نحوه تنظیم فشار باد منبع تحت فشار

نحوه تنظیم فشار باد منبع تحت فشار چگونه است؟

زمانی که مخزن پمپ نصب می گردد میزان فشار باد نیز تنظیم خواهد شد. تنظیم مخزن تحت فشار توسط یک فشارسنج اتفاق می شود. منبع تحت فشار که به آن منبع انبساط یا اسم هایی نظیر Pressure Vessel و Expansion Tank گفته می شود به منظور افزایش فشار آب و کمک به پمپ آب برای جلوگیری از روشن و خاموش شدن مکرر ، به همراه گیج فشارسنج، کلید اتوماتیک یا ست کنترل و پنج راهی بر روی پمپ نصب می شود.

عملکرد صحیح منبع تحت فشار به عواملی مانند تنظیم فشار منبع، تنظیم میزان فشار و باد مخزن، سالم بودن بدنه و تیوپ (یا دیافراگم در منابع دیافراگمی) و غیره بستگی دارد. در این مقاله به بررسی چگونگی تنظیم فشار باد منابع تحت فشار مورد استفاده بر روی پمپ آب در صورت تمام شدن باد آنها، خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید.

ضرورت وجود و مکانیزم عملکرد منبع تحت فشار

منابع تحت فشار به عنوان یک عامل کمکی برای الکتروپمپ بر روی آن نصب می شوند. این منابع به دو نوع دیافراگمی و تیوپی تقسیم می شوند که نوع دیافراگمی آن دارای یک دیافراگم لاستیکی است که در سر تا سر راستای افقی منبع نصب شده است و فشار ایجاد شده توسط منبع به آب درون منبع توسط هوای فشرده شده در پشت دیافراگم پلاستیکی انجام می شود. منابع تیوپی تحت فشار دارای یک تیوپ پلاستیکی هستند که با پر شدن آن از آب به واسطه باز شدن شیر واحدها، فشار لازمه توسط هوای محبوس شده در منبع، بر تیوپ وارد شده و آب را با فشاری مطلوب پمپاژ خواهد کرد. به واسطه نصب منبع تحت فشار بر روی پمپ، دیگر پمپ آب در اثر باز و بسته شدن کوتاه مدت شیر آب، روشن و خاموش نمی شود و فشار و میزان آب مورد نیاز جهت پمپاژ به واحد مسکونی، توسط منبع تحت فشار تامین می گردد و تا زمانی که آب ذخیره شده در منبع تخلیه نشده است، پمپ آب خانگی روشن نخواهد شد. این منابع در انواع تیوپی و دیافراگمی در دو حالت عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرند که در شکل زیر انواع منابع تحت فشار را مشاهده می کنید.

pressure tank

آموزش تنظیم باد منبع تحت فشار

در صورتی که پمپ آب به صورت مدام خاموش و روشن می شود و یا فشار پمپ در حین برداشت آب کم و زیاد می شود، دلیل آن را می توان در منبع تحت فشار بعد از پمپ جست و جو کرد. اولین موردی که باید بررسی شود میزان باد منبع است. بدیهی است که افزایش باد منبع می تواند به کمک کمپرسور هوا و یا تلمبه های دستی صورت گیرد، اما چگونه؟ برای تنظیم فشار باد منابع تحت فشار نیاز به انجام اقداماتی است که انجام آنها باید با دقت بالایی باید صورت بگیرد که به همین جهت در ادامه به آموزش تنظیم باد منبع تحت فشار پرداخته ایم.

  1. ابتدا باید از میزان فشار هوای موجود در منبع تحت فشار اطمینان حاصل کنید اما قبل از آن باید سالم بودن منبع اطمینان را بررسی نمایید. برای این منظور والف هوای روی منبع تحت فشار را با یک جسم نوک تیز به داخل فشار می دهیم تا از آن باد خارج شود. توجه داشته باشید که خارج شدن آب از والف نشانگر پاره بودن یا ترکیدن تیوپ داخل منبع می باشد که با تعویض تیوپ منبع این مشکل برطرف می شود و درصورت خارج شدن باد از والف و سالم بودن تیوپ منبع، میزان باد داخل منبع را با یک گیج فشار اندازه گیری می کنید.
  2. برای انجام این کار ابتدا مدار برق (فیوز) را قطع کنید.
  3. پس از آن برای خالی شدن آب درون منبع نیاز است که یک شیر را باز کنید (فرقی نمی کند آن شیر در نزدیکی منبع یا منزل باشد)، زیرا اگر فشار هوای درون پمپ را بدون تخلیه کامل آب درون منبع بررسی نمایید، عدد واقعی و دقیقی از فشار هوای محبوس در منبع بدست نخواهد آمد.
  4. حال برای چک کردن فشار هوای منبع به یک فشارسنج نیاز دارید. این گیج فشار غالبا بر روی منبع نصب شده است. پس از یافتن عدد به دست آمده از فشار هوای درون منبع با توجه به فشاری که تحت عنوان Nitrogen Pressure بر روی پلاک منبع تحت فشار و یا کاتالوگ آن درج شده است، کمبود فشار درون منبع را متوجه خواهید شد. لازم به ذکر است فشار منبع باید حدود 10 تا 20 درصد کمتر از فشار روشن شدن پمپ باشد به همین دلیل باید به فشار پمپ و پرشر سوئیچ (کلید اتوماتیک) توجه شود. (برای این منظور می توانید سیستم پمپ را فعال کنید و یک شیر را باز کرده تا فشار خاموش و روشن پمپ که با هوشمند سازی پرشر سوئیچ صورت پذیرفته است را از روی گیج فشار متصل به پنج راهی بررسی کنید. یقینا فشار باد منبع تحت فشار باید کمتر از فشار روشن شدن پمپ باشد).
  5. در مرحله بعد به افزایش فشار منبع انبساط می رسیم. در این مرحله نیاز به یک افزاینده فشار هوا داریم. بهترین گزینه استفاده از یک کمپرسور هوا می باشد (این کار را با تلمبه های دستی هم می توان انجام داد). عمل افزایش فشار هوای منبع باید از طریق والف هوا انجام شود. پس از حدود 10 دقیقه افزایش فشار را متوقف کرده، مجددا فشار هوای منبع را اندازه گیری کنید تا از احتمال وجود هر گونه نشتی هوا جلوگیری کنیم. در صورت کمبود فشار منبع می توانید با خاموش کردن مجدد سیستم پمپ، مراحل افزایش فشار را انجام دهید. عمدتا فشار باد داخل منبع حدود 2 بار است. فشار کاری منابع تحت فشار، بسته به اندازه آن 6، 10، 16 و 20 بار می باشد.

آموزش تنظیم باد منبع تحت فشار

لازم به ذکر است که بهترین گاز برای پر کردن منابع تیوپی، گاز نیتروژن است. دلیل آن خشک بودن و عدم وجود رطوبت در گاز نیتروژن و در نتیجه کاهش احتمال خوردگی و پوسیدگی منبع و همچنین کاهش احتمال نشتی منبع تحت فشار به سبب بزرگ بودن مولکول های نیتروژن نسبت به اکسیژن می باشد. در حالت کلی، به منظور تنظیم فشار هوای منبع تحت فشار، توجه به عواملی مانند مقدار فشار مورد نیاز برای منبع تحت فشار، اطمینان حاصل کردن از سالم بودن تیوپ (با استفاده از بررسی نشتی آب از والف هوای منبع) و رعایت موارد ایمنی انجام این فرآیند، بسیار مهم است. برای انجام این فرآیند می توانید به متخصصان مربوطه در این زمینه مراجعه فرمائید. در همین راستا کارشناسان هایپر صنعت فامکو جهت ارائه مشاوره خرید یا تکمیل اطلاعات درباره محصول مورد نظرتان، در خدمت شما عزیزان هستند.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: