راهنمای انتخاب رادیاتور و معرفی انواع

اگر در حال انتخاب رادیاتور متناسب با فضای مورد نظرتان هستید، خواندن مقاله زیر می تواند برایتان مفید واقع شود. در ادامه تمام مواردی که برای خرید یک رادیاتور اعم از مطالب فنی و ظاهری نیاز است را در اختیارتان قرار دادیم.

نحوه انتخاب رادیاتور مناسب

برای انتخاب رادیاتور (Radiator) مناسب باید به عواملی همچون میزان ظرفیت حرارتی، شکل ظاهری، طول عمر و قیمت آن توجه کرد. بنابراین در زمان خرید رادیاتور به ویژگی های ذکر شده را مدنظر قرار دهید. همچنین باید به مواردی نظیر محیط موردنظر، برند و نوع رادیاتور توجه داشته باشید. رادیاتور یک سیستم گرمایشی است که فضای گرم و دلنشین را برای خانه و محیط کار به ارمغان می آورد و آب گرم از طریق موتورخانه یا پکیج به رادیاتور وارد شده تا از مدار داخلی رادیاتور عبور کرده و باعث گرم شدن آن شود. در آخر در اثر گرم شدن آب، رادیاتور نیز گرم شده و گرمای آن به محیط مورد نظر منتقل می شود.

چه نکاتی در خرید رادیاتور تاثیر گذار است؟

انواع مدل های رادیاتور

  • ظرفیت حرارتی

اولین و مهم ترین نکته در زمان خرید رادیاتور، ظرفیت حرارتی آن است. ظرفیت حرارتی، میزان گرمایی است که رادیاتور تولید می کند و این فاکتور به عواملی همچون متراژ، ابعاد و یا مدل آن بستگی دارد. برای مثال اگر متراژ محیط مورد بررسی قرار نگیرد و رادیاتور مناسب انتخاب نگردد به عنوان مثال، کوچک تر باشد، محیط را گرم نمی کند و اگر بزرگ تر از محل مورد نظر باشد باعث اتلاف انرژی خواهد شد.

  • شکل ظاهری

از دیگر فاکتورهای انتخاب رادیاتور مناسب، ظاهری شکیل و زیبا است. بنابراین سعی کنید رادیاتوری را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی محل مورد نظرتان تطابق داشته باشد. از این رو رادیاتورهای پنلی با داشتن ظاهری یکپارچه طرفداران بسیاری پیداه کرده اند.

  • کیفیت بالا

طول عمر و ماندگاری در انتخاب رادیاتور، از دیگر مواردی است که مشتریان به دنبال آن هستند. هرچه کیفیت بالاتر باشد، قطعا ماندگاری آن نیز بالاتر خواهد بود. برخی از برندهای رادیاتور نیز دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند تا با خیال آسوده مشتریان اقدام به خرید این محصول نمایند.

  • نوع رادیاتور

مدل رادیاتور از اهمیت خاصی در انتخاب این تجهیز برخوردار است. رادیاتور ها در انوع مختلف پره ای و پنلی تولید می شوند که هر یک جنس و ظرفیت حرارتی متفاوتی دارند. در ادامه به شکل مفصل تری درباره مدل ها می پردازیم.

انتخاب نوع رادیاتور

انواع رادیاتور

رادیاتور ها با توجه به نیاز مشتریان در 6 مدل زیر طراحی و تولید می شوند.

  • رادیاتور پره اییکی از پرفروش ترین و پرکاربردترین رادیاتورهایی که امروزه خریداری می شود، نوع پره ای آن است. حمل آسان، نصب راحت، وزن سبک، امکان تعویض و اضافه نمودن پره و همچنین عمر مفید و مقاومت در برابر زنگ زدگی باعث شده است که این نوع رادیاتور، مشتریان بسیاری داشته باشد. رادیاتورهای پره ای برای اتاق هایی که ارتفاع کف از سقف اتاق بیشتر از حالت معمول است، بکار می روند.
  • رادیاتور پنلی: مدل پانلی رادیاتورها به شکل یکپارچه بوده و هرچه طول پنل بیشتر باشد، گرمای بیشتری را منتقل خواهد کرد. رادیاتورهای پنلی در صورت آسیب دیدن و زنگ زدگی می بایست به طول کامل تعویض شوند و نمی توان بخشی از بدنه آن را تعمیر کرد. پس در انتخاب رادیاتور مناسب توجه به این نکات الزامی می باشد.
  • رادیاتور قرنیزیاین نوع رادیاتور در کناره های ساختمان قرار گرفته و لوله هایی از درون قرنیز عبور کرده تا محیط و کف محیط پیرامون را به خوبی گرم کند. تولید گرمای یکنواخت، صرفه جویی در لوله کشی و بازدهی بالا از دیگر مزیت های رادیاتورهای قرنیزی محسوب می شود.
  • رادیاتور برقی: در رادیاتورهای برقی، گرم شدن المنت ها باعث حرکت روغن درون رادیاتور شده و در نهایت موجب گرم شدن رادیاتور و در ادامه گرم شدن محیط می شود. این رادیاتورها در سایزهای مختلف ارائه می شوند و آلودگی بسیار کمی برای محیط زیست ایجاد می کنند و این موضوع در انتخاب رادیاتور از نظر کاربران اهمیت ویژه ای دارد.
  • رادیاتور شیشه ایاین مدل از رادیاتورها به شکل دکوراتیو برای منازل نصب می شوند. نمای زیبا و امکان نصب عمودی و افقی با طرح های زیبا از مزیت های این رادیاتورها می باشد.
  • رادیاتور حوله خشک کناز این نوع رایادتورها برای محیط های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، استخرها و غیره می توان استفاده کرد. این حوله خشک کن ها در ابعاد مختلف عرضه می شوند و جنس بدنه آنها از استیل و آلومینیوم ساخته شده و می تواند از فولاد با ظاهری لوله ای شکل نیز تولید شود. این رادیاتورها به دو شکل دیواری یا زمینی نصب می شوند و برای انتخاب می توانید از رادیاتورها در سه سایز 10، 14 و 20 لوله متناسب با محیط مورد نظر استفاده کنید.

برندهای مطرح برای انتخاب رادیاتور
انواع برندهای رادیاتور
رادیاتور بوتان رادیاتور لورچ
قیمت رادیاتور بوتان قیمت رادیاتور لورچ
رادیاتور آنیت   رادیاتور ایران رادیاتور
قیمت رادیاتور آنیت قیمت رادیاتور ایران رادیاتور
رادیاتور ایساتیس   رادیاتور گرم ایران
قیمت رادیاتور ایساتیس قیمت رادیاتور گرم ایران
رادیاتور ایران نوین
قیمت رادیاتور ایران نوین

رادیاتورهای پنلی و پره ای باهم چه تفاوتی دارند؟

اولین تفاوتی که در رادیاتورهای پنلی و پره ای می توان یافت، جنس بدنه آنها می باشد. رادیاتورهای پنلی، فولادی بوده و رادیاتورهای پره ای، آلومینیومی هستند. همچنین رادیاتورهای پره ای از انواع قدیمی تر می باشند که برای منازل مسکونی، تجاری یا اداری استفاده می شوند. در مقابل، در رادیاتورهای پره ای، امکان اضافه کردن پره وجود دارد ولی در نوع پنلی چنین امکانی وجود ندارد. علاوه بر موارد ذکر شده، مقاومت آلومینیوم نوع پره ای از فولاد نوع پنلی بالاتر می باشد، بنابراین این موضوع در انتخاب رادیاتور بسیار حائز اهمیت است.

آیا نیاز است که در زمان انتخاب رادیاتور، نحوه محاسبه ظرفیت حرارتی را بدانیم؟

در واقع ظرفیت حرارتی فاکتوری است که در زمان انتخاب رادیاتور، مشخص می کند که برای متراژ محل موردنظر، چه نوع رادیاتوری مناسب است. بنابراین دانستن این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که مرتبط با محاسبه ظرفیت حرارتی برای رادیاتورهای مختلف است.

رادیاتور پره ای

میزان بار حرارتی کل= متراژ محیط * بار حرارتی (مترمربع بر ساعت)

تعداد پره= میزان بار حرارتی کل/توان هر پره

  • در مناطق سردسیر برای هر متر مربع، میزان بار حرارتی 110 می باشد.
  • در مناق معتدل، میزان بار حرارتی برابر 95 می باشد.
  • توان حرارتی هر پره 130 کیلوکالری می باشد.

ظرفیت رادیاتور پنلی

طول رادیاتور موردنظر= 1750/(متراژ محیط * 130)

  • به ازای هر مترمربع، 1750 کیلوکالری در نظر گرفته شود.

محل مناسب برای نصب رادیاتور کجاست؟

در زمان انتخاب رادیاتور، به محل نصب دقت کنید. مکان مناسب رادیاتور، جایی است که بیشترین سرما و کمترین هدر رفت انرژی را داشته باشد. بنابراین بهترین محل نصب رادیاتور شوفاژ در منازل، جایی دور از وسایل بزرگ می باشد و در اکثر خانه ها، رادیاتورها را پایین پنجره ها نصب می کنند.

نصب رادیاتور

رادیاتور شوفاژ چی بخریم؟

با توجه به عواملی که در انتخاب شوفاژ مناسب گفته شد، برندهای مطرحی مثل ایران رادیاتور، لورچ، بوتان و غیره وجود دارند که هر یک با توجه به ویژگی هایی که دارند، می توانند برای منازل، ادارات و یا سازمان ها مناسب باشند و هر یک از برندهای ذکر شده، می توانند به نوعی خدمات پس از فروش و ضمانت نامه به مشتریان ارائه نمایند.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، عواملی مانند ظرفیت حرارتی، شکل ظاهری، طول عمر و قیمت در انتخاب رادیاتور مناسب، دارای اهمیت است. در مدل های پره ای توصیه می شود به تعداد پره و در نوع پنلی، به طول رادیاتور که برحسب سانتیمتر محاسبه می شود، توجه کنید. برای دریافت پاسخ تخصصی به سوالات خود، می توانید از امکان درج کامنت در این صفحه استفاده نمایید.

همچنین بخوانید
در این بخش به بررسی خصوصیات و ویژگی های نفوذدهنده صنعت نساجی پرداخته می شود و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و کاربردهای آن در صنعت نساجی مورد بحث قرار می گیرد. در پایان این مقاله شما به راحتی با اطلاعاتی کامل و دقیق می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. نفوذ دهنده ها در واقع همان مواد فعال سطحی هستند که با کاهش کشش سطحی آب باعث می شوند که آب به راحتی در به الیاف نفوذ کند.. استفاده از این مواد در صنعت نساجی می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت رنگرزی داشته باشد.
استفاده از کریر CK-80 در صنعت نساجی جهت رنگرزی پارچه های پلی استر می باشد. این مقاله حاوی اطلاعات مفید و جامعی در مورد این ماده است که می تواند به شما در شناسایی این ماده تعاونی نساجی کمک کند. از آنجایی که رنگرزی پارچه های پلی استر به راحتی در دمای پایین انجام نمی شود به همین دلیل استفاده از کریر یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و می تواند به بهبود رنگرزی در دمای پایین کمک کند که در این مورد انتخاب نوع حامل بسیار مهم است و دقت به این نکته می تواند در بهبود کیفیت رنگرزی مفید باشد.
این دوربین های مداربسته دیجیتال به واسطه آی پی مستقلی که دارند به اینترنت وصل می شوند. از این رو داده های حاصل از رصد دوربین بر روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است و در کمترین فاصله زمانی دیتاها دراختیار کاربر قرار می گیرد که این امر در دوربین های مداربسته آنالوگ امکانپذیر نمی باشد. بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی می توان به داده های دوربین مداربسته تحت شبکه دسترسی داشت که این قضیه بزرگ ترین مزیت این دوربین ها تلقی می شود.
در این بخش با ساختار و خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده آشنا شده و همچنین به بررسی فرایند تولید و کاربردهای آن پرداخته شده است. سدیم آلژینات از آنجایی که از جلبک های دریایی و به صورت طبیعی در دسترس است با داشتن ویژگی هایی چون عدم سمیت و زیست تخریب پذیر بودن و هزینه دستیابی به صرفه به عنوان یک ماده با ارزش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد این ماده جهت مصرف در صنایع غذایی و دارویی دارای تاییدیه جهانی از سازمان غذا و دارو (FDA) می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: