صفر تا صد آموزش شستشو و هواگیری پکیج دیواری و زمینی

همه می دانیم ک برای داشتن راندمان بهتر پکیج، افزایش طول عمر آن و بهینه کردن انرژی نیاز به شستشو و سرویس سالیانه داریم که باید این کار را حداقل سالی یک بار توسط افراد مجرب این حرفه انجام دهید. هوای درون رادیاتورها باعث اختلال در عملکرد آنها می شود و در نهایت باعث سرد شدن بخشی از رادیاتورها می گردد. شما می توانید با دیدن علائمی مانند گرم نشدن آب، سرد شدن بعضی از بخش های شوفاژ یا گرم نشدن آن اقدام به هواگیری نمایید. در این مقاله می توانید مراحل هواگیری پیکج را مطالعه نمایید.

آموزش شستشو و هواگیری پکیج دیواری و زمینی

مرحله شستشو و هواگیری پکیج دیواری

هواگیری تمام پکیج ها معمولا دارای یک روش یکسان است که ممکن است تفاوت های جزئی با هم داشته باشند. در زیر سه مرحله از نحوه هواگیری پکیج دیواری را بیان می کنیم:

  1. در ابتدا باید پکیج را خاموش کنیم.
  2. بعد از چند دقیقه از پیچ هواگیری تعبیه شده بر روی رادیاتورها فشار پکیچ را تنظیم نمایید، برای این کار شیر پرکن را بین 1 تا 1.5 بار قرار دهید.
  3. زمانی که اطمینان حاصل کردید که تمام هوای درون رادیاتور خارج شده است، شیر را ببندید.

مرحله شستشو و هواگیری پکیج زمینی

راهنمای هواگیری پکیج زمینی باید به صورت کامل و اصولی انجام شود در زیر مراحل هواگیری پکیج زمینی را گام به گام مطرح کرده ایم:

  1. ابتدا پکیج زمینی را روشن نمایید.
  2. حال باید بخش پایینی پکیج را باز کنید و صبر کنید تا تمامی محتویات درون آن خارج شود.
  3. در این مرحله تمامی ورودی و خروجی های شوفاژ به پکیج را باز بذارید.
  4. حال باید اطمینان حاصل نمایید که شوفاژها مسدود نیستند.
  5. حالا باید در این مرحله هواگیری را آنقدر ادامه دهید تا آب درون رادیاتور بدون هوا و با فشار وارد رادیاتورها شود.
  6. در این مرحله مراقب باشید زیرا آب با فشار از رادیاتور خارج می شود و ممکن است محیط اطراف را خیس نماید.
  7. حالا باید شیر زیر پکیج را باز کنید و منتظر بمانید تا فشار آب تنظیم شود.
  8. در انتها دقت کنید که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید و هواگیری پکیج به درستی انجام شود.

لازم به ذکر است که نحوه هواگیری پکیج زمینی در تمامی پکیج های لورچ، ایران رادیاتور و بوتان به یک شکل است.

نحوه هواگیری پکیج زمینی

دلایل هوا گرفتن پکیج و رادیاتور

چرا پکیج و رادیاتور هوا می گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از مهمترین دلیل هوا گرفتن پکیج ها و رادیاتور ها می توان به تاخیر در گردش آب اشاره کرد که باعث ایجاد هوا در لوله ها می شود. لطفا به این نکته توجه کنید در طی کارکرد طولانی مدت پکیج هوا مابین لوله های آب محبوس می شود که باید حتما خارج شود.

چرا پکیج ها و رادیاتورها نیاز به هواگیری دارند؟

شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چرا باید پکیج و رادیاتور را هواگیری کنیم؟ یا چرا بعد از مدتی دچار هوا می شوند و نیاز به هواگیری دارند؟ برای پاسخ به این سوالات نکاتی را در زیر ذکر می کنیم:

  • برای تامین هوای یکنواخت در محل مورد نظر
  • جلوگیری از سرد شدن آب در زمان استحمام
  • تنظیم و کنترل فشار آب در لوله ها
  • افزایش پکیج و شوفاژ دیواری و زمینی

چگونه فشار پکیج را بالا ببریم؟

برای بالا بردن فشار پکیج روش هایی وجود دارد که در زیر آنها را بیان کرده ایم.

  • اگر فشار پکیج کمتر از 1.5 باشد باید شیرآبی در زیر پکیج را باز کنید.
  • مواظب باشید که بار دستگاه از 3 رد نشود، اگر رد شد آب از دستگاه سرازیر می شود.
  • حتما به درجه روی فشارسنج توجه کنید و تا زمانی که فشار به 1.5 باربرسد صبر کنید.

نکته قابل توجه این است که اگر بخواهید فسار پکیج را پایین بیاورد باید حتما رادیاتور را هواگیری کنید.

خطرات بالا ارفتن فشار پکیج

سیستم گرمایشی پکیج ها به شکلی طراحی شده است که فشار مضاعف را خنثی کند. لازم به ذکر است که اگر فشار به 2 بار برسد هیچ مشکلی پیش نمی آید ولی در فشار 3 بار ممکن است مشکلاتی را برا پکیج به وجود آورد. بالا رفتن فشار پکیج خطرات زیادی ایجاد می کند که این خطرات عبارت اند از:

  • ایجاد رطوبت، نم و آسیب به ساختمان
  • آسیب جزئی به اجزای داخلی پکیج
  • ایجاد زنگ زدگی و خوردگی 

آیا انجام هواگیری مربوط به پمپ پکیج است؟

مراحل هواگیری به دو مرحله هواگیری پکیج و هواگیری پمپ پکیج دسته بندی می شود که با انجام هواگیری پکیج بخشی از این پروسه را انجام داده اید.

نتیجه گیری:

در این مقاله نحوه هواگیری پکیج زمینی و دیواری و دلایل هواگیری رادیاتور را به طور کامل برایتان شرح دادیم. اگر می خواهید پیکج و رادیاتور را هواگیری کنید بهتر است از افراد خبره و متخصص استفاده نمایید. زیرا ممکن است هواگیری توسط شما به صورت کامل و درست انجام نشود. اگر نیاز دارید که تاثیر پمپ پکیج در افزایش فشار آب را بدانید می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید
​​​​​​​مقایسه کارکرد پکیج های برقی و گازی موردی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. این موضوع حتما مسئله جدی برای خرید پکیج به حساب می آید. برای دانستن این موراد باید با تفاوت ها پکیج برقی و گازی آشنا شد تا بتوان خرید مطلوبی داشت.
پکیج های زمینی و دیواری امروزه از محصولات بسیار کاربردی و مناسبی برای گرمایش آب گرم و محیط می باشند. چرا که باعث شده اند هزینه های گزاف تعمیرات یا راه اندازی موتورخانه ها کاهش یابد. در این مقاله درباره نحوه استفاده بهینه از پکیج توضیح داده ایم تا بتوانید با به کار گیری آنان، استفاده بهتری از پکیج هایتان داشته باشید.
عملکرد پکیج ها با توجه به فصل های مختلف تغییر می کنند.برای مثال راه اندازی پکیج برای زمستان با تابستان تفاوت دارد. وظیفه اصلی پکیج ها تامین آب گرم مصرفی و گرم نگه داشتن محیط می باشد. بنابراین، در این مقاله درباره چگونگی کارکرد پکیج ها صحبت خواهیم کرد.
موتورخانه و پکیج هر دو کار مشترکی را انجام می دهند اما از نظر عملکرد اندک تفاوتی دارند و هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه به موارد آنها اشاره کردیم. اگر به دنبال مقاله ای هستید که مفصل به مقایسه پکیج با موتورخانه بپردازد، توصیه می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.
یکی از مهم ترین پروسه ها در زمان اجرای پروژه های ساختمانی، اقدام به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد. امروزه مدل های متنوعی از این تجهیزات در بازار موجود است و کار کاربران برای انتخاب یک پکیج مناسب سخت تر شده است. به عنوان مثال در حال حاضر برای خانه های تازه ساز که در مرحله ای قرار دارند که آماده تحویل به مشتری هستند، استفاده از بخاری منسوخ شده و برای تامین سیستم گرمایش از پکیج ها استفاده می کنند.
انتخاب بین بخاری و پکیج در واقع انتخاب بین تجربه و نوآوری در سیستم های گرمایشی می باشد که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر یکی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه ویژگی ها، سطح ایمنی، نحوه نصب و تفاوت های مصرف انرژی می پردازیم تا به راحتی بتوانید به سوال پکیج بهتر است یا بخاری پاسخ دهید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: