پمپ گازوئیل کش چیست؟

پمپ گازوئیل کش چیست؟

پمپ گازوئیل کش که با نام DC Oil Pump هم شناخته می شود، از جمله پمپ های خود مکش محسوب می شود که در دو نوع جابجایی مثبت دنده ای (Gear Pump) و سانتریفیوژ تولید می شود.

از این پمپ ها به منظور انتقال سوخت از مخازن به خودروهای حمل و نقل استفاده می شود. پمپ های گازوئیل کش دستی جزو پر کاربردترین پمپ ها در جهت انتقال سوخت محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی خصوصیات پمپ گازوئیل کش خواهیم پرداخت.

پمپ گازوئیل کش

انواع پمپ گازوئیل کش کدامند؟

پمپ گازوئیل کش در سه نوع زیر تولید می شود:

  • پمپ گازوئیل کش 12 ولت
  • پمپ گازوئیل کش 24 ولت
  • پمپ گازوئیل کش 220 ولت و یا 380 ولت

پمپ های گازوئیل کش 12 ولتی با برق باتری ماشین به راحتی فعالیت می کنند. اما پمپ های 24 ولتی می بایست از برق باتری ماشین های سنگین تغذیه کنند و امکان فعالیت با استفاده از باتری خودروهای معمولی را ندارند. همچنین، پمپ های گازوئیل کش 220 ولتی با برق شهری تکفاز و پمپ های گازوئیل کش 380 ولتی با برق شهری سه فاز می توانند فعالیت کنند. با افزایش ولتاژ، میزان دبی و ارتفاع بالاتری خواهیم داشت.

نحوه عملکرد پمپ گازوئیل کش

این پمپ که در دسته پمپ های خودمکش قرار می گیرد با استفاده از برق خودرو و در نوع ولتاژ بالا با استفاده از برق شهری فعال شده، سوخت را از مخزن مکش کرده (مکش تا 5 متر و بالاتر) و با اعمال قدرت مکانیکی آن را به خط لوله انتقال می دهد. پس از وصل کردن منبع تغذیه به پمپ با روشن کردن پمپ، سوخت به داخل پمپ جذب میی شود و با فشار به خودرو منتقل می شود. بسته به ولتاژ پمپ این انتقال می تواند سریع یا کند باشد.

پمپ گازوئیل کش دستی

اجزای پمپ گازوئیل کش

پمپ گازوئیل کش یکی از اجزای مهم در سیستم سوخت رسانی خودروهای دیزلی است. این پمپ برای جابجایی سوخت از مخزن به سمت موتور استفاده می‌شود. اجزای پمپ گازوئیل کش عبارتند از:

  • بدنه پمپ

بدنه پمپ از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است و وظیفه حفظ قطعات داخلی پمپ را بر عهده دارد.

  • محفظه جذب

در این قسمت سوخت از مخزن جذب شده و به داخل پمپ منتقل می شود.

  • شفت

شفت پمپ نقش اصلی در چرخش پروانه (نوع سانتریفیوژ) یا دنده ها (نوع جابجایی مثبت) را بر عهده دارد.

  • پروانه پمپ

پروانه این نوع پمپ (نوع سانتریفیوژ) از جنس برنج و در مقابل خوردگی مقاومت بالایی دارد.

  • چرخ دنده ها

دو دنده که با چرخش خلاف جهت یکدیگر، سیال را در دهانه ورودی به دام انداخته و به دهانه خروجی انتقال می دهند.

  • فیلتر سوخت

فیلتر سوخت برای جداسازی ذرات معلق در سوخت استفاده می شود.

به طور کلی، پمپ گازوئیل کش از اجزای مختلف و پیچیده‌ای تشکیل شده است که همگی برای عملکرد صحیح و بهینه آن نقش مهمی دارند.

اجزای پمپ گازوئیل کش

کاربرد پمپ گازوئیل کش

این پمپ ها معمولا برای انتقال سوخت به کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها و دیگر خودروهای سنگین و همچنین خودروهای سواری گازوئیلی استفاده می شوند. پمپ‌ های گازوئیل کش با استفاده از لوله‌ هایی که به خودرو متصل هستند، گازوئیل را به خودرو منتقل می‌ کنند. همچنین در برخی صنایع مانند صنعت دریایی، پمپ گازوئیل کش برای انتقال سوخت به داخل کشتی‌ ها نیز استفاده می ‌شود. به طور کلی، پمپ های گازوئیل کش قادر به منتقل کردن هر نوع سیالاتی هستند که دارای ویژگی های شبیه به گازوئیل، نفت سفید و روغن باشد. این پمپ ها معمولا در بخش های مختلف صنعت، از جمله حمل و نقل، پالایشگاه ها، کشتیرانی و صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

مزایای پمپ گازوئیل کش
  • صرفه‌ جویی در سوخت

یکی از مزایای استفاده از پمپ گازوئیل کش، صرفه ‌جویی در سوخت است. با استفاده از این پمپ، سوخت به صورت دقیق و با فشار بالا به موتور منتقل می ‌شود که باعث صرفه ‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه ‌های سوخت شده توسط خودرو می ‌شود.

  • عمر طولانی

پمپ گازوئیل کش دارای عمر طولانی است و به دلیل عدم وجود قطعات متحرک در آن، نیاز به تعمیرات کمتری دارد. همچنین، این پمپ با فشار بالا کار می‌ کند که باعث افزایش عمر مفید آن می ‌شود.

  • عملکرد بهتر

پمپ گازوئیل کش با فشار بالا کار می‌ کند و سوخت را به صورت دقیق و با سرعت بالا به موتور منتقل می‌ کند. این باعث افزایش عملکرد خودرو و تسریع در حرکت آن می ‌شود.

  • پرتابل بودن

به دلیل وزن کم و حجم کوچک

پمپ های گازوئیل کش، برای انتقال سوخت به صورت ایمن و با کیفیت بالا طراحی شده اند. همچنین، برای افزایش عمر مفید پمپ و کاهش خطر خرابی، نیاز است نگهداری و تعمیرات دوره ای بر روی آنها صورت گیرد. از برند های پمپ گازوئیل کش که هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده آنها است می توان موارد زیر را نام برد:

  • پمپ آنشی سری AHDC
  • پمپ دنده ای انتقال گازوئیل 3000 Piusi Carry

به منظور کسب یا تکمیل اطلاعات و همچنین قیمت پمپ گازوئیل کش، لطفا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید
از پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در سیستم های گرمایشی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. امروزه به منظور عملکرد بهتر این دو سیستم از پمپ هایی مخصوص افزایش فشار و میزان آبدهی آب گرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی پمپ های مخصوص آبگرمکن و پکیج و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
پمپ مناسب تخلیه چاه عمیق، پمپ آب شناور یا پمپ خودمکش آب است که در مناطق روستایی، شهری و کاربری های کشاورزی قابل استفاده است، پمپ های سانتریفیوژ با بهره مندی از خصوصیاتی مانند خودمکش بودن و همچنین انتقال آب از چاه تا ارتفاعات بالا، گزینه ای مناسب به منظور آبرسانی به مصرف کنندگان آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق و کم عمق در مناطق مختلف هستند. هر منطقه ای که کاربر به آب چاه دسترسی داشته باشد نیازمند یک عامل محرک برای انتقال آب از چاه می باشد که امروزه این نیاز توسط پمپ ها برآورده می شود.
پمپ پکیج از سری پمپ های سانتریفیوژ است که به دلیل هم راستا بودن دهانه ورودی و خروجی، با عنوان پمپ سیرکولاتور خطی نیز شناخته می شود. این پمپ ها برای به گردش درآوردن (سیرکوله کردن) آب گرم در سیستم پکیج واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال آیا این پمپ به افزایش فشار آب واحد نیز کمک می کند؟
معمولا به ژنراتور هایی دائم کار گفته می شود که در نبود برق بدون وقفه بتوانند خروجی بدون نوسان داشته باشند. از لحاظ فنی ژنراتور دائم کار، دارای موتورهایی با توان بالا و قدرت بسیار زیادی بوده که معمولا در مراکزی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به برق دائمی داشته باشند، مانند دیتاسنترها که باید تمام روزهای سال فعال می باشند تا اطلاعات از دسترس خارج نشوند.
هایپر صنعت فامکو به عنوان تولید کننده و نمایندگی فروش انواع بوستر پمپ، مفتخر است شما همراهان گرامی را در انتخاب و خرید بوستر پمپ آتش نشانی مناسب راهنمایی و مشاوره نماید. توصیه می شود قبل از نصب بوستر پمپ آتش نشانی، این مطلب را به دقت مطالعه فرمائید. نصب و کارکرد می بایست دقیقا مطابق با قوانین کشوری باشد که در آنجا محصول نصب می گردد. تخطی از این مقررات نه تنها موجب بروز صدمات فردی و آسیب رسیدن به تجهیزات می گردد، بلکه موجب صلب موارد مندرج در گارانتی می شود.
با مدیریت صحیح می توان از یک ژنراتور کوچک برای انجام هر کار بزرگی استفاده کرد. زیرا هرگز تمامی ابزارآلات و مصرف کننده های برقی در یک زمان کار نمی کنند. قبل از انتخاب دیزل ژنراتور، مشخص کردن نوع کاربرد آن الزامی است. برای این کار باید پیش از انتخاب، لیستی از موارد و اقلامی که به دیزل ژنراتور و برق تولیدی از مولد برق نیاز دارند، تهیه شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: