مقایسه بتن کن و چکش تخریب

بتن کن و چکش تخریب دو ابزار حرفه ای در حوزه ساختمان سازی هستند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربری های خاص خود می باشند که در اکثر موارد افراد این دو ابزار قدرتمند را یک ابزار می دانند که این مسئله توسط متخصصین این حوزه کاملا رد شده است. بتن کن و چکش تخریب با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با ویژگی ها و تفاوت های این دو ابزار آشنا شده و با توجه به نیاز خود بتوانید به راحتی ابزار مناسب را خریداری نمایید.

بررسی ویژگی های بتن کن و چکش تخریب

بتن کن و چکش تخریب در برخی موارد کار یکدیگر را کامل می کنند، برای درک بهتر این دو دریل حرفه ای بهتر است در ابتدا به تعریف مختصری از این دو ابزار بپردازیم.

دریل بتن کن

این دریل حرفه ای برای سوراخ کاری عمیق یا تخریب های جزئی استفاده می شود که دارای دوام و قدرت بالایی می باشد، نحوه کار بتن کن به گونه ای است که با حرکت رو به جلویی که با فشار دستگاه تامین می شود کار خود را انجام می دهد.

دریل بتن کن

مزایای بتن کن

از مزایای بتن کن می توان به دو حالت چرخشی و چکشی اشاره کرد که این مزیت در چکش تخریب وجود ندارد.

چکش تخریب

این دستگاه قدرتمند زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به تخریب بخش بزرگی از ساختمان می باشد. چکش تخریب با حرکت عمودی خود می تواند به راحتی عملیات تخریب فوندانسیون سقف و دیوارهای سنگین را انجام دهد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیکور یا چکش تخریب به مقاله چکش تخریب چیست؟ مراجعه نمایید.

چکش تخریب

مزایای چکش تخریب

این چکش ها برای تخریب کارایی دارند و با توجه به نوع عملکرد آن نباید انتظار زیادی داشت. این دستگاه کارایی کمتر و کاربرد محدودتری نسبت به بتن کن دارد.

تفاوت چکش تخریب با بتن کن

اگر بخواهیم تفاوت بتن کن و چکش تخریب را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که چکش های تخریب برای تخریب اجسام سخت مانند سنگ، بتن و آسفالت استفاده می شوند اما بتن کن ها معمولا برای تاسیسات، تخریب های ظریف و نصب مورد استفاده قرار می گیرند البته در بررسی تفاوت چکش تخریب و بتن کن باید به فاکتورهایی مانند قدرت، چرخش، نحوه استفاده و در نهایت قیمت توجه کنیم که در ادامه به صورت کامل به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

تفاوت های بتن کن و چکش تخریب

  • قدرت

چکش های تخریب دارای موتورهای قدرتمندی می باشند و برای تخریب های گسترده و عمقی استفاده می شوند اما بتن کن ها معمولا برای تخریب های ظریف مورد استفاده قرار میگیرند زیرا قدرت پایین تری دارند.

  • حالت چرخشی

چکش های تخریب فقط به عنوان یک چکش عمل کرده و با ضربات محکم و عمودی برای خرد کردن استفاده می شوند در مقابل بتن کن ها به دلیل پشتیبانی از چرخش مته قدرت بیشتری در تخریب های ظریف کاری دارند که این چرخش ها، بتن کن را به ابزاری کاربردی و همه کاره تبدیل کرده است.

  • قیمت

قیمت خرید این دو دستگاه به مواردی همچون جنس بدنه، قدرت موتور، آرمیچر و غیره بستگی دارد که با توجه به قدرت بیشتر چکش های تخریب این دستگاه نسبت به بتن کن ها دارای قیمت بیشتری هستند.

  • استفاده از دستگاه

این دو دستگاه به دلیل استفاده طولانی مدت و نوع کاربری به صورت ارگونومی طراحی شده اند تا در استفاده بلند مدت بتوان به راحتی و بدون خستگی از این دو ابزار استفاده کرد.

  • غیر فعال سازی چکش

از دیگر تفاوت های چکش تخریب می توان به امکان غیر فعالسازی چکش بتن کن اشاره کرد. با غیر فعال کردن چکش در بتن کن می توان کاربری آن را از تخریب به حفاری تغییر داد که این آپشن بیشتر در هنگام دریل کاری چوب مورد استفاده قرار می گیرد که در چکش های تخریب این امکان وجود ندارد.

  • نیرو محرکه

بتن کن ها با نیرو الکتریکی و تا حدودی نیرو مکانیکی کار می کنند اما چکش های تخریب کاملا با نیرو برق کار می کنند.

  • نوع کاربری

همانطور که گفتیم این دو دریل تکمیل کننده کار یکدیگر هستند اما نوع کاربری آنها متفاوت است مثلا بتن کن ها برای سوراخ و کنده کاری دیوار، بتن یا نصب درب و پنجره استفاده می شوند اما چکش های تخریب برای کاربری هایی همچون تخریب، حفاری و سوراخکاری سطوح سخت مانند آسفالت و سنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم در انتخاب بتن کن و چکش تخریب

در انتخاب بتن کن و چکش تخریب باید به نکاتی همچون توان بالا، کیفیت مناسب، استاندارد کیفی دستگاه، قیمت و سایر فاکتورهای مورد نیاز توجه کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

بتن کن بخریم یا چکش تخریب

کدام یک از این دستگاه ها را باید خرید؟ شاید این سوال بسیاری از شما باشد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که ابتدا باید مشخص کنید هدف شما از خرید هر یک از این دستگاها چیست؟ آیا می خواهید از این تجهیز برای سطوح سخت یا برای کارهای ظریف استفاده کنید و با توجه به نوع کاربری خود دستگاه مورد نظرتان را تهیه نمایید.

نتیجه گیری:

در این مقاله تمامی تفاوت های بتن کن و دریل تخریب ذکر شد که با توجه به این موارد به راحتی می توانید ابزار مورد نظر خود را خریداری نمایید، همچنین در صورت داشتن سوال در مورد بتن کن یا چکش تخریب می توانید در بخش کامنت همین صفحه سوالات خود را مطرح نمایید.

همچنین بخوانید
دریل یکی از ابزار آلات مهم برای ایجاد سوراخ یا برش استوانه ای شکل است. در نظر داشته باشید از دریل ها برای ایجاد سوراخ یا حفره در مواد جامد استفاده می شود و می توان با این ابزار بر روی تمامی مواد جامد مانند چوب، سنگ، فلز و غیره حفره ایجاد کرد.
دریل ستونی یک دستگاه صنعتی نسبتا بزرگ و برقی می باشد که به کمک آن می توان عمل سوراخکاری، خزینه زنی و پخ زنی را روی متریال های مختلف مانند چوب، فلز و پلاستیک، انجام داد. دریل ستونی در کارخانه های تولیدی که نیاز به سری کاری و استفاده مدام و طولانی مدت از دریل دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دریل با اسامی مختلفی مانند دریل پایه ای، دینامی و دریل ایستاده نیز در بازار شناخته می شود. اگر قصد کار با تجهیزات چوبی و فلزی را دارید، این دستگاه با دقت مطلوبی عملیات سوراخکاری را انجام می دهد.
تخریب کردن اصولی بناها با سطح سختی متفاوت دغدغه معماران می باشد، در گذشته برای تخریب سنگ، بتن و غیره از چکش های دستی یا سایر ابزار آلات تخریب استفاده می کردند که استفاده از این ابزارهای قدیمی موجب هدر رفتن انرژی نیرو انسانی، وقت و هزینه می شد به همین علت چکش های تخریب یا پیکتور ها به بازار معرفی شدند. اگر شما هم قصد خرید چکش تخریب را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با چکش تخریب و شناخت انواع و اجزای آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.
دریل شارژی دستگاهی الکتریکال می باشد که به عنوان ابزاری کاربردی در سوراخکاری های ظریف و باز و بسته کردن سریع پیچ های خودرو فولادی کاربرد دارد. این ابزار در کابینت سازی و صنایع چوب و فلزات کاربرد فراوان دارد. همچنین ابزاری ایده آل برای منازل مسکونی می باشد که در صورت در دسترس بودن، بسیاری از کارهای سوراخکاری و باز و بست پیچ ها به واسطه دریل شارژی به آسانی صورت می پذیرد.
دریل برقی یکی از ابزارآلات مهم صنعتی و خانگی بوده که برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از فاکتورهای مهم در انتخاب دریل کاربری و وزن است. هر چقدر وزن دستگاه بیشتر باشد توان دریل نیز بالاتر می رود. در این مقاله قرار است در مورد دریل برقی صحبت کنیم و شما را با کاربری دریل برقی آشنا نماییم، اگر شما هم قصد خرید دریل برقی را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با دریل برقی و شناخت انواع و اجزای آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: