فرق بین دریل شارژی براشلس و دریل معمولی

دریل شارژی ذغالی و دریل شارژی براشلس شباهت های زیادی دارند و هر دو ابزار کاربردی هستند که برای سوراخکاری استفاده می شوند اما تفاوت هایی دارند که می تواند روی کیفیت و سرعت کار تاثیر بگذارد. آنها در مشخصه هایی مانند میزان گشتاور، قدرت، وزن و غیره تفاوت دارند. در ادامه به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

دریل شارژی براشلس بهتر است یا دریل معمولی؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است ابتدا با موتور هر یک از این دریل ها آشنا شویم و سپس مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم بهترین دریل را برای کاربری مورد نظرتان معرفی کنیم.

موتور دریل شارژی براشلس و ذغالی

معرفی موتور دریل شارژی براشلس

دریل های شارژی براشلس برای سوراخکاری انواع چوب، دیوار، فلز و غیره کاربرد دارند که در آنها به جای ذغال از یک آهنربای قوی استفاده شده است و به عبارتی موتور آنها براشلس است و به دلیل قدرت و سرعت بالا و همچنین وزن کمی که دارند مناسب برای کاربری های سنگین و حرفه ای هستند. پس اگر به صورت حرفه ای از دریل استفاده می کنید قطعا خرید دریل شارژی براشلس برای شما مناسب است که برای آشنایی بیشتر با دریل شارژی قبل از خرید آن می توانید به مقاله دریل شارژی چیست؟ مراجعه نمایید.

مزایای دریل شارژی براشلس

  • گشتاور بالا
  • سرعت بالا
  • راندمان 80 درصدی
  • طول عمر بالا
  • لرزش و صدای کم

معایب دریل شارژی براشلس

با توجه به مزایای زیادی که این دریل شارژی دارد تنها عیبی که می توان به آن وارد کرد قیمت بالای آن است که با توجه به قدرت بالا و کاربردی که دارد بنظر این عیب قابل چشم پوشی است.

معرفی موتور دریل شارژی ذغالی

دریل شارژی معمولی یا دریل شارژی ذغالی برای سوراخکاری در منازل و کاربری های نیمه حرفه ای استفاده می شود و از جاروبک (ذغال) برای انتقال جریان برق از مدار به سیم پیچ موتور استفاده می کند. دریل معمولی دارای موتور براش است که تنوع بسیار زیادی نیز دارد و قیمت آن مقرون به صرفه است و به عبارتی خرید دریل شارژی ذغالی برای منازل بسیار کاربردی و ارزان است.

مزایای دریل شارژی ذغالی

  • تنوع بالا
  • قیمت مناسب
  • تعمیر و نگهداری آسان

معایب دریل شارژی ذغالی

  • سرعت کم
  • صداو لرزش
  • گشتاور کم
  • راندمان 50 درصدی

تفاوت دریل شارژی براشلس و دریل شارژی ذغالی در چیست و کدام بهتر است؟

در پاسخ باید گفت که هر دوی این دریل ها خوب هستند اما برای انتخاب بهترین دریل برای کاربری مورد نظر لازم است که میزان سختی کار، گشتاور مورد نیاز، بودجه در نظر گرفته شده و سرعت لازم بررسی شود تا انتخابی مناسب داشته باشید. دریل های براشلس سرعت و گشتاور بیشتری نسبت به دریل های معمولی دارند اما این را هم در نظر داشته باشید که دریل های ذغالی ارزان تر هستند و در صورتی که قرار است برای یک سوراخکاری معمولی در منزلتان خرید دریل داشته باشید، دریل معمولی نیز پاسخگوی نیازتان است. همچنین اگر وزن دریل برایتان مهم است و قصد خرید دریل سبک را دارید، دریل براشلس انتخاب مناسب تری است.

دریل شارژی براشلس

نتیجه گیری

در مقاله ای که مطالعه و مشاهده نمودید دریل های براشلس و دریل شارژی ذغالی با هم مقایسه شدند و هر یک را به صورت مجزا بررسی کردیم. همانطور که اشاره شد هر یک از این ابزارآلات در جایگاه خود خوب و کاربردی هستند و برای خرید آنها لازم است شما با توجه به نیاز و کاربری مورد نظرتان دریل مناسب را انتخاب کنید اما در صورتی که قصد شما خرید یک دریل حرفه ای است توصیه ما دریل شارژی براشلس است. شما می توانید جهت خرید دریل مورد نظرتان از هایپر صنعت فامکو درخواست خود را برای مشاوره تخصصی تر در قسمت کامنت ها درج نمایید.

همچنین بخوانید
امروزه دریل شارژی یا پیچ گوشتی شارژی به دلیل راحتی استفاده و حمل و نقل ساده توانسته اند کارایی های بسیاری در مصارف صنعتی و خانگی داشته باشند. در ادامه مطالب شما را با بهترین برند های ایرانی و خارجی پیچ گوشتی های شارژی آشنا خواهیم کرد.
ترکمتر یا گشتاورسنج دریل که با نام حلقه تنظیم گشتاور یا Clutch نیز شناخته می شود. به قابلیتی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها در ابزارآلاتی چون دریل، بکس و پیچ گوشتی ها مرتبط است که تعیین کننده سرعت گشتاوری و عملکرد دستگاه است و برای کاربری های مختلف قابل تنظیم می باشد. با استفاده از اعداد بر روی بدنه دریل می توان میزان گشتاوری دستگاه را تنظیم نمود. از این رو میزان نیروی مود نیاز برای ورود به سطح موردنظر از طریق این بخش قابل تنظیم است.
امروزه دریل ها نقش مهمی در زندگی روزمره دارند و این وسیله به یکی از ابزارآلات ضروری تبدیل شده است. یکی از دغدغه خریداران دریل برقی انتخاب برند است. شاید برای شما پیش آمده باشد در حین خرید میان چندین برند موجود در بازار سردرگم شده باشید یا نتوانید دریل مناسب خود را با کیفیت، امکانات بالا و قیمت مناسب پیدا کنید. اگر شما هم قصد خرید دریل برقی را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با دریل برقی و شناخت آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.
دریل یکی از ابزار آلات مهم برای ایجاد سوراخ یا برش استوانه ای شکل است. در نظر داشته باشید از دریل ها برای ایجاد سوراخ یا حفره در مواد جامد استفاده می شود و می توان با این ابزار بر روی تمامی مواد جامد مانند چوب، سنگ، فلز و غیره حفره ایجاد کرد.
دریل ستونی یک دستگاه صنعتی نسبتا بزرگ و برقی می باشد که به کمک آن می توان عمل سوراخکاری، خزینه زنی و پخ زنی را روی متریال های مختلف مانند چوب، فلز و پلاستیک، انجام داد. دریل ستونی در کارخانه های تولیدی که نیاز به سری کاری و استفاده مدام و طولانی مدت از دریل دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دریل با اسامی مختلفی مانند دریل پایه ای، دینامی و دریل ایستاده نیز در بازار شناخته می شود. اگر قصد کار با تجهیزات چوبی و فلزی را دارید، این دستگاه با دقت مطلوبی عملیات سوراخکاری را انجام می دهد.
دریل شارژی دستگاهی الکتریکال می باشد که به عنوان ابزاری کاربردی در سوراخکاری های ظریف و باز و بسته کردن سریع پیچ های خودرو فولادی کاربرد دارد. این ابزار در کابینت سازی و صنایع چوب و فلزات کاربرد فراوان دارد. همچنین ابزاری ایده آل برای منازل مسکونی می باشد که در صورت در دسترس بودن، بسیاری از کارهای سوراخکاری و باز و بست پیچ ها به واسطه دریل شارژی به آسانی صورت می پذیرد.
دریل برقی یکی از ابزارآلات مهم صنعتی و خانگی بوده که برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از فاکتورهای مهم در انتخاب دریل کاربری و وزن است. هر چقدر وزن دستگاه بیشتر باشد توان دریل نیز بالاتر می رود. در این مقاله قرار است در مورد دریل برقی صحبت کنیم و شما را با کاربری دریل برقی آشنا نماییم، اگر شما هم قصد خرید دریل برقی را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با دریل برقی و شناخت انواع و اجزای آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: