دریل برقی چیست؟

دریل برقی یکی از ابزارآلات مهم صنعتی و خانگی بوده که برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از فاکتورهای مهم در انتخاب دریل کاربری و وزن است. هر چقدر وزن دستگاه بیشتر باشد توان دریل نیز بالاتر می رود. در این مقاله قرار است در مورد دریل برقی صحبت کنیم و شما را با کاربری دریل برقی آشنا نماییم، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دریل برقی

دریل برقی دستگاهی است که جهت انجام سوراخکاری و دریل کاری عمیق جهت کاشت رول پلاک و رول بولت در بتن و مصالح بنایی و همچنین چوب و انواع فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در صنعت کاربرد فراوان دارد و به جهت کاربرد گسترده در صنعت از پرمصرف ترین ابزارها می باشد. امروزه دریل های برقی با قابلیت های متنوع و توان های مختلف در بازار موجود می باشند. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع دریل های برقی تکفاز دارای استاندارد و کیفیت عالی در بازار می باشد.

شناخت انواع دریل برقی

  • دریل برقی بتن کن
  • دریل برقی خانگی

در ادامه به معرفی انواع دریل برقی می پردازیم:

دریل برقی بتن کن

دریل های برقی بتن کن برای کارهای صنعتی در زمینه ساختمان سازی مانند کاشت میلگرد و ایجاد سوراخ در بتن های مسلح مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از دریل ها دارای سه نظام های متفاوتی بوده و به صورت شیاردار، مته را نگه می دارند. سیستم مته متناسب با دریل برقی بتن کن چهار شیار و پنج شیار می باشد و معمولا از مته های بزرگتر با قابلیت سوراخکاری عمیق در این دسته از دریل ها استفاده می شود. دریل های برقی بتن کن دارای حالت چکشی بوده و به جای مته امکان استفاده از قلم های تخریب در این دسته از دریل ها وجود دارد که می توان به جای چکش تخریب در تخریب های سبک مورد استفاده قرار گیرند. این دسته از دریل ها به دلیل استفاده از گیربکس قابلیت تنظیم دور موتور را دارا می باشند.

دریل برقی بتن کن

دریل برقی خانگی

دریل های برقی خانگی که به دلیل کارایی ساده و در دسترس بودن انواع مته در منازل مسکونی و بسیاری از کارهای صنعتی دیگر استفاده می شوند دارای سه نظام اتوماتیک و سه نظام آچار خور می باشند و متناسب با سایز و توان الکتروموتور انتخاب شده و توسط کاربران خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. این دریل ها با برق 220 ولت شهری راه اندازی شده و در برخی مدل های این دریل ها حالت چکشی جهت نفوذ عمیق تر وجود دارد.

دریل برقی خانگی

اجزای دریل برقی

اجزای دریل برقی

  • سلکتور حالت سوراخکاری: این بخش وظیفه تنظیم سرعت را دارد.
  • میله عمیق: وظیفه مشخص کردن عمق سوراخ را بر عهده دارد.
  • سه نظام: قطعه ای برای انتقال نیرو از موتور به مته است.
  • دسته: دسته نگهداری برای کنترل دریل در زمان وارد کردن نیرو می باشد.
  • تغییر جهت گردش: می توان جهت مته را به دو صورت ساعتگرد و پادساعتگرد تنظیم کرد.
  • سوئیچ قفل ماشه: با زدن این مورد ماشه قفل می شود.
  • ماشه چند سرعته: سرعت دریل را تغییر می دهد.

نکات ایمنی استفاده از دریل برقی

  • در حین استفاده حتما قبل از اتصال دریل به پریز از وضعیت دکه در حالت خاموش اطمینان حاصل کنید.
  • برای تعویض سه نظام یا مته حتما دریل را از پریز بکشید یا درحالت خاموش قرار دهید.

نکات نگهداری دریل برقی

دریل برقی نیاز به نگهداری خاصی ندارد ولی باید به این نکته توجه کنید که اگر از مته و پیچگوشتی اشتباه استفاده شود ممکن است به موتور آسیب برساند.

تعویض مته دریل برقی

در زمانی که نیاز به تعویض دریل برقی دارید لطفا به این نکته توجه کنید که مته کار کرده داغ شده و ممکن است در حین تعویض به شما آسیب برساند به همین دلیل از دستکش استفاده کنید.
برای تعویض دریل برقی باید از آچار مخصوص استفاده شود. ابتدا شیار سر دریل را با استفاده از آچار آزاد کنید. آچار را بر روی سوراخ دریل قرار داده و دندانه های اچار با دریل یکسان شود. سپس در جهت مخالف ساعت کمی فشار دهید. حال باید فاصله پایه های نگهدارنده مته را زیاد کنید تا اندازه مته جدید شود، حالا می توانید مته جدید را جایگزین کنید.
برای این که مته بتواند بهتر عمل کند در حین کار به مته فشار وارد کنید. کمی فشار به مته در جهت ثابت کافی است. حتما توجه کنید اگر سوارخ کاری بر روی زمین باشد دیگر نیاز به وارد کردن فشار نیست.

کاربرد دریل برقی

  • اماکن مسکونی
  • کارگاه های صنعتی
  • کارخانجات تولیدی و مونتاژ
  • صنایع فلزی
  • صنعت ساختمانی سازی
  • صنایع نفت وگاز و پتروشیمی
  • صنایع چوب و مبلمان و لوازم منزل
  • کابینت سازی

کلام آخر

در این مقاله آموختیم که دریل برقی ابزاری پرکاربرد است و با توجه به انواع آن امکان استفاده در کاربری های صنعتی و خانگی را دارا می باشد. همچنین دانستیم که این ابزار الکتریکی خاصیت و توانایی ایجاد حفره عمیق بر روی بتن، چوب و فلز را نیز دارد. هایپر صنعت فامکو با ارائه ابزارآلات با کیفیت همواره کوشیده است تا نیاز شما عزیزان را به بهترین نحوه ممکن برطرف سازد. سوالات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید
عملکرد همه دوربین های مداربسته یک روند یکسان و کلی را در پیش دارد. اما متناسب با نوع دوربین و اجزای تشکیل دهنده آن، طرز کار دوربین های مداربسته متغییر است. دوربین های مداربسته عمدتا مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که به واسطه آن قابلیت زوم داشته و برحسب نیاز با حرکت در محدوده مورد نظر و زوم در یک نقطه خاص، توالی ثابتی از تصاویر مرتبط با آن نقطه یا نقاط ثبت شده را ضبط می کنند و از طریق کابل یا در مدل های بی سیم به واسطه قابلیت وای فای دیتاها را بر روی DVR ذخیره می کنند.
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: