اینورتر که به کولر گازی کم مصرف نیز شهرت دارد با نوع بدون اینورتر چه تفاوت هایی دارد؟
کولر گازی اینورتر با تبدیل برق AC به DC میزان مصرف برق و صدای تولید شده توسط کولر گازی را کاهش می دهد و به همین دلیل از مقبولیت بسیاری در میان مردم برخوردار است. اما توصیه می شود به میزان تفاوت مصرف برق و هزینه اولیه مورد نیاز جهت خرید کولر گازی نوع اینورتر توجه فرمایید. 

میزان برق مصرفی در کولر گازی ها

به طور کلی توصیه می شود قبل از خرید کولر گازی به رده انرژی آن نیز توجه فرمایید زیرا رده انرژی بسیار در هزینه پرداختی برق در انتهای ماه تاثیر گذار است. انتخاب کولر گازی با رده A، A+ و A+++ بهترین نوع انتخاب است اما در صورتی که رده انرژی پایین تر از موارد ذکر شده بود توصیه می شود کمتر از رده C نباشد. در صورتی که محل مورد نظر دسترسی به برق سه فاز وجود دارد در هنگام خرید اقدام به تهیه نوع سه فاز نمایید در شرایط عکس نیز می توان نوع تک فاز را تهیه نمود.

فاصله پنل بیرونی و خارجی

کولر گازی های دیواری و ایستاده دارای پنل داخلی و خارجی می باشند به همین دلیل با نام کولرهای دو تکه هم شناخته می شوند. فاصله پنل داخلی و بیرونی از تاثیر گذار ترین عوامل در میزان بهره وری کولر گازی می باشد. طول لوله کشی در بین این دو پنل به صورت استاندارد 10 الی 22 متر می باشد. نکته ای که در هنگام خرید باید لحاظ شود این است که قبل از اقدام به خرید می بایست میزان فاصله پنل داخلی و خارجی تعیین شده و سپس اقدام به خریداری کولرگازی شود همچنین قبل از خرید باید به قطر لوله های مورد نیاز برای کولر گازی توجه شود.

نوع کمپرسور در کولر گازی

در کولر گازی ها از انواع کمپرسور ها استفاده می شود که شامل پیستونی، اسکرال و روتاری می باشد که هر یک دارای بازدهی متفاوتی می باشند. اکثر کسانی که قصد خرید کولر گازی را دارند با این سوال مواجه هستند که تفاوت کمپرسور ها در چیست و انتخاب کدام کمپرسور در کولر گازی ها بهتر است، به همین دلیل در ادامه به شرح هر یک از کمپرسور ها و تاثیر آن در عملکرد کولر گازی می پردازیم:

  • کولر گازی های دارای کمپرسور پیستونی

کولر هایی که دارای کمپرسور پیستونی هستند دارای قدرت بالا بوده و و از تنوع بالایی در ظرفیت برخوردارند اما میزان مصرف برق در آنها به نسبت بالا می باشد. این کولر ها دارای ابعاد بزرگی بوده و فعالیت آنها کمی با لرزش همراه است. این دسته از کولر ها فقط در مناطق گرمسیری با دمای بالا همچون مناطق جنوبی ایران استفاد می شود.

  • کولر گازی های دارای کمپرسور اسکرال

کولر گازی هایی که در آنها از کمپرسور اسکرال استفاده شده است از راندمان بالایی برخوردار بوده و مصرف برق کمتری نیز دارند به همین دلیل گزینه مناسبی برای مناطق جنوبی به شمار می روند و نسبت به کولر گازی های دارای کمپرسور پیستونی 25 الی 30 درصد بازدهی بالاتری داشته و فضای کمتری را نیز اشغال می کنند همچنین معضلاتی همچون رسوبگیری و یا گشاد شدن سیلندر ها برعکس کولر گازی های دارای کمپرسور پیستونی در کولر گازی های دارای کمپرسور اسکرال به ندرت رخ می دهد.

  • کولر گازی های دارای کمپرسور روتاری

امروزه اغلب کولر گازی هایی که خریداری می شوند از نوع کمپرسور روتاری می باشند زیرا مصرف برق کمتری داشته و صدای بسیار کمی نیز تولید می کند. این نوع از کولر گازی ها که به کولر گازی های روتاری نیز معروف هستند، حدودا 40 درصد سبک تر و از ابعاد کوچکتر و قطعات کمتری نیز تشکیل شده اند. از این کولر گازی ها برای مناطق شرجی و گرمسیری بیشتر استفاده می شود.

کلاس های آب و هوایی کولر گازی

کولر گازی ها را بر حسب نوع کمپرسور و آب و هوایی که در آن بهترین عملکرد را دارند به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • کلاس T1: معتدل (مانند تهران، کرج، اراک، قزوین و غیره)، حداکثر دمای قابل تحمل 45 درجه سانتیگراد
  • کلاس T2: سردسیری (تبریز، اردبیل، سنندج و غیره)، حداکثر دمای قابل تحمل 35 درجه سانتیگراد
  • کلاس T3: گرمسیری (اهواز، بندر عباس، بوشهر، یزد و غیره)، حداکثر دمای قابل تحمل 57 درجه سانتیگراد
  • دماهای فوق به صورت کلی نوشته شده اند و ممکن است بر حسب نیاز کاربر، ساختار کولر گازی یا شرایط خاص آب و هوایی تغییر کنند.

نوع گاز مبرد در کولر گازی ها

گازهای مبرد مختلفی در کولر گازی ها به کار برده می شود که شامل سه نوع می باشند، اولین نوع گاز کولر گازی، گاز R22 می باشد. R22 به عنوان قدیمی ترین گاز مبرد فریون به دلیل آسیب به لایه ازون با گاز R410 جایگزین شده است. گاز فریون R410 دارای ریشه گیاهی می باشد و با توجه به راندمان بالا دراکثر کولر گازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این دو گاز از گاز R407 نیز در کاربری های محدود تری استفاده می شود.

ابعاد کولر گازی

ابعاد کولر گازی برای تعیین محل آن از موارد مهم به شمار می رود به همین دلیل ابعاد کولر گازی ها با ظرفیت های متفاوت قرار داده شده است. لطفا به این نکته توجه فرمایید ابعاد درج شده در جدول زیر حدودی می باشد و برای اطلاع از ابعاد دقیق کولر گازی می بایست پس از انتخاب برند آن به کاتالوگ برند مورد نظر مراجعه نمایید.

ابعاد کولر گازی
ظرفیت نوع حداقل ابعاد ارتفاع*عمق*عرض (میلی متر)
9000 و 12000 دیواری 250*130*750
18000 و 24000 دیواری 315*220*1000
36000 و 30000 دیواری 340*250*1150
36000 ایستاده 540*370*1770
48000 ایستاده 581*390*1780
60000 ایستاده 600*313*1860
96000 ایستاده 2000*450*750
پلاک خوانی کولر گازی

پلاک خوانی کولر گازی

نحوه پلاک خوانی کولر گازی
Model indoor مدل پنل داخلی
Model outdoor مدل پنل خارجی
Capacity Cooling ظرفیت سرمایشی
Capacity Heating ظرفیت گرمایشی
Current جریان
Rated Current (IEC/EN60335) جریان اسمی
Power Input توان ورودی
Rated Power Input (IEC/EN60335) توان ورودی اسمی
Indoor Air Volume حجم هوادهی
Max. Pressure حداکثر فشار
Noise میزان صدا
Weight وزن
Rated Voltage ولتاژ نامی
Rate Frequency فرکانس نامی
Refrigerant/Charge نوع گاز مبرد/میزان شارژ گاز مبرد
Outdoor Unit Water Proof Protection درجه حفاظت

در برخی موارد میزان ظرفیت کولر گازی با کیلووات بیان می شود.

ظرفیت کولر گازی بر اساس کیلووات
ظرفیت بر اساس کیلووات ظرفیت بر اساس بی تی یو
2.5 9000
3.5 12000
5 18000
7 24000
10 30000

برندهای کولر گازی

  • اجنرال

کولر گازی اجنرال یک برند ژاپنی می باشد و از کم مصرف ترین کولر گازی ها به دلیل دارا بودن رده انرژی A+++ به شمار می رود. از جمله ویژگی های کولر گازی های اجنرال می توان به موتور کم صدا و مستحکم آن اشاره نمود. سری گرمسیری این کولر گازی مناسب مناطق گرمسیری بوده و دارای بازدهی بالایی نیز می باشد همچنین در ساختار اکثر این کولر گازی ها از فیلتر تصفیه هوا نیز استفاده شده است.

  • گری

شرکت گری از جمله شرکت های معتبر در زمینه تهویه مطبوع در جهان است که از جمله ویژگی های آن می توان به تولید کولر گازی با دو کمپرسور اسکرول و روتاری اشاره نمود. کولر گازی های این برند کم مصرف بوده و از قدرت پرتاب باد خوبی برخوردار می باشند. کولر گازی گری دارای پنل داخلی کم حجم بوده و کیفیت بالای آن در گرمایش و سرمایش موجب شده در اماکن عمومی از آن استفاده شود.

  • کولر گازی جنرال

کولر گازی جنرال دارای موتور توشیبا بوده و رده مصرف انرژی در آن B می باشد همچنین از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است. شایان ذکر است جنرال یک برند آمریکایی است که محصولات آن در مالزی و چین تولید می شود. این کولر گازی ها در مناطق گرمسیری دارای عملکرد مطلوبی می باشند.

  • کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی از جمله کولر گازی های باکیفیت موجود در بازار است که طراحی انجام شده بر روی آن سبب کاهش 73 درصدی انرژی مصرفی در کولر گازی شده است. این کولر گازی از موتور مستحکم و کیفیت سرمایش و گرمایش بالایی نیز برخوردار است.

  • کولر گازی گرین

کولر گازی گرین از برند های با کیفیت محسوب می شود که از تکنولوژی های بروز در ساخت آن استفاده شده است. این کولر گازی قیمت مقرون به صرفه ای دارد و در آن از تصفیه هوا نیز استفاده شده است.

  • سامسونگ

کولر گازی های سامسونگ دارای طراحی منحصر به فردی هستند که موجب شده کولر گازی های این برند از راندمان کاری بالایی برخوردار باشند.

  • کولر گازی هایسنس

کولر گازی هایسنس ساخت کشور چین بوده و از جمله مزایای آن می توان به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره نمود و این در حالی ست که دارای رتبه مصرف انرژی A نیز می باشد و دراکثر مدل های آن عملکرد سرمایش و گرمایش وجود دارد.

  • کولر گازی وستن ایر

کولرهای گازی وستن ایر از ظاهر شیک و مدرنی برخوردار می باشند و در هنگام فعالیت صدا و لرزش کمی دارند همچنین از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت آنها استفاده شده است.

اطلاعات داده شده تنها برخی از نکات مهم در انتخاب کولر گازی می باشد زیرا برخی از عوامل در انتخاب کولر گازی نیازمند دارا بودن دانش تخصصی در این زمینه می باشد به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به خرید با مشاورین خبره در این حوزه مشورت نموده و سپس اقدام به خرید کولر گازی نمایید. هایپر صنعت فامکو با دو دهه تجربه در ارائه تجهیزات تهویه مطبوع اورجینال از جمله کولر گازی، امکان مشاوره رایگان را قبل از خرید برای شما فراهم نموده و شما می توانید فقط با یک تماس تلفنی کولر گازی مورد نظر را درب منزل خود تحویل گرفته و از اصالت کالای خود مطمئن باشید.

همچنین بخوانید
گازهای کولر گازی در عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اهمیت آن ها در سرمایش کولر های گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشوند یا وجود نداشته باشد، باعث اختلال در سیستم و کاهش راندمان می گردد. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی با تغییر حالت از گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام می دهند. چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا می کند، که گاز مبرد تمام یا فاسد شود. در صورت فاسد شدن گاز کولر گازی باید به شارژ گاز آن اقدام کنید.
معمولا به ژنراتور هایی دائم کار گفته می شود که در نبود برق بدون وقفه بتوانند خروجی بدون نوسان داشته باشند. از لحاظ فنی ژنراتور دائم کار، دارای موتورهایی با توان بالا و قدرت بسیار زیادی بوده که معمولا در مراکزی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به برق دائمی داشته باشند، مانند دیتاسنترها که باید تمام روزهای سال فعال می باشند تا اطلاعات از دسترس خارج نشوند.
بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی کم صداترین، قویترین و بهترین پمپ آب خانگی و کشاورزی در ایران، در این مقاله به تفصیه به این مضوع پرداخته و بهترین پمپ ها را همچنین بر اساس نوع و توان معرفی می کنیم.
با برگ های پاییزی چه کنیم؟ چگونه از شر برگ های فصل پاییز خلاص شویم؟ چه روشهایی برای جمع آوری و از بین بردن برگ های روی زمین ریخته در فصل پاییز وجود دارد؟
تمامی اصطلاحات رایج دوربین مدار بسته، مورد نیاز در هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته: امروزه با گسترش تکنولوژی و علم نیاز ما به اطلاعات و آگاهی در زمان خرید محصولات به شدت افزایش یافته است. حتما هر کدام از شما در هنگام خرید با اصطلاحات یا اختصارات مختلفی روبرو شده اید که معنی آنها را نمی دانید، در صورتی که هر کدام از اختصارات به توانایی یا عدم تونایی مهمی در محصولات اشاره می کند.
انتخاب یک کمپرسور می تواند شما را در صورتی که در این کار سر رشته ای نداشته باشید، سردرگم کند. دلیل این است که طیف های وسیعی از خروجی های هوا برای این دستگاه وجود دارد. در نتیجه برای اینکه خروجی هوای مناسبی داشته باشید، باید علم کافی در این زمینه کسب کرده باشید.اصولا همه ی کمپرسورها دارای موتور قدرتمندی برای پمپاژ هوای فشرده می باشند و این هوای فشرده شده درون دستگاه هنگام منتشر شدن نیروی لازم برای به حرکت در آوردن ابزارهای پنوماتیک را ایجاد می نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسنی
ارسال شده در : جمعه 18 اسفند 1402

سلام، لطفا در مورد خرید کولر گازی مناسب از لحاظ برند و مدل برای شهر بابل در طبقه دوم یک ساختمان 4 طبقه با متراژ 100 متر راهنمایی بفرمایید. قصد دارم یک اسپیلت برای سالن بگذارم که همه فضا یک منزل را پوشش دهد. با تشکر.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : شنبه 19 اسفند 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احمدی
ارسال شده در : یکشنبه 22 بهمن 1402

سلام و درود. بنده احمدی هستم در تهران واحد 165 متری طبقه آخر ساکن می باشم لطفا در خصوص نوع و حجم دستگاه مورد نیاز راهنمایی بفرمایید.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : دوشنبه 23 بهمن 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

کمالی
ارسال شده در : یکشنبه 05 آذر 1402

سلام، برای محیط 200 مترمربع با سقف 4 متر چند تا اسپیلت ایستاده و با چه ظرفیتی خوبه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 08 آذر 1402

سلام دوست عزیز، استفاده از حداقل 2 دستگاه اسپلیت ایستاده با ظرفیت 48000 بی تی یو توصیه می شود.

محمد رضا سرحانی
ارسال شده در : چهارشنبه 11 مرداد 1402

سلام، من کرج زندگی می کنم. خانه من ویلایی دوبلکس هست. حدود 80 متر پایین و 80 متر هم بالا زیر بنا داره. در حال حاضر دو تا کولر آبی تو خونه کار می کنه (یکی برای بالا و یکی برای پایین) می خوام یک کولر گازی بخرم برای پایین میگن هایسنس هم از نظر قیمت و هم از نظر قدرت و کیفیت مناسب هست. لطفا شما راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام جناب سرحانی عزیز، کمپرسور دستگاه های هایسنس از نوع روتاری می باشد. هر دستگاه معایب و مزایایی دارد اما به طور کلی هایسنس یکی از دستگاه های پرطرفدار و قیمت مناسب با گارانتی 5 ساله شرکتی می باشد.

نادی
ارسال شده در : چهارشنبه 28 تیر 1402

سلام، نادی هستم برای متراژ 60 مترمربع در منطقه گرم و خشک کویری و اغلب با گرد و خاک چه برندی از کولر گازی و با چه توانی مناسب است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 02 مرداد 1402

سلام دوست عزیز، دستگاه 24000 تروپیکال مناسب برای فضای شما می باشد.

غزال محرابی
ارسال شده در : پنجشنبه 25 خرداد 1402

با سلام، کولر گازی 24000 برای چه فضایی مناسب است؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 30 خرداد 1402

سلام جناب محرابی عزیز، از کولر گازی 24000 برای مساحت 50 تا 75 مترمربع با توجه به اینورتر یا غیر اینورتر بودن آن، می توان استفاده نمود.

حمید گودرزی
ارسال شده در : چهارشنبه 17 اسفند 1401

سلام، وقت بخیر. من کولر گازی گری برای شمال می خواستم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 18 اسفند 1401

سلام جناب گودرزی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سودابه شیرزادی
ارسال شده در : چهارشنبه 16 آذر 1401

سلام وعرض ادب، من یک کولر گازی خوب با قیمت مناسب می خوام.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 20 آذر 1401

سلام سرکار خانم شیرزادی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.