بهترین محل نصب دوربین مداربسته

به منظور انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین های مداربسته باید به عوامل مختلف از جمله نوع دوربین و کاربرد آن توجه نمود که در ادامه مهم ترین موارد را مورد بررسی قرار می دهیم. در صورتیکه می خواهید در خصوص مکان مناسب نصب دوربین مداربسته اطلاعات بیشتری کسب کنید از خواندن مقاله زیر غافل نشوید.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته کجاست؟

یکی از سوالات رایج بعد از خرید دوربین مداربسته، انتخاب مکان مناسب نصب دوربین است و پیدا کردن مکان مناسب نصب دوربین، در بازدهی دوربین، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین و عوامل دیگر اثر گذار است. به منظور یافتن محل مناسب نصب دوربین ابتدا باید بدانید که هدف شما از نصب دوربین مداربسته چیست و قصد دارید برای چه کاری از دوربین و تصاویر قابل ارائه توسط این سیستم نظارتی استفاده نمایید. بهترین محل های نصب دوربین مداربسته در منزل یا مکان های مشابه شامل موارد زیر است.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته

  • درب ورودی ساختمان: یکی از مکان های مناسب نصب دوربین مداربسته درب اصلی یا ورودی ساختمان است و به دلیل تردد زیاد افراد در این محدوده و رفت و آمد ساکنین از درب اصلی می تواند در موارد نظارتی کمک کننده باشد. تحقیقات پلیس نشان می دهد، حدود 30 درصد از سرقت هایی که صورت می گیرد، سارق از درب ورود وارد منزل می شود. توصیه می شود در این بخش حتما یک دوربین در ارتفاع مناسب نصب کنید و دقت نمایید در دسترس همگان نباشد و به راحتی توسط افراد دیده نشود.
  • درب پشتی، درب جانبی ساختمان یا حیاط خلوت: اغلب ساختمان ها علاوه بر درب اصلی دارای یک درب جانبی هستند و گاها سرقت از طریق این درب نیز صورت می گیرد و برای کنترل تردد می توان دوربین دیگر را در این محل نصب کرد. البته توصیه می شود برای درب پشتی ساختمان از دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب و دوربین های ضدآب استفاده نمایید. همچنین درب لابی از دیگر گزینه های مناسب برای نصب دوربین و کنترل تردد افراد مختلف است و در آپارتمان ها نصب دوربین مداربسته جلوی درب واحد توصیه می شود.
  • مجاورت پنجره ها: از دیگر مکان هایی که ممکن است سارقین به عنوان نقطه ورود در نظر بگیرند، پنجره ها هستند. از این رو نصب دوربین های مداربسته در مجاروت یا بالای پنجره ها می تواند باعث افزایش امنیت محل مورد نظر گردد و با ثبت تصاویر و ویدئو تردد افراد به راحتی ثبت می شود.
  • اتاق نشیمن: این بخش در مرکزیت خانه قرار دارد و می توان دیتاهای مناسبی از این مکان ضبط کرد.
  • حیاط منازل و مجتمع های مسکونی یا حیاط خلوت: حیاط خانه از دیگر مکان های مهم نصب دوربین مداربسته است زیرا یکی از مکان هایی است که می توان به راحتی رفت و آمد افراد را مورد بررسی قرار داد.
  • مسیرهای ماشین رو و محل ورود در خیابان و پارکینگ: یکی از محیط هایی که باید مورد نظارت قرار بگیرد و احتمال ورود سارقین وجود دارد، پارکینگ ها هستند زیرا به دلیل پارک نمودن ماشین، موتور سیکلت و وسایل نقیله مختلف می توان با نصب چندین دوربین مختلف در مکان های مختلف نظارت همه جانبه ای بر محیط پارکینگ داشت. بر اساس نظر متخصصین این حوزه، از دیگر مکان های مهم نصب دوربین مسیرهای ماشین رو است زیرا برخی سارقین خودرو را از این طریق می توان شناسایی نمود یا خیابان ها و کوچه های بن بست که در انتهای آن یک محیط مسکونی قرار دارد، جای مناسبی برای نصب دوربین است.
  • اتاق کودک: از آنجاییکه مادر یا افراد حاضر در خانه گاها از اتاق فرزندان دور هستند به ویژه کودکان که حتما باید مورد توجه بزرگسالان باشند، بهتر است 1 الی 2 دوربین در اتاق کودکان نصب نمود.
  • راه پله ها: یکی دیگر از محیط هایی که برای نصب دوربین توصیه می شود راه پله ها هستند زیرا از طریق این مسیر می توان به راحتی ورود و خروج و رفت و آمد ساکنین، یا در محیط های تجاری تردد مشتریان، کارفرمایان و مراجعه کنندگان را در نظر گرفت.
  • آسانسور: از آنجاییکه آسانسورها تجهیزاتی جدید و پیشرفته برای سهولت جابجایی افراد در محدوده ساختمان یا آپارتمان ها هستند و همه روز ساکنین از آن برای جلوگیری از تردد در راه پله ها استفاده می کنند. از این رو به راحتی می توان با نصب چندین دوربین در زوایای مناسب نظارت کاملی بر حضور افراد در کابین در زمان های مختلف شبانه روز داشت.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته

  • اماکن تجاری: مجتمع های تجاری، پاساژها، نمایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای و سایر مکان های این چنینی به دلیل وجود اموال ارزشمند و قرار داشتن در معرض دید همگان، نیازمند حفاظت هستند تا با نظارت کافی مورد سرقت قرار نگیرند.
  • منازل، آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی: این مکان ها می توانند بهترین محل برای نصب دوربین باشند تا با دسترسی به دیتای افراد در حال رفت و آمد در این محیط ها، به راحتی نظارت کافی داشته و در صورت سرقت، قتل و یا سایر مواردی که نیاز به چک کردن تردد افراد دارد، بکار گرفته شوند.
  • مراکز صنعتی: این مکان ها به دلیل وجود مواد اشتعال زا یا گازهای خطرناک از جمله مراکز مهم برای نصب دوربین به حساب می آیند. تا با بررسی و نظارت در تمام طول پروژه و ثبت تصاویر به صورت شبانه روزی از وقوع آسیب های احتمالی، انفجار و غیره جلوگیری شود.
  • مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها: این مکان ها به دلیل وجود تجهیزات گران قیمت باید به دوربین مجهز شوند و چون افراد مختلف از جمله کادر درمان، بیماران و مراجعه کنندگان به این مکان رفت و آمد می کنند بهتر است در مکانهای حساس نصب گردد.
  • سالن های همایش، ادارات و سازمان های مختلف: معمولا مدیران با هدف نصب دوربین در نقاط مهم و پر رفت و امد در شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان یک ناظر بر روند کار پرسنل عمل می کنند تا از اعمال غیر مجاز توسط افراد شاغل در آن حوزه جلوگیری شود که شامل بخش اداری، انبار نگهداری محصولات، واحد مالی، اتاق نگهداری و ثبت اسناد و مدارک می باشد.
  • ویلاهای شخصی، باغ ها، تالارهای پذیرایی: امروزه بسیاری از مراسمات مهم در چنین مکان هایی برگزار می شود به همین دلیل با در دست داشتن دیتاهای این مکان ها می توان اطلاعات مطلوبی بدست آورد.
  • فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها: در این مکان ها افراد در حین خرید با نصب دوربین به راحتی تحت کنترل هستند تا از سرقت محصولات جلوگیری شود.

تعداد و نقاط مناسب برای نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین های مداربسته در نقاط استراتژیک، باعث ایجاد امنیت کلی و حفاظت از اموال می شود و از افزایش جرم و جنایت جلوگیری می کند. تعداد دوربین های مورد نیاز برای یک سیستم امنیتی بر حسب میزان بودجه ای که برای این کار اختصاص داده می شود و متراژ محیط مورد نظر می تواند متفاوت باشد. بهترین نظر برای بکار گیری و جانمایی تعدادی دوربین برای یک فضای محدود و مشخص بر اساس نظر کارشناسان حوزه تجهیزات شبکه تعیین می شود.

نقاط مناسب برای نصب دوربین مداربسته

نکات فنی مهم برای نصب دوربین مداربسته

در ابتدا باید بدانید که قصد نصب دوربین در محیط داخلی یا خارجی را دارید، سپس نکات زیر را رعایت نمایید.

  • جاگذاری دوربین مداربسته به صورت صحیح در نقاط مختلف برای حذف نقاط کور
  • رعایت فاصله مناسب بین دوربین ها، سوئیچ و دستگاه ذخیره دیتا
  • بررسی و توجه ویژه به مسیرهای کابل کشی

نکات فنی نصب دوربین مداربسته

دستگاه DVR دوربین مداربسته باید کجا نصب شود؟

از بهترین گزینه ها برای نصب دستگاه DVR می توان به واحد مدیریت، انبار، اتاق نگهبانی، اتاقک آسانسور اشاره نمود و در شرکت ها نیز باید در رک دوربین، بخش مدیریتی یا اتاق های نگهبانی نصب شود. اگر قصد نصب دوربین در محیط های تجاری مثل مغازه را دارید، بهتر است در زیر باکس مجزا یا در زیر پیشخوان نصب شود.

نصب دستگاه DVR دوربین مداربسته

بهترین مکان های استراتژیک نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

در اکثر هایپر مارکت ها، فروشگاه ها و مکان های این چنینی حتما باید از دوربین های مداربسته استفاده شود. نقاط مهم شامل موارد زیر است.

  • درب ورودی فروشگاه ها
  • مسیر رفت و آمد مانند راه پله ها و آسانسورهایی با مقصد فروشگاه
  • لاین چیدمان محصولات
  • انبارها
  • باراندازها

نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

در چه مکان هایی نباید دوربین مداربسته نصب کرد؟

همانطور که با نصب دوربین می توان به دیتاهای جامعی در خصوص مکان مورد نظر دسترسی پیدا کرد، نصب دوربین در برخی مکان ها غیر مجاز می باشد و نوعی قانون شکنی تلقی می گردد که در صورت بروز مشکل، فرد یا افراد می توانند به راحتی از طریق قانون پیگیری کنند. همه مکان هایی که باعث نفوذ یا ورود به حریم شخصی افراد شود، نباید دوربین مداربسته نصب شود. به عنوان مثال در بخش هایی از آپارتمان ها که موجب نقص حریم خصوصی همسایه یا ساکنین شود، بهتر است دوربین نصب نشود مگر با صدور مجوز از جانب ساکنین آن ساختمان. علاوه بر این نصب دوربین در مکان هایی مانند حمام، اتاق پرو، اتاق خواب در مکان های اجاره ای مثل هتل یا ویلا، سرویس بهداشتی، باشگاه های ورزشی، استخر و غیره غیر قانونی است یا بخش هایی از محیط کار که جز محیط های خصوصی شرکت هستند، نباید دوربین نصب شود.

سخن آخر

در این مقاله بهترین مکان هایی که می توانید دوربین مداربسته را نصب کنید تا کارایی مطلوب را داشته باشد، به شما عزیزان معرفی کردیم. همچنین درباره نقاط مناسب نصب دوربین مداربسته در فروشگاه، نقاط مهم و تعداد دوربین مداربسته نیز صحبت کردیم. امید است با تکیه بر این مقاله بتوانید مکان های مناسب نصب دوربین مداربسته را پیدا کنید. همچنین برای اینکه بدانید چه دوربین مداربسته ای برای فضای باز مناسب است، می توانید به مقاله دوربین مدار بسته مناسب فضای باز مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید
با تولید دوربین های مدار بسته شارژی مشکل عدم امکان استفاده از دوربین های مداربسته سیم دار در مکان هایی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد مرتفع شده است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل دوربین مداربسته شارژی خواهیم پرداخت. در صورتی که نیاز به اطلاعات جزئی تری دارید در کامنت ها درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ تخصصی را دریافت نمایید.
اختلاف میزان نور در محیط های مختلف موجب می شود که تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. از این رو برای رفع این مشکل از دوربین های ضد نور استفاده می شود که به راحتی به دلیل داشتن مکانیزم های موثر، این اختلاف نور را جبران می کنند و تصویری با وضوح بالاتر را ارائه می کنند. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب از تکنولوژی Infrared (IR) بهره می‌برند، این عملکرد به دوربین امکان می‌دهد در شرایط کم نور یا تاریک، تصاویر با کیفیت بالا ضبط شوند. این تکنولوژی موجب می شود تا ارسال پرتوهای IR نامرئی، کیفیت تصویر در شرایطی که نور محیط مور نظر کم یا به صورت مطلق تاریک است، بهبود یابد. این امکان به سیستم‌های امنیتی اجازه می‌دهد تا با دقت بالاتر و به صورت کارآمدتری در شب عمل کنند.
دوربین گردان یا PTZ (Pan-Tilt-Zoom) نوعی دوربین با امکان چرخش در جهات مختلف و قابلیت زوم داخلی بر روی هدف مورد نظر است و به کمک اپراتور و نرم افزار کنترل کننده، دوربین را به صورت افکتیو می چرخاند اما دوربین های اسپید دام با لنز ثابت و زاویه دید وسیع و بدون چرخش، تصاویر را با سرعت بیشتر و به صورت ثابت ثبت می کنند. دوربین های ptz در ابعاد کوچک نیز عرضه می شوند که تحت عنوان دوربین Baby Cam شناخته شده و برای نظارت بر فعالیت کودکان، سالمندان، پرستاران و سایر افراد و محیط ها به کار می روند.
از مهم ترین مزیت های اتصال دوربین مدار بسته به گوشی تلفن همراه، برای زمانی سات که شما خارج از محدوده دوربین ها هستید و می خواهید بیرون از منزل یا محل کار حتی در سفر، از امن بودن محل زندگی یا محیط کار اطمینان حاصل کنید و به داده های ثبت شده توسط دوربین دسترسی داشته تا به صورت کامل بر محل مورد نظر نظارت داشته باشید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
برای خرید دوربین مدار بسته (CCTV) باید فاکتورهای مختلف را مد نظر قرار داد که بسته به نوع دوربین، فناوری بکار رفته و محل نصب دوربین مدار بسته این ویژگی ها متفاوت است، کیفیت تصاویر، سنسور صدا و سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب، دسترسی از راه دور، فاصله پوشش دهی و قابلیت Pan/Tilt مهم ترین ملاک های انتخاب دوربین مداربسته است. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: