دوربین مداربسته مناسب فضای باز

برای حفظ امنیت فضای باز باید از دوربین مداربسته مناسب این محیط استفاده کرد تا میزان سرقت در بیرون از منازل کاهش یابد. از این رو قصد داریم در این مقاله دوربین های مداربسته مناسب فضای باز را به شما معرفی کنیم تا با آشنایی با ویژگی های این مدل دوربین، یک سیستم امنیتی مناسب را برای فضای مورد نظر خود خریداری نمایید.

بهترین دوربین مداربسته برای فضای باز

بهترین انتخاب برای دوربین های مداربسته فضای باز، دوربینی است که دارای مقاومت مطلوب در شرایط آب و هوایی نامساعد بوده و در برابر کاهش و افزایش دما مقاوم باشد. همچنین برخی از مدل های این دوربین ها با داشتن وای فای، تصاویر را مستقیما به گوشی تلفن همراه منتقل می کنند تا کاربر یا اپراتور به راحتی به دیتاهای مد نظر در لحظه دسترسی داشته باشد. علاوه بر این با داشتن سنسورهای حساس حرکتی، هرگونه جابجایی و حرکت را به خوبی تشخیص داده و با ثبت ویدئو، همه لحظات ضبط شده در اختیار کاربر قرار می گیرد.

دوربین مداربسته مناسب فضای باز

مهم ترین قابلیت های دوربین مداربسته قابل جانمایی در فضای باز

در ادامه مهم ترین ویژگی های دوربین مداربسته فضای باز را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • استاندارد ایمنی: این دوربین ها باید ضد ضربه و ضدآب باشند تا در برابر بارش برف و باران یا وزش باد از مقاومت مطلوبی برخوردار باشند. داشتن استاندارد IK قابلیتی است که نشان دهنده ضد ضربه بودن این تجهیز می باشد. عددی که در کنار IK قرار می گیرد بیانگر ضد ضربه بودن دوربین مداربسته است که عدد 10 بالاترین مقاومت را نشان می دهد.
  • رزولوشن و وضوح تصویر: به دلیل کاهش یا افزایش نور در طول شبانه روز باید دوربین های مداربسته فضای باز دارای وضوح تصویر مطلوبی باشند تا بتوانند تصاویر را با کیفیت خوبی ثبت کرده و ارائه دهند.
  • قابلیت تشخیص حرکت: این قابلیت با دنبال کردن حرکت هدف های موجود در محدوده دید دوربین مداربسته، به واسطه سنسور دستگاه ضبط شده و به ثبت تصاویر متحرک می پردازد.
  • ظرفیت بالای حافظه در دوربین مداربسته: به دلیل ثبت ویدئو یا تصاویر از اشیا متحرک مختلف، باید دوربین دارای حافظه زیادی باشد. از این رو حافظه هارد دوربین مداربسته باید گنجایش داشته باشد و به آسانی پر نشود.
  • زاویه دید دوربین: قدرت لنز دوربین مداربسته تاثیر مستقیمی بر میزان پوشش دهی محیط مورد نظر دارد. از این رو با افزایش قدرت لنز، محدوده دید دوربین نیز زیاد می شود.
  • قابلیت دید در شب دوربین مداربسته: اکثر سرقت هایی که صورت می گیرد در زمان تاریکی و نور کم اتفاق می افتد به همین جهت از قابلیت دید در شب دوربین استفاده شده تا تصویر با کیفیت بالایی بدون تار بودن ثبت شوند که این امر باعث افزایش وضوح تصاویر شده و به خوبی رفت و آمد افراد را رصد می کند.

چند نکته کاربردی برای افزایش میزان دید دوربین مداربسته در فضای باز

برای جلوگیری از تعداد سرقت ها توصیه می شود از دوربین های مداربسته در فضای باز مانند پارکینگ های اطراف منازل، پارک ها، حیاط مجتمع ها و سایر محیط های دیگر با قابلیت دید در شب یا مادون قرمز استفاده شود تا در زمان تاریکی و کم شدن نور محیط به خوبی تصاویر با کیفیتی را از محیط ثبت و ضبط نمایند. میزان پوشش دهی دید در شب دوربین های مداربسته به تعداد LED مادون قرمز بکار رفته در آنها وابسته است و با افزایش تعداد این LED ها برد بیشتری را پوشش می دهند. همچنین با نصب چند چراغ در فضای باز می توان نور محیط را تقویت کرد تا بدین ترتیب از تار شدن تصاویر جلوگیری شود و بدین گونه با روشن شدن فضای مورد نظر، نقاط کور حذف شده و جایی برای پنهان شدن دزدها و سارقین وجود نخواهد داشت.

میدان دید دوربین مداربسته فضای باز

مهم ترین مزیت های نصب دوربین مداربسته در فضای باز

نصب و جانمایی صحیح یک سیستم امنیتی حرفه ای و دوربین مداربسته پیشرفته در فضای باز یک عامل بازدارنده برای کاهش سرقت خواهد بود از این رو برخی شرکت های تولید کننده دروبین مداربسته قابلیت صوتی دو طرفه را به این تجهیزات افزوده اند تا بدین ترتیب در صورت صحبت کردن افراد در آن محیط به راحتی صداهای ضبط شده را برای اپراتور ارسال نمایند. علاوه بر این موارد، در صورت سرقت و حوادث ناگهانی با داشتن فیلم و ویدئو دارای شواهد و مدارکی معتبر هستید تا بتوانید به راحتی اعلام سرقت نموده و بر اساس شواهد ثبت شده، سارقین را دستگیر کنید.

دوربین مداربسته با سیم یا دوربین مداربسته بی سیم، کدام یک بهتر است؟

در ادامه درباره دوربین های مداربسته بدون سیم و سیمی صحبت می کنیم و مزایا و نقاط ضعف هریک را شرح می دهیم.

دوربین مداربسته سیمی برای فضای باز

استفاده از دوربین مداربسته سیمی در فضای باز دارای مزایای زیر است.

  • تضمین امنیت محیط برای دراز مدت: با نصب دوربین های سیمی به جای دوربین مداربسته بی سیم می توان تدابیر امنیتی را برای دراز مدت در محیط مورد نظر برقرار ساخت. البته در نظر بگیرید این دوربین ها در مقایسه با انواع دوربین بی سیم به دلیل نیاز به کابل کشی و اتصالات فیزیکی گران قیمت تر بوده و نیازمند صرف هزینه بیشتری هستند.
  • پشتیبانی از شبکه بزرگتر: در صورتی که قصد دارید از دوربین های بیشتر برای تعداد اتاق های بیشتری استفاده نمایید باید از دوربین سیمی و سیم کشی استفاده نمایید. از این رو می توان حداکثر 16 دوربین را در نقاط مختلف نصب کرده که البته این تعداد بسته به متراژ محیط مورد نظر متفاوت است و باید دوربین ها را به دستگاه های ضبط مختلف که در ادامه معرفی می کنیم متصل نمایید.
  • ضبط و نگهداری فیلم های ثبت شده برای مدت زمان طولانی تر: به واسطه دوربین های مداربسته سیمی می توان دیتاهای ثبت شده را برای زمان طولانی تری نگهداری نمود.

در مقابل این ویژگی های مثبت دوربین های مداربسته سیمی، این دوربین ها دارای هزینه نصب بالاتری هستند و باید برای نصب دوربین در نقاط تاثیرگذار، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و خود این قضیه برای فرد هزینه بر خواهد بود. علاوه بر این سیستم های نظارتی امنیتی که سیمی هستند با قطع برق از کار می افتند و به دلیل تکرار قطعی برق به ویژه در برخی مناطق ایران، این امر می تواند مشکل ساز شود. البته برای رفع این مشکل می توان از یو پی اس دوربین مداربسته کمک گرفت تا برای چند ساعت دوربین ها را روشن نگه داشت. همچنین نوعی از دوربین هایی که در فضای باز نصب می شوند شامل دوربین لامپی فضای باز یا دوربین مداربسته بدون دستگاه سقفی مناسب برای فضای باز است. 

دوربین مداربسته بی سیم برای فضای باز

استفاده از این دوربین بی سیم فضای باز دارای مزیت های زیر است.

  • سهولت نصب: این دوربین ها را بدون کمک نصاب های حرفه ای می توان به راحت نصب نمود. اغلب برندهای ارائه دهنده دوربین های بی سیم روند نصب ساده و راحتی دارند و بدون دردسر راه اندازی می شوند.
  • قابلیت اطمینان بالا: با قطع برق، به دلیل نیاز به اتصالات فیزیکی در بین منبع تامین کننده برق و دوربین مداربسته از توقف ثبت تصاویر جلوگیری می شود و حتی در صورت عدم وجود وای فای می توان به تصاویر دسترسی پیدا کرد.
  • مناسب برای مدت زمان کوتاه: در صورتیکه که صاحب ملک نیستید و برای مدت زمان محدود و کوتاهی قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، دوربین مداربسته بی سیم گزینه بهتری برای شما می باشد زیرا بدون نیاز به سیم کشی می توانید محیط را ایمن کنید و در صورت جابجایی به راحتی می توان دوربین و سایر تجهیزات امنیتی را باز کرد و به محل جدید منتقل نمود.

همچنین علاوه بر موارد بالا دارای معایب زیر هستند.

  • وابسته به تکنولوژی وای فای: برای انتقال داده های ویدئویی این دوربین ها به وای فای نیاز دارند و در صورت قطع وای فای، دوربین ها بلا استفاده می مانند و بعدها برای رفع این مشکل دوربین مداربسته خورشیدی جایگزین شد.
  • محدودیت ذخیره سازی دیتا: دوربین های بی سیم می توانند ویدئو را با حجم مشخصی ذخیره کنند و برای طولانی مدت نمی توانند دیتا را نگهداری کنند. به منظور ذخیره سازی ویدئو ها در مدت زمان بیشتر می توانید از درایو های پشتیبان کمک بگیرید.

تعداد دوربین مداربسته برای فضای باز

حداقل 2 و حداکثر 4 عدد دوربین مداربسته برای حفظ امنیت فضای باز نیاز است. ولی با این وجود تعداد دوربین مداربسته به فضایی که می خواهید تحت پوشش دوربین باشد و نیاز شما تعیین می شود. اولین مکان هایی که در اولویت نصب دوربین هستند شامل درب ورودی و درب پشتی می باشد. همچنین برای پوشش دهی فضاهای بزرگتر که تمامی نقاط و زوایا را شامل شود به تعداد بیشتری دوربین نیاز است. متراژ محل مورد نظر، نوع دوربین، پهنای باند جز مهم ترین فاکتورهای نصب دوربین مداربسته هستند که در زمان خرید دوربین مداربسته فضای باز باید به آن توجه نمود.

تعداد دوربین مداربسته مناسب فضای باز

قیمت دوربین مداربسته برای فضای باز

ملاک تعیین قیمت این مدل دوربین ها به قابلیت های قابل ارائه توسط دوربین مرتبط است و بسته به نوع، برند، مدل و سایر ویژگی های دوربین قیمت گذاری می شود. همچنین در صورتیکه قصد خرید دوربین مداربسته قیمت مناسب را دارید، توصیه می شود با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید. 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته ای که برای فضای باز مناسب هستند، پرداختیم. تا بر تکیه بر اطلاعات این مقاله بتوانید یک سیستم امنیتی قدرتمند را برای پوشش دهی فضای بیرونی فراهم سازید. در صورتی که می خواهید بدانید دوربین های مداربسته بهتر است کجا نصب شوند، می توانید به مقاله بهترین محل نصب دوربین مداربسته مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید
با تولید دوربین های مدار بسته شارژی مشکل عدم امکان استفاده از دوربین های مداربسته سیم دار در مکان هایی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد مرتفع شده است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل دوربین مداربسته شارژی خواهیم پرداخت. در صورتی که نیاز به اطلاعات جزئی تری دارید در کامنت ها درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ تخصصی را دریافت نمایید.
اختلاف میزان نور در محیط های مختلف موجب می شود که تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. از این رو برای رفع این مشکل از دوربین های ضد نور استفاده می شود که به راحتی به دلیل داشتن مکانیزم های موثر، این اختلاف نور را جبران می کنند و تصویری با وضوح بالاتر را ارائه می کنند. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب از تکنولوژی Infrared (IR) بهره می‌برند، این عملکرد به دوربین امکان می‌دهد در شرایط کم نور یا تاریک، تصاویر با کیفیت بالا ضبط شوند. این تکنولوژی موجب می شود تا ارسال پرتوهای IR نامرئی، کیفیت تصویر در شرایطی که نور محیط مور نظر کم یا به صورت مطلق تاریک است، بهبود یابد. این امکان به سیستم‌های امنیتی اجازه می‌دهد تا با دقت بالاتر و به صورت کارآمدتری در شب عمل کنند.
دوربین گردان یا PTZ (Pan-Tilt-Zoom) نوعی دوربین با امکان چرخش در جهات مختلف و قابلیت زوم داخلی بر روی هدف مورد نظر است و به کمک اپراتور و نرم افزار کنترل کننده، دوربین را به صورت افکتیو می چرخاند اما دوربین های اسپید دام با لنز ثابت و زاویه دید وسیع و بدون چرخش، تصاویر را با سرعت بیشتر و به صورت ثابت ثبت می کنند. دوربین های ptz در ابعاد کوچک نیز عرضه می شوند که تحت عنوان دوربین Baby Cam شناخته شده و برای نظارت بر فعالیت کودکان، سالمندان، پرستاران و سایر افراد و محیط ها به کار می روند.
از مهم ترین مزیت های اتصال دوربین مدار بسته به گوشی تلفن همراه، برای زمانی سات که شما خارج از محدوده دوربین ها هستید و می خواهید بیرون از منزل یا محل کار حتی در سفر، از امن بودن محل زندگی یا محیط کار اطمینان حاصل کنید و به داده های ثبت شده توسط دوربین دسترسی داشته تا به صورت کامل بر محل مورد نظر نظارت داشته باشید. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.
برای خرید دوربین مدار بسته (CCTV) باید فاکتورهای مختلف را مد نظر قرار داد که بسته به نوع دوربین، فناوری بکار رفته و محل نصب دوربین مدار بسته این ویژگی ها متفاوت است، کیفیت تصاویر، سنسور صدا و سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب، دسترسی از راه دور، فاصله پوشش دهی و قابلیت Pan/Tilt مهم ترین ملاک های انتخاب دوربین مداربسته است. مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود زیرا توصیه می شود در اولین گام به مطالعه مطالب ارائه شده در این زمینه پرداخته و در گام نهایی می توانید سوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: