دریل شارژی چیست؟

آیا قصد خرید دریل بی سیم را دارید؟ در مقاله زیر با دریل شارژی یا بی سیم که بسیار کاربردی می باشد، آشنا می شویم و مزایا، کاربرد و تمام نکاتی که برای انتخاب، استفاده و نگهداری ایمن یک دریل شارژی لازم است بدانیم را بررسی می کنیم، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی دستگاهی الکتریکال می باشد که به عنوان ابزاری کاربردی در سوراخکاری های ظریف و باز و بسته کردن سریع پیچ های خودرو فولادی کاربرد دارد. این ابزار در کابینت سازی، صنایع چوب و فلزات کاربرد فراوان دارد. همچنین ابزاری ایده آل برای منازل مسکونی می باشد که در صورت در دسترس بودن، بسیاری از کارهای سوراخکاری و باز و بست پیچ ها به واسطه دریل شارژی به آسانی صورت می پذیرد.

دریل شارژی

اجزای دریل پیچ گوشتی شارژی

اجزای دریل پیچ گوشتی شارژی

  1. سه نظام

از سه نظام به عنوان یک رابط بین مته و دریل استفاده می کنند تا بتواند نیرو را از موتور به مته انتقال دهد.

  1. چراغ ال ای دی

برای کاربری آسان در محیط های کم نور مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. ماشه کنترل سرعت

این ماشه معمولا زیر سه نظام قرار می گیرد و با فشار دست اپراتور سرعت در چند حالت تنظیم می شود، البته این قابلیت بر روی تمامی دریل ها وجود ندارد.

  1. باتری

منبع تغذیه مورد نیاز برای انجام عملیات مته کاری است.

  1. سوئیچ انتخاب سرعت

در برخی از دریل ها می توان چند سرعت را برای کارهای مختلف انتخاب کرد، برای انتخاب سرعت مدنظر می توانید از سوئیچ انتخاب سرعت، استفاده کنید که عموما در بالای دریل تعبیه می شود.

  1. موتور

سرعت و قدرت موتور در انواع دریل شارژی متفاوت می باشد. موتور دریل شارژی ضد آب بوده و از نوع جریان مستقیم می باشد به همین دلیل دیگر از ذغال کربنی جهت انتقال برق به سر آرمیچر استفاده نمی شود.

  1. شاسی چپ گرد و راست گرد

برای انجام کارهای مختلف می توان جهت مته را به صورت ساعتگرد یا پادساعتگرد تنظیم کرد که برای این کار از شاسی چپ گرد و راست گرد استفاده می شود.

  1. دستگیره

دسته نگهدارنده که کاربر در حین کار با استفاده از آن می تواند دستگاه را کنترل نماید.

نحوه استفاده از دریل شارژی

برای استفاده از دریل های شارژی کافی است قبل از استفاده، باتری ها را به اندازه لازم در شارژ قرار داده و به اصطلاح فول شارژ کنید. سپس با قرار دادن مته مناسب در سر سه نظام دریل شارژی متناسب با عملیات مد نظر، دریل کاری را به سادگی انجام دهید. در صورت پیچ کاری، مته های پیچ گوشتی چهار سو و دو سو مناسب سایز پیچ ها را انتخاب نمایید و سپس بستن و باز کردن پیچ ها به صورت چپ گرد و راست گرد توسط دریل شارژی قابل اجرا است. در صورت نیاز به فرو رفتن ته پیچ در سطح و هم سطح شدن پیچ ها با سطح در کارهایی مانند کابینت کاری، مته ای به نام مته خزینه مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات استفاده از دریل شارژی

  • هنگام استفاده از وارد کردن و ایجاد فشار بیش از حد به دستگاه خودداری نمایید.
  • استفاده از مته مناسب با کار مورد نظرتان باعث جلوگیری از کاهش عمر دستگاه و هزینه های جانبی خواهد شد.
  • توصیه می شود تنها از شارژر و باتری مخصوص دستگاه استفاده شود، زیرا استفاده از باتری و شارژر نامناسب سبب آسیب های جبران ناپذیر به دستگاه خواهد شد.

نحوه سرویس و نگهداری از دریل شارژی

دریل شارژی به دلیل داشتن سیستم الکتریکال و شارژر باطری دارای حساسیت نسبت به رطوبت و حرارت بالا می باشد. لذا از قرار دادن دریل شارژی در مجاورت رطوبت، آب و حرارت بالا خودداری فرمایید. جهت استفاده بهینه از دستگاه نسبت به نظافت سه نظام و دریل توسط دستمال خشک بعد از هر بار استفاده اقدام نموده و باتری های دریل را به میزان لازم برای مصارف بعدی شارژ کنید.

نکات ایمنی استفاده از پیچ گوشتی شارژی

  • در هنگام شارژ باتری دریل های شارژی دقت شود که باتری برای مدت زمان طولانی مثل شب تا صبح در شارژ باقی نماند چرا که این امر عمر باطری را به شدت کم می کند.
  • در هنگام استفاده از دریل شارژی از قرار دادن دست و اعضای بدن در کنار مته یا زیر مته اکیدا خودداری نمایید.
  • هنگام استفاده از مته های ظریف و جوشکاری فلزات، دریل را به صورت عمود نگه داشته و از هر دو دور چپ گرد و راست گرد جهت جلوگیری از شکستن مته استفاده کنید.
  • دریل های شارژی، دستگاه های ایمنی می باشند که در صورت استفاده صحیح خطری کاربران را تهدید نمی کند اما با در نظر گرفتن پاشش پلیسه و شکستن ناگهانی نوک مته بهتر است از عینک ایمنی هنگام انجام هر گونه عملیات سوراخکاری استفاده شود.
  • در صورتی که در مسیر استفاده از دریل شارژی سیم و کابل برق وجود دارد حتما از یک عایق الکتریکی مناسب روی دسته دریل شارژی استفاده نمایید.

دریل شارژی چقدر می تواند کار کند؟

میزان کار کرد هر دریل شارژی با میزان آمپر آن رابطه مستقیم دارد. به این صورت که هرچه آمپر دستگاه بیشتر باشد ساعاتی که امکان استفاده از دستگاه وجود دارد بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است این میزان هم با توجه به سطح و نوع دریل کاری متفاوت خواهد بود و هرچه سطح مورد نظر سخت تر و میزان سوراخکاری عمیق تر باشد، شارژ آن سریع تر به اتمام می رسد. در صورت طولانی بودن زمان دریل کاری توصیه می شود برای جلوگیری از ناتمام ماندن کار از یک باتری یدک نیز استفاده نمایید و از شارژ بودن کامل باتری اولیه اطمینان حاصل کنید.

برندهای مطرح دریل شارژی

بهترین برند های دریل شارژی
دریل شارژی رونیکس دریل شارژی هیوندای
دریل شارژی رونیکس دریل شارژی هیوندای
خرید دریل شارژی رونیکس خرید دریل شارژی هیوندای

نتیجه گیری

حال با دریل شارژی و تمامی پارامترهای مهم آن از جمله اجزا، نحوه نگهداری، نحوه استفاده و غیره آشنا شدیم در صورتی که سوالی در ارتباط با دریل شارژی دارید لطفا سوالات خود را در قسمت کامنت صفحه درج نمایید.

همچنین بخوانید
دریل یکی از ابزار آلات مهم برای ایجاد سوراخ یا برش استوانه ای شکل است. در نظر داشته باشید از دریل ها برای ایجاد سوراخ یا حفره در مواد جامد استفاده می شود و می توان با این ابزار بر روی تمامی مواد جامد مانند چوب، سنگ، فلز و غیره حفره ایجاد کرد.
دریل ستونی یک دستگاه صنعتی نسبتا بزرگ و برقی می باشد که به کمک آن می توان عمل سوراخکاری، خزینه زنی و پخ زنی را روی متریال های مختلف مانند چوب، فلز و پلاستیک، انجام داد. دریل ستونی در کارخانه های تولیدی که نیاز به سری کاری و استفاده مدام و طولانی مدت از دریل دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دریل با اسامی مختلفی مانند دریل پایه ای، دینامی و دریل ایستاده نیز در بازار شناخته می شود. اگر قصد کار با تجهیزات چوبی و فلزی را دارید، این دستگاه با دقت مطلوبی عملیات سوراخکاری را انجام می دهد.
تخریب کردن اصولی بناها با سطح سختی متفاوت دغدغه معماران می باشد، در گذشته برای تخریب سنگ، بتن و غیره از چکش های دستی یا سایر ابزار آلات تخریب استفاده می کردند که استفاده از این ابزارهای قدیمی موجب هدر رفتن انرژی نیرو انسانی، وقت و هزینه می شد به همین علت چکش های تخریب یا پیکتور ها به بازار معرفی شدند. اگر شما هم قصد خرید چکش تخریب را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با چکش تخریب و شناخت انواع و اجزای آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.
دریل برقی یکی از ابزارآلات مهم صنعتی و خانگی بوده که برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از فاکتورهای مهم در انتخاب دریل کاربری و وزن است. هر چقدر وزن دستگاه بیشتر باشد توان دریل نیز بالاتر می رود. در این مقاله قرار است در مورد دریل برقی صحبت کنیم و شما را با کاربری دریل برقی آشنا نماییم، اگر شما هم قصد خرید دریل برقی را دارید اولین قدم آشنایی با این ابزار است، برای آشنایی با دریل برقی و شناخت انواع و اجزای آن با توجه به نوع کاربری به صفحه هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: