تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

مقایسه کارکرد پکیج های برقی و گازی موردی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این موضوع حتما مسئله جدی برای خرید پکیج به حساب می آید. برای دانستن این موراد باید با تفاوت ها پکیج برقی و گازی آشنا شوید تا بتوانید خرید مطلوبی داشته باشید

تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

این پکیج ها از نظر سوخت مصرفی با هم متفاوت هستند. سوخت آنها به دو دسته برقی و گازی تقسیم بندی می گردد. در ادامه این مطلب به اساسی ترین تفاوت ها می پردازیم که پیشنهاد می شود با ما همراه باشید.

مقایسه پکیج های برقی با گازی

پکیج های برقی انرژی برق را به گرما تبدیل می کنند. این نوع از پکیج ها به دلیل آنکه از برق برای گرمایش محیط استفاده می کنند، دیگر نیازی به دودکش ندارند و از این رو باعث آلودگی های زیست محیطی نخواهند شد. پکیج های برقی به شکل کم صدا کار می کنند و تامین حرارت در آنها با استفاده از المنت های الکتریکی می باشد. این پکیج ها به دو صورت دیواری و زمینی تولید می شوند که بر اساس مواردی همانند متراژ محیط و توان حرارتی انتخاب می شوند.

پکیج های برقی دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

کاربری آسان: این پکیج ها دارای سیستم های کنترل هوشمند می باشند و این امکان را به کاربر می دهند تا تنظیمات گرمایش آب سرد و گرم به آسادگی تغییر یابد.

پایین بودن هزینه های نصب: هزینه های نصب این پکیج ها به دلیل نداشتن دودکش و سایر متعلقات نسبت به مدل های گازی معمولا کمتر است.

پکیج برقی

به طور کلی، پکیج های برقی گزینه خوب و کارآمدی برای گرمایش محیط های کوچک و همچنین فراهم کردن آب گرم و سرد می باشند.

در کنار پکیج های برقی، پکیج های گازی با گاز کار می کنند. این نوع پکیج در مقایسه با نوع برقی قدرت بسیار بالایی دارد. مدل های گازی با توجه به داشتن مشعل و سوختن گاز درون محفظه احتراق نسبت به مدل برقی طول عمر کمتری دارند. برای نصب پکیج های گازی می بایست از دودکش استفاده نمود تا گاز های سمی به خوبی از محیط خارج شوند. پکیج های گازی نیز مزیت های دارند که نباید از آنها غافل شد.

مصرف انرژی کم: به دلیل آن که سوخت اصلی این پکیج ها گاز است، نسبت به مدل برقی انرژی کمتری مصرف می کند.

توان حرارتی بالا: پکیج های گازی نسبت به پکیج های برقی توان حرارتی بالایی دارند. این مورد باعث شده است تا پکیج های گازی به سرعت و در کوتاه ترین زمان آب را گرم کنند.


پکیج گازی

آیا پکیج های برقی با گازی از نظر عملکرد تفاوت دارند؟

در جواب این سوال باید گفت که کارکرد هردوی این پکیج ها یکسان می باشد و تنها تفاوتی که دارند نوع ورودیشان است. نوع برقی برای مکان هایی که خطر نشت گاز داشته یا برای محیط هایی که لوله کشی گاز دور است، مناسب است.

عملکرد پکیج برقی بر اساس دمای تنظیم شده بر روی دستگاه می باشد. یعنی اگر دمای محیط کمتر از دمای تنظیم شده باشد، ترموستات در این پکیج ها سیگنال را به گرم کن دستگاه منتقل می نماید با جریان برق درون المنت ها شروع به گرم کردن آب می کند. این آب گرم شده وارد رادیاتورها می شود و باعث گرم شدن محیط می گردد.

اما در پکیج های گازی از لوله کشی استفاده می کنند. عملکرد این پکیج ها به گونه ای است که بعد از باز کردن شیر آب این مورد توسط سنسور تشخیص داده می شود و جرقه زدن باعث روشن شدن مشعل شده و مبدل در پکیج گازی موجب گرم شدن آب می گردد.

نکته بسیار مهمی که پکیج های گازی جدید را امن می کند این است که اگر گاز به هر دلیل نشتی پیدا کند سیستم به صورت اتوماتیک خاموش شده و جریان گاز قطع می گردد.

حال با تمام این موارد که گفته شد، سوالی که پیش می آید آن است که کدامیک را برای خرید باید انتخاب کرد؟ پکیج برقی یا گازی؟

برای خرید پکیج باید به یکسری از عوامل توجه ویژه ای داشته باشید چرا که امروزه پکیج ها یکی از اصلی ترین محصولاتی هستند که برای گرمایش محیط استفاده می شوند.

برای خرید پکیج باید به مصرف انرژی توجه داشته باشید. توان حرارتی پکیج ها تعیین کننده مقدار مصرف انرژی می باشد. اما در حالت کلی، انواع برقی مصرف انرژی بالاتری دارند. برای داشتن اطلاعات بهتر در خصوص خرید پکیج می توانید به مقاله معرفی بهترین پکیج های بازار ایران مراجعه نمایید.

نصب و نگهداری نیز از عواملی است که برای کاربران اهمیت زیادی دارد. برای مثال مدل های گازی نیازی به سیم کشی ندارند ولی باید برای آنها حتما دودکش نصب کرد. ولی با این حال به دلیل آن که سیم کشی های مدل های برقی اندکی با دشواری روبرو است، افراد کمی خدمات مربوط به این پکیج ها را ارائه می نمایند.

میزان بازدهی نیز از دیگر موارد مهم برای خرید پکیج به حساب می آید. پکیج های برقی در ظرفیت های پایین و ابعاد کوچک تولید می شوند و برای محیط هایی که نیاز به ظرفیت بالا دارند مناسب نمی باشند زیرا باعث هدر رفت انرژی بالایی می شوند. بنابراین برای محیط هایی با متراژ بالا توصیه می شود از پکیج های گازی استفاده نمایید.

کلام آخر

در مورد اینکه پکیج برقی بهتر است یا گازی نمی توان به شکل قطعی نظر داد. برای خرید یک پکیج مناسب می بایست محیط، متراژ، محل نصب، نوع کاربری و بودجه ای که در نظر گرفته را بسنجید و بعد دست به خرید بزنید. در این مقاله سعی کردیم با مقایسه عملکرد پکیج های برقی و گازی و موارد مهم دیگر برای خرید، اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین بخوانید
عملکرد پکیج ها با توجه به فصل های مختلف تغییر می کنند.برای مثال راه اندازی پکیج برای زمستان با تابستان تفاوت دارد. وظیفه اصلی پکیج ها تامین آب گرم مصرفی و گرم نگه داشتن محیط می باشد. بنابراین، در این مقاله درباره چگونگی کارکرد پکیج ها صحبت خواهیم کرد.
موتورخانه و پکیج هر دو کار مشترکی را انجام می دهند اما از نظر عملکرد اندک تفاوتی دارند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به موارد آنها اشاره کردیم. اگر به دنبال مقاله ای هستید که مفصل به مقایسه پکیج با موتورخانه بپردازد، توصیه می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین پروسه ها در زمان اجرای پروژه های ساختمانی، اقدام به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد. امروزه مدل های متنوعی از این تجهیزات در بازار موجود است و کار کاربران برای انتخاب یک پکیج مناسب سخت تر شده است. به عنوان مثال در حال حاضر برای خانه های تازه ساز که در مرحله ای قرار دارند که آماده تحویل به مشتری هستند، استفاده از بخاری منسوخ شده و برای تامین سیستم گرمایش از پکیج ها استفاده می کنند.
همه می دانیم ک برای داشتن راندمان بهتر پکیج و افزایش طول عمر آن نیاز به شستشو و سرویس سالیانه داریم که باید این کار را حداقل سالی یک بار توسط افراد مجرب این حرفه انجام دهید. وقتی که درون رادیاتورها هوا باشد باعث اختلال در عملکرد پکیج و رادیاتور ها می شود و در نهایت باعث سرد شدن بخشی از رادیاتورهای می گردد. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یکی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.
از پمپ آبگرمکن و پمپ پکیج در سیستم های گرمایشی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. امروزه به منظور عملکرد بهتر این دو سیستم از پمپ هایی مخصوص افزایش فشار و میزان آبدهی آب گرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی پمپ های مخصوص آبگرمکن و پکیج و تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: