نحوه نصب پکیج دیواری چگونه است؟

امروزه پکیج ها برای گرمایش محیط و آب گرم مصرفی در مقایسه با سیستم هایی مثل آبگرمکن های دیواری به دلیل کارایی بهتر محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند. راه اندازی پکیج ها نیازمند تجربه و تخصص مرتبط با نصب پکیج می باشد. در این مقاله درباره چگونگی نصب صفر تا صد یک پکیج اطلاعات مفیدی را در اخیتارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نحوه نصب پکیج دیواری چگونه است؟

برای نصب پکیج می بایست به نکاتی همانند محیط مورد استفاده، اندازه پکیج و راه اندازی محل نصب توجه کرد. برای آنکه ظرفیت تقریبی را به دست آورید بهتر است که متراژ را برای نصب در آپارتمان ها در عدد 150 ضرب و برای راه اندازی پکیج برای مراکز اداری در 100 ضرب نمایید. توجه داشته باشید که حداقل متراژ برای نصب پکیج حدودا 64 متر مربع می باشد. این موارد باعث می شود تا پکیج راندمان بهتری داشته باشد. برای دانستن افزایش کارایی پکیج می توانید راهنمای استفاده بهینه از پکیج را مطالعه کنید.

به دست آوردن درست این اعداد و اطمینان از صحت آنان برای راه اندازی و نصب پکیج ها می بایست توسط کارشناسان این زمینه بررسی شود.

آموزش نصب پکیج دیواری

چه نکاتی قبل از نصب پکیج مهم است؟

پیش از راه اندازی و نصب پکیج باید به یکسری از نکات توجه کرد:

  • برای نصب پکیج اول از همه باید شرایط محیط نصب مورد بررسی قرار بگیرد. مواردی همچون حجم مناسب، نیاز به دودکش و محفظه های هوا باید به درستی بررسی گردد.
  • برای هر کیلووات توان دستگاه، یک متر مربع فضا جهت نصب نیاز است.
  • هنگام نصب باید دقت داشته باشید تا دستگاه در مجاورت مکان هایی که باعث اشتعال زایی می شوند، قرار نگیرد.
  • ابعاد و اندازه پکیج با ابعاد محل نصب سنخیت داشته باشد.
  • پکیج با دیوار مقابل خود باید یک متر فاصله داشته باشد.

آموزش نصب و راه اندازی پکیج

نصب پکیج یک کار بسیار تخصصی می باشد که می بایست توسط افراد متخصص این زمینه انجام شود. توجه داشته باشید این مراحل توسط نصاب به درستی انجام گیرد:

  • اول از همه تمامی مقررات و موارد ایمنی برای نصب پکیج در دفترچه راهنما به درستی رعایت گردد و برای راه اندازی پکیج از اتصالات و شیلنگ های استاندارد استفاده شود.
  • برای لوله های رفت و برگشتی شوفاژ و آب سرد ورودی از شیر های قطع و وصل استفاده شود.
  • توجه کنید تا لوله های آب و گاز با نشتبندهای مناسب در مسیر رادیاتور نصب شوند.
  • دودکش ها به صورت ثابت و محکم به دستگاه متصل شده و به درستی نصب شوند به طوری که در برابر فشارها مقاومت کافی را داشته باشند.
  • بعد از راه اندازی پکیج باید هواگیری شیر آب گرم با دقت انجام گیرد.

اگر پکیج های خود را از هر برندی تهیه می نمایید، قطعا همان برند برای نصب و راه اندازی یا همان خدمات پس از فروش تمهیداتی را در نظر گرفته است. بنابراین حتی اگر جزو افرادی خبره در نصب و راه اندازی پکیج می باشید، برای راه اندازی پکیج ها خودسرانه عمل نکنید چرا که باعث می شود دستگاه از گارانتی خارج شود. با معرفی بهترین پکیج های بازار ایران می توانید پکیج مناسبی را تهیه نمایید.

مراحل نصب پکیج دیواری

مراحل نصب پکیج روی دیوار چگونه است؟

  1. در این مرحله اول باید شابلون یا پایه نگهدارنده را روی دیواری نصب نمود. توجه داشته باشید دیواری را که برای راه اندازی پکیج انتخاب کرده اید، مقاوم باشد.
  2. تراز بودن پایه های نگهدارنده را بررسی نمایید تا از احتمال کج شدن پکیج جلوگیری شود.
  3. زمانی که پایه ها به درستی نصب گشت زمان آن است که پکیج را روی آن سوار کنید.
  4. برای نصب اتصالات دستگاه اول از همه باید لوله های آب و بعد لوله های گاز را نصب کنید. توجه داشته باشید که شیلنگ ها دارای قطر مناسب باشند.
  5. برای نصب دودکش ها حتما می بایست قوانین و استانداردها را مدنظر قرار دهید. دودکش ها باید دارای قطر مناسب باشد و به هیچ طریقی نشتی نداشته باشد.
  6. بعد از تمام اتصالت و نصب درست دودکش ها دو شاخه پکیج را به برق بزنید و حتما از یک محافظ برق استفاده نمایید.
  7. در این مرحله باید شیر آب ورودی را باز کنید. درجه فشار باید توسط گیج فشار اندازه گیری شود و حتما باید روی 1.5 بار باشد.
  8. وقتی آب داخل شوفاژها شد، فرآیند هواگیری را انجام دهید و توجه نمایید که در زمان هواگیری، فشار آب حدودا 1.5 تا 2 باشد.

جمع بندی

برای آن که بتوانید پکیج خود را نصب و راه اندازی نمایید، می بایست تمامی مراحلی که در این مقاله گفته توسط نصاب به درستی انجام گیرد. مهم تر از همه مواردی که ذکر شد، نصب دودکش ها به شکل صحیح می باشد چرا که تخلیه نشدن گازهای سمی تولید شده توسط پکیج عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

همچنین بخوانید
​​​​​​​مقایسه کارکرد پکیج های برقی و گازی موردی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این موضوع حتما مسئله جدی برای خرید پکیج به حساب می آید. برای دانستن این موراد باید با تفاوت ها پکیج برقی و گازی آشنا شد تا بتوان خرید مطلوبی داشت.
پکیج های زمینی و دیواری امروزه از محصولات بسیار کاربردی و مناسبی برای گرمایش آب گرم و محیط می باشند. چرا که باعث شده اند هزینه های گزاف تعمیرات یا راه اندازی موتورخانه ها کاهش یابد. در این مقاله درباره نحوه استفاده بهینه از پکیج توضیح داده ایم تا بتوانید با به کار گیری آنان، استفاده بهتری از پکیج هایتان داشته باشید.
عملکرد پکیج ها با توجه به فصل های مختلف تغییر می کنند.برای مثال راه اندازی پکیج برای زمستان با تابستان تفاوت دارد. وظیفه اصلی پکیج ها تامین آب گرم مصرفی و گرم نگه داشتن محیط می باشد. بنابراین، در این مقاله درباره چگونگی کارکرد پکیج ها صحبت خواهیم کرد.
موتورخانه و پکیج هر دو کار مشترکی را انجام می دهند اما از نظر عملکرد اندک تفاوتی دارند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به موارد آنها اشاره کردیم. اگر به دنبال مقاله ای هستید که مفصل به مقایسه پکیج با موتورخانه بپردازد، توصیه می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین پروسه ها در زمان اجرای پروژه های ساختمانی، اقدام به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد. امروزه مدل های متنوعی از این تجهیزات در بازار موجود است و کار کاربران برای انتخاب یک پکیج مناسب سخت تر شده است. به عنوان مثال در حال حاضر برای خانه های تازه ساز که در مرحله ای قرار دارند که آماده تحویل به مشتری هستند، استفاده از بخاری منسوخ شده و برای تامین سیستم گرمایش از پکیج ها استفاده می کنند.
همه می دانیم ک برای داشتن راندمان بهتر پکیج و افزایش طول عمر آن نیاز به شستشو و سرویس سالیانه داریم که باید این کار را حداقل سالی یک بار توسط افراد مجرب این حرفه انجام دهید. وقتی که درون رادیاتورها هوا باشد باعث اختلال در عملکرد پکیج و رادیاتور ها می شود و در نهایت باعث سرد شدن بخشی از رادیاتورهای می گردد. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یکی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: