راهنمای استفاده بهینه از پکیج

پکیج های زمینی و دیواری امروزه از محصولات بسیار کاربردی و مناسبی برای گرمایش آب گرم و محیط می باشند. چرا که باعث شده اند هزینه های گزاف تعمیرات یا راه اندازی موتورخانه ها کاهش یابد. در این مقاله درباره نحوه استفاده بهینه از پکیج توضیح داده ایم تا بتوانید با به کار گیری آنان، استفاده بهتری از پکیج هایتان داشته باشید.

راهنمای استفاده بهینه از پکیج

بهینه سازی پکیج ها در انواع دیواری و زمینی یکی از کاربردی ترین روش هایی است که با آن می توان بازده حرارتی را بالا برد و طول عمر پکیج را نیز افزایش داد. در این مقاله درباره استفاده بهینه پکیج ها توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد.

چگونه مصرف پکیج های خود را بهینه نماییم؟

در مرحله اول باید مطمئن شویم که نصب پکیج های دیواری و زمینی به درستی و مطابق با استانداردهای فنی انجام گرفته باشد. مثلا پکیج هایی که فن ندارند باید در جایی نصب شوند که دائما هوای آزاد به آنها رسیده و تهویه مناسب انجام گیرد. بنابراین اگر هوای کافی به این نوع پکیج نرسد عملکرد آن مختل خواهد شد.

برای آن که بتوانید استفاده بهینه ای از پکیج های دیواری و زمینی داشته باشید بهتر است محل نصب آنها از هر گونه گرد و غبار یا گازهای سمی و خورنده دور باشد همچنین محل راه اندازی آنها باید کاملا خشک باشد و رطوبت یا سرمای شدید به آنها نفوذ نکند.

موردی دیگری که باید به آن دقت کافی داشت، مناسب بودن ظرفیت دستگاه با ابعاد و مساحت محل مورد نظر می باشد. برای مثال اگر ظرفیت دستگاه را کمتر از مساحت ساختمان تهیه کنید این موجب می شود دستگاه همواره کار کند و باعث استهلاک آن شود. بنابراین انتخاب ظرفیت یک پکیج به عملکرد بهینه آن نیز کمک می کند. برای آگاهی داشتن از نحوه کارکرد پکیج می توانید به مقاله عمکرد پکیج چگونه است؟ مراجعه نمایید.

انواع پکیج های دیواری

ظرفیت حرارتی پکیج با توجه به متراژ
ظرفیت (کیلوکالری) متراژ محل (متر)
24000 بیشتر از 64 تا 120
28000 تا 180
32000 تا 220
35000 تا 270

پیش از راه اندازی دستگاه به منظور استفاده از بهینه از پکیج دیواری و زمینی می بایست مدار شوفاژ کاملا شسته شده و ناخالصی ها پاک گردد.

یکی دیگر از عواملی که باید به آن توجه کرد سختی آب می باشد. اگر در محل هایی زندگی می کنند که سختی بیشتر 0.52 میلی گرم است برای استفاده بهینه از پکیج ها می بایست سختی گیر نصب کنید چرا که این مورد باعث می شود عمر دستگاه کوتاه شده و راندمان آن کاهش یابد.

در استفاده بهینه از پیکج های دیواری و زمینی تعمیر، سرویس و نگهداری آنها الویت دارد. ابتدا باید برای راه اندازی آنها از افراد متخصص بهره بگیرید و با سرویس های دوره ای راندمان آنها را بهبود ببخشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، بررسی شیرآلات می باشد. شیرآلات به شکل مستقیمی در عملکرد پکیج های دیواری و زمینی تاثیر دارند. این به دلیل آن است که اگر شیرآلات قدیمی باشند، نرخ آب ورودی را کم کرده و آب بیشتری داخل لوله ها باقی می ماند.

برای نگهداری و استفاده بهینه از پکیج ها باید تنظیم آنها را در حالت زمستانه و تابستانه جدی بگیرید. باید بدانید که این تنظیمات به راندمان بالا و توان حرارتی بهتر کمک می نماید.

نکته مهم دیگر برای استفاده بهینه پکیج متصل شدن درست لوله ها است. نصب لوله ها تا شیر آب باید کمترین فاصله را داشته باشد برای این موضوع لوله کشی کمتری نیاز است و آب رادیاتور را سریعتر گرم می نماید. همچنین لوله های به کار رفته باید عایق بندی داشته باشد تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

نصب ترموستات نیز می تواند برای کنترل دما محیط مورد نظر و جلوگیری از اتلاف انرژی پکیج ها موثر باشد.

برای استفاده بهینه پکیج ها بهتر است به سلامتی پمپ پکیج توجه داشته باشید. گیرپاژ کردن زمانی برای پمپ اتفاق می افتد که روتور موجود در آن از کار افتاده و باعث بروز مشکلات برای شوفاژها می شود.

جمع بندی

استفاده بهینه از پکیج ها رابطه مستقیمی با تعمیر و نگهداری آنها دارد. امروزه هرچه بیشتر به سرویس و نگهداری پکیج ها توجه داشته باشید، هزینه های احتمالی برای تعویض پکیج کاهش می یابد. مواردی که در این مقاله گفته شد همگی کمک کننده افزایش راندمان و راهنمای استفاده بهینه از پکیج ها می باشند. زمانی که در استفاده از پکیج ها به مشکلی برخورد کردید توصیه می شود تا از افراد مجرب و متخصص این حوزه کمک بگیرید.

همچنین بخوانید
عملکرد پکیج ها با توجه به فصل های مختلف تغییر می کنند.برای مثال راه اندازی پکیج برای زمستان با تابستان تفاوت دارد. وظیفه اصلی پکیج ها تامین آب گرم مصرفی و گرم نگه داشتن محیط می باشد. بنابراین، در این مقاله درباره چگونگی کارکرد پکیج ها صحبت خواهیم کرد.
موتورخانه و پکیج هر دو کار مشترکی را انجام می دهند اما از نظر عملکرد اندک تفاوتی دارند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به موارد آنها اشاره کردیم. اگر به دنبال مقاله ای هستید که مفصل به مقایسه پکیج با موتورخانه بپردازد، توصیه می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین پروسه ها در زمان اجرای پروژه های ساختمانی، اقدام به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد. امروزه مدل های متنوعی از این تجهیزات در بازار موجود است و کار کاربران برای انتخاب یک پکیج مناسب سخت تر شده است. به عنوان مثال در حال حاضر برای خانه های تازه ساز که در مرحله ای قرار دارند که آماده تحویل به مشتری هستند، استفاده از بخاری منسوخ شده و برای تامین سیستم گرمایش از پکیج ها استفاده می کنند.
همه می دانیم ک برای داشتن راندمان بهتر پکیج و افزایش طول عمر آن نیاز به شستشو و سرویس سالیانه داریم که باید این کار را حداقل سالی یک بار توسط افراد مجرب این حرفه انجام دهید. وقتی که درون رادیاتورها هوا باشد باعث اختلال در عملکرد پکیج و رادیاتور ها می شود و در نهایت باعث سرد شدن بخشی از رادیاتورهای می گردد. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یکی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.
پکیج خورشیدی قابل حمل یکی از انواع پنل های خورشیدی می باشد که برای کاربری های محدود با استفاده از پنل های کوچک، انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند. پنل خورشیدی سیار توانایی شارژ تلفن همراه، لپ تاپ و سایر تجهیزات کم مصرف را دارد. پنل های خورشیدی می توانند مصارف محدودی را پوشش دهند زیرا پنل های استفاده شده در آن کوچک بوده و عموما با توان های 20 و 30 وات ارائه می شود. پنل خورشیدی قابل حمل یا عشایری توانایی شارژ و روشن کردن تجهیزاتی همچون لامپ، لپ تاپ، تلفن همراه و غیره را دارد.
از پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در سیستم های گرمایشی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. امروزه به منظور عملکرد بهتر این دو سیستم از پمپ هایی مخصوص افزایش فشار و میزان آبدهی آب گرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی پمپ های مخصوص آبگرمکن و پکیج و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: