عملکرد پکیج چگونه است

عملکرد پکیج ها با توجه به فصل های مختلف تغییر می کنند. برای مثال راه اندازی پکیج برای زمستان با تابستان تفاوت دارد. وظیفه اصلی پکیج ها تامین آب گرم مصرفی و گرم نگه داشتن محیط می باشد. بنابراین، در این مقاله درباره چگونگی کارکرد پکیج ها صحبت خواهیم کرد.

عملکرد پکیج چگونه است؟

جواب این سوال به عملکرد پکیج بر می گردد. در واقع زمانی که آبگرم را باز می کنید، میکروسوئیچ سنسور فشار و برد پکیج، فرمان روشن شدن را به مشعل می دهد و در این حالت پکیج روشن شده و آبگرم مصرفی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

تفاوت عملکرد پکیج در زمستان و تابستان چیست؟

عملکرد پکیج های دیواری در زمستان و تابستان متفاوت می باشد. در تابستان هنگامی که آب گرم باز می شود، پکیج روشن شده و آب را گرم می کند بنابراین اندکی طول می کشد تا آبگرم از شیر خارج شود.

اما در زمستان عملکرد پکیج با توجه به دمای تنظیم شده به شکل اتومات روشن شده و آب درون رادیاتورها را گرم نگه می دارد، بنابراین زمانی که شیر آبگرم را باز می کنید، بلافاصله در دسترس کاربر قرار می گیرد.

عملکرد پکیج ها به گونه ای است که آب گرم مصرفی را برای آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی ساختمان فراهم می کنند و همانند یک موتورخانه کوچک به رادیاتورها و سیستم های گرمایش از کف وصل می شوند تا گرمایش خانه را نیز تامین کنند.

انواع پکیج های پر فروش

انواع پکیج های رایج در بازار کدامند؟

عملکرد پکیج ها با توجه به شرایط فضا و ظرفیت هایی که دارند به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی مشخصات هر یک می پردازیم.

پکیج زمینی: توان حرارتی این نوع از پکیج ها بسیار بالا است که می توانند هم آب مصرفی و هم سیستم گرمایش خانه را فراهم کنند. این پکیج ها از نظر سوخت مصرفی در انواع برقی، گازوئیلی، گازی و دوگانه سوز تولید می شوند. پکیج های زمینی به دلیل اندازه بزرگی که برای نصب دارند، نیازمند محیط بزرگتری هستند همچنین این در کنار سایز بزرگ، صدای زیاد نیز باعث شده است تا افراد خاصی سمت خرید این نوع پکیج بروند.

پکیج دیواری: پکیج های دیواری در دو مدل تک مبدل و دو مبدل تولید می شوند که از نظر فضایی به قدری جای کمی را اشغال می کنند که می توان آنها را به راحتی درون کابینت جای داد. برای امنیت بیشتر، دودکش دوجداره برای آنان طراحی شده است و در صورت کمبود اکسیژن جریان گاز ورودی به دستگاه به شکل اتومات قطع می شود.

آیا در صورت قطع شدن آب، پکیج همچنان کار می کند؟

زمانی که شیر آبگرم را باز می کنید، پکیج روشن شده و گرمای لازم را برای تامین آب گرم فراهم می نماید. پس سنسورهای موجود در پکیج جریان آب را تشخیص می دهند، بنابراین هنگامی که آب قطع شود شما شیر را هم باز کنید، آبی جریان ندارد و در نتیجه پکیج روشن نخواهد شد.

پکیج های پر فروش بازار در یک نگاه!

انواع پکیج های پر فروش
پکیج ایساتیس  پکیج لورچ
پکیج ایساتیس
خرید پکیج ایساتیس
پکیج لورچ
خرید پیکج لورچ
پکیج ایران رادیاتور پکیج شوفاژکار
پکیج ایران رادیاتور
خرید پکیج ایران رادیاتور
پکیج شوفاژکار
خرید پکیج شوفاژکار
پکیج بوتان     پکیج ایرفو
پکیج بوتان
خرید پکیج بوتان
پکیج ایرفو
خرید پکیج ایرفو

پکیج هایی که در جدول از آنها نام برده شد، همگی جز برندهای مطرح هستند که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. شما می توانید با توجه به ظرفیت و ویژگی های هر یک، آنها را برای محل موردنظرتان تهیه کنید.

بهترین پکیج های بازار ایران

ظرفیت های مناسب پکیج با توجه به محل موردنظر

ظرفیت های مناسب پکیج با توجه به محل موردنظر
متراژ ساختمان برحسب مترمربع ظرفیت پکیج مورد نیاز بر حسب کیلووات
تا 70 متر 22
70 تا 120 متر 24
120 تا 150 متر 28
150 تا 250 متر 36

مهم ترین مزایای پکیج که نمی دانستید!

عملکرد پکیج های گرمایشی به قدری قابل قبول است که توانسته است جایگزین سایر وسایل حرارتی همانند آبگرمکن، بخاری، شومینه و موتورخانه شوند. در ادامه این محاسن را با هم بررسی می کنیم:

  • داشتن ابعاد مناسب

امروزه پکیج ها به قدری جمع و جور می باشند که به راحتی در آشپرخانه ها نیز جای می گیرند و بدون هیچ سر و صدایی عملکرد خودشان را دارند. بنابراین همانند موتورخانه ها دیگر نیازی به اشغال فضای زیادی نخواهد بود.

  • هزینه مقرون به صرفه در تعمیر و نگهداری

هزینه های بالای راه اندازی و تعمیر موتورخانه ها باعث شده که افراد برای راحتی کار خود به سمت خرید پکیج ها بروند. تعمیرات این محصولات در مقایسه با هزینه هنگفت تعمیر و نگهداری تجهیزات موتورخانه تقریبا مبلغ ناچیزی خواهد بود.

  • تامین آب گرم فوری

در دسترس داشتن آب گرم فوری بلافاصله بعد از باز کردن شیر آب، یکی از مزیت هایی است که در زمستان بسیار لذت بخش است و این کار تنها با نصب پکیج های دیواری اتفاق می افتد.

نکاتی برای خرید پکیج مناسب

  • حتما قبل از خرید پکیج متراژ ساختمان را محاسبه نمایید تا در انتخاب ظرفیت مشکلی ایجاد نشود.
  • ابعاد پکیج و فضایی که قرار است در آن نصب شود را در نظر داشته باشید چرا که در عملکرد پکیج تاثیر گذار خوا
  • ارتفاع دودکش در خرید پکیج های فن دار و بدون فن دخیل است. اگر ارتفاع کم باشد، بدون فن و اگر زیاد باشد، از نوع فن دار استفاده می شود.
  • در نظر داشتن منبع سوخت بسیار اهمیت دارد. منابع انرژي گاز، برق، گازوئیل و دوگانه سوز می باشد. بنابراین با توجه به سوخت در دسترستان، نوع پکیج را انتخاب کنید.

جمع بندی

در کنار تمام موضوعاتی که در این مقاله بیان کردیم، نصب و راه اندازی پکیج ها باید توسط متخصص انجام گیرد. از طرفی باید برای انتخاب پکیج دقت کافی را داشته باشید چرا که پکیج نامناسب با ساختمان احتمال دارد در عملکرد پکیج اختلالی ایجا نماید و مجبور شوید آن را تعویض کنید. بنابراین، نکات ذکر شده در این مقاله می توانند کمک کننده باشند. 

همچنین بخوانید
​​​​​​​مقایسه کارکرد پکیج های برقی و گازی موردی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این موضوع حتما مسئله جدی برای خرید پکیج به حساب می آید. برای دانستن این موراد باید با تفاوت ها پکیج برقی و گازی آشنا شد تا بتوان خرید مطلوبی داشت.
پکیج های زمینی و دیواری امروزه از محصولات بسیار کاربردی و مناسبی برای گرمایش آب گرم و محیط می باشند. چرا که باعث شده اند هزینه های گزاف تعمیرات یا راه اندازی موتورخانه ها کاهش یابد. در این مقاله درباره نحوه استفاده بهینه از پکیج توضیح داده ایم تا بتوانید با به کار گیری آنان، استفاده بهتری از پکیج هایتان داشته باشید.
موتورخانه و پکیج هر دو کار مشترکی را انجام می دهند اما از نظر عملکرد اندک تفاوتی دارند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به موارد آنها اشاره کردیم. اگر به دنبال مقاله ای هستید که مفصل به مقایسه پکیج با موتورخانه بپردازد، توصیه می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین پروسه ها در زمان اجرای پروژه های ساختمانی، اقدام به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد. امروزه مدل های متنوعی از این تجهیزات در بازار موجود است و کار کاربران برای انتخاب یک پکیج مناسب سخت تر شده است. به عنوان مثال در حال حاضر برای خانه های تازه ساز که در مرحله ای قرار دارند که آماده تحویل به مشتری هستند، استفاده از بخاری منسوخ شده و برای تامین سیستم گرمایش از پکیج ها استفاده می کنند.
همه می دانیم ک برای داشتن راندمان بهتر پکیج و افزایش طول عمر آن نیاز به شستشو و سرویس سالیانه داریم که باید این کار را حداقل سالی یک بار توسط افراد مجرب این حرفه انجام دهید. وقتی که درون رادیاتورها هوا باشد باعث اختلال در عملکرد پکیج و رادیاتور ها می شود و در نهایت باعث سرد شدن بخشی از رادیاتورهای می گردد. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یکی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: